• 1
  • 2
2008-04-14, 05:23
Medlem
memrixs avatar
Då jag sov över hos min flickvän i helgen så berättade hon om en gammal dam som bodde själv i ett hus relativt ödesligt hus. Hon verkade vara en dam med koll och principer. T.ex hon köpte hem 1 liter mjölk som sedan skulle räcka 3 dagar som den alltid hade gjort.

En vecka dagen efter hon köpt ett nytt mjölk paket så var paketet tomt. Märkligt, tyckte hon men tog ingen större notis av det och gick sedan och köpte ny mjölk (självfallet var det mer produkter än bara mjölk det är som sagt ett exempel på en av varorna)dagen efter så var mjölken slut sådär mystigt snabbt igen.

Damen som bode i den ensamma huset blev självfallet orolig av att några gjorde inbrott hos henne och stal hennes mat och gick då till polisstationen. Polisen tog väldigt hårt på hennes anmälan och skickade dit en insats styrka som hittade en förymd och mentalt sjukt kvinna under den gammle damens säng. Det visade sig då att hon hade legat under hennes säng och då den gammle damen somnade så gick hon upp och åt upp hennes mat...

Tycker detta låter väldigt rysligt och kan inte annat än bli paranoid nu då klockan är så sent också. Min fråga är som topic antyder. Är detta en myt eller är det sanning, min flickvän sade att en nära vän till henne hade sett det på nyheterna.
Citera
2008-04-14, 05:31
Medlem
schabo-labos avatar
Tyvärr har jag inget svar på din fråga, men jag skulle inte vara förvånad om det har hänt även fast det låter som en läskig nattsaga.
Citera
2008-04-14, 06:26
Medlem
Fists avatar
Har också hört det för en massa år sedan.
Citera
2008-04-14, 07:20
Medlem
kultingens avatar
Låter märkligt att polisen skulle bry sig om en gammal tant som yrar om något, men polisen kanske inte alltid har varit vad den är idag.
Citera
2008-04-14, 07:22
Medlem
Låter som en myt i mina öron, men man vet aldrig! :]
Citera
2008-04-14, 07:27
Medlem
Hörde om den på radion, vad jag förstod så var det ingen myt
Citera
2008-04-14, 07:33
Medlem
perVers2.1s avatar
Myt eller inte, så speciellt skrämmande var väl inte historien?
Inga isande skrik, inte något rassel av kedjor, inget våld, blod eller bråd död. Bara några skvättar mjölk som försvunnit ur kylskåpet. Gääääsp!
Sov nu lungt min vän, tror du behöver det
Citera
2008-04-14, 10:21
Medlem
wonderlands avatar
Så rysligt är det väl inte, bara att varje kväll titta under sängen så inget monster eller förrymd kvinna ligger där.
Låter som en myt, men kan säkert stämma också. Lite skönt att hon bestämde sig för att gå till polisen andra dagen. Kan ju varit så att hon börjat gå i sömnen/senil och druckit upp all mjölk själv.
Citera
2008-04-14, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memrix
Damen som bode i den ensamma huset blev självfallet orolig av att några gjorde inbrott hos henne och stal hennes mat och gick då till polisstationen. Polisen tog väldigt hårt på hennes anmälan och skickade dit en insats styrka som hittade en förymd och mentalt sjukt kvinna under den gammle damens säng.

-Konstapeln, jag tror nån gör inbrott och käkar nattmackor hos mig. Visserligen är sannolikheten mycket större att jag bara är en senil och/eller sinnessjuk gammal käring, men ändå...

-Vafan!?! Ring piketen på stört! Rikslarm!
Citera
2008-04-14, 10:29
Medlem
dynamit-kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
-Konstapeln, jag tror nån gör inbrott och käkar nattmackor hos mig. Visserligen är sannolikheten mycket större att jag bara är en senil och/eller sinnessjuk gammal käring, men ändå...

-Vafan!?! Ring piketen på stört! Rikslarm!

Citera
2008-04-14, 10:36
Medlem
jerkuss avatar
Saxat ur Bengt af Klintbergs Råttan i Pizzan:

Berättelse nr 28, sid 93:
"Människor kan också slicka".
Citat:
Det var en flicka som hade en hund. När hon gick och la sig på kvällen brukade hunden också lägga sig på en matta alldeles bredvid hennes säng. Om hon vaknade mitt i natten brukade hon sträcka ner handen och låta hunden slicka hennes fingrar. Då kände hon sig alltid så trygg och somnade om igen.
En natt vaknade hon av något ljud inne i rummet. Hon sträckte ner handen, och när hunden slickade fingrarna blev hon lugn och somnade om igen. Hon vaknade på morgonen och såg att hunden inte låg på mattan som den brukade. Men hon tänkte inte närmare på det utan gick ut i badrummet för att tvätta sig och borsta tänderna.
Där möttes hon av en ryslig syn. Hennes kära hund låg död på golvet med avskuren strupe. Och på väggen hade någon skrivit med blod: "Människor kan också slicka!".

Såna här historier om personer under sängar som begår hemfridsbrott är vanliga. Det finns en annan där en kvinna ligger och sängröker, lägger sin cigarett på askfatet bredvid sängen och ser halvsovandes en hand sticka ut under sängen och ta ciggen. Hon blir asrädd, men går långsamt ut ur rummet och ringer polis. De kommer och naturligtvis är det en förrymd lustmördande psykopat som ligger där.

Det du hört är förmodligen en ny variant av en gammal vandringssägen.
Citera
2008-04-14, 16:07
Medlem
buffalos avatar
Just det scenariot låter inte så troligt, Men liknande scenarion har inträffat. T.ex. med pedofiler som gömmer sig under barns sängar hela dagarna för att sedan krypa fram när alla sover...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in