Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-13, 22:08
  #1
Medlem
Min ena styvson kom hem i eftermiddgas och berättade att polisen helt plötsligt kom fram till deras bil och slet ut hans kompis ur bilen och tryckte ner honom på marken. Visiterade honom och på med handbojor och in i polisbilen med "milt" våld.

Nu vid 21 tiden kom han tillbaka till vårat samhälle. Han hade blivit körd till polisstationen i Åmål och blivit anklagat för våldtäkt av en 13 åring i Göteborg. Dom skulle ha varit 2 st varav den ena hållfast tjejen.

När dom hade tagit kort på honom och skickat till polisen i Göteborg så kom det fram att det absolut inte kunde vara han. Signalementet stämde inte alls. Signalement på den skyldige. född 1987. Har ett barn. Dömd för brott tidigare. Ser inte ut som en vanlig svensk ungdom. Har ett vanligt svenskt namn.

Nån som vet nåt?

Jag har ju iofs namnet på kompisen och det är samma som den riktige misstänkte enl polisen. Gärningsmannen bor någonstans i västsverige mellan Göteborg och Värmland och är anhållen i sin frånvaro. Har jag rätt att publicera namnet på kompisen som blivit anklagad för detta fruktansvärda brott?
Citera
2008-04-14, 15:49
  #2
Medlem
buffalos avatar
Tänk på PUL bara...
Citera
2008-04-14, 17:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Har jag rätt att publicera namnet på kompisen som blivit anklagad för detta fruktansvärda brott?

Nej
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback