Citat:
Ursprungligen postat av Paki_
Nu behöver jag hjälp grabbar.
Nu är det så att jag har två st hårddiskar i datorn, i den ena är det film, musik och program.
Men i den andra, finns lite blandad, windows och program. Nu vill jag bara formatera den hårddisken där windows finns på. Hur gör jag så att inte de andra filerna på den andra hårddisken försvinner?
Måste man ta ut den andra hårddisken och sen formatera eller kan man bara ha kvar den i burken medan man omformaterar?
Jag tänkte använda mig av xp skivan när jag omformaterar.
Mvh//Patrik
Hej Du!
Passa på att
besöka dator/moderkortstillverkarens webbplats och ladda ner moderkortsdrivrutiner samt drivrutiner till SATA, grafikkort, ljudkort & nätverkskort etc. Ofta finns det en txt-fil som anger hur du skapar en Diskett med SATA-drivisarna! (Låna diskdrive om du inte har en i datorn)
Spara övriga Drivrutiner på t.ex. USB-minne/Cd-skiva!
Kör gärna "Kefinder" som plockar fram den regnyckel du har i dag.. så du har en giltig nyckel till ominstallationen.
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
Stäng därefter av datorn, öppna sidan och dra ur strömförsörjningen till den Fysiska hårddisk som du har dina sparade filer på!
Installera XP & välj att ta bort befintlig(a) partition(er)
Skapa därefter nya och fortsätt windows installationen som vanligt..
När klar, stäng av datorn, Koppla in strömmen till disken, Starta datorn, Logga in som admin & ta över ägandeskapet av rooten på disken med de sparade filerna på!