Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-04-16, 07:24
  #13
Medlem
Tuesdays avatar
Ingen som har en åsikt om att man valt att polisanmäla 10-åringen?

Typiskt svenskt fenomen, anmäla barn som bråkar och slåss i sandlådan osv. I många andra länder reagerar man mot att svenskar polisanmäler barn. Jag har bott utomlands och hört kommentarerna. Alla polisanmälningar mot minderåriga lämnas över till socialtjänsten (när man vet att det rör barn, tänker 5-årige Kevin i Arvika där det senare visade sig att han dödats av andra barn) så varför anmäler inte människor direkt till soc? Varför denna omväg via polisen i Sverige, en slags symbolhandling?
Citera
2008-04-16, 09:05
  #14
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skamander
Lägg märke till vad psykoterapeuten säger i den där artikeln:

"De senaste tio åren har de yngre förövarna dock blivit allt fler.
– Vi ser fler ärenden med barn i mellanstadie- och lågstadieklasser, säger Börje Svensson.
Han menar att det beror på att barn i dag genom media och i samhället exponeras för mer sex än de någonsin gjort tidigare."

Det här är alltså priset vi får betala för ett allt mer genomsexualiserat samhälle. Tack skall ni ha, RFSL, RFSU och allt vad ni kallar er! Ni har verkligen lyckats!

Det kan ju också röra sig om mörka muskingbarn, de kommer i puberteten tidigare än vita svenneungar, i en del fall mycket tidigare och de har påtagligt sämre impulskontroll. När det handlar om ur svensk synvinkel udda saker (TBC, gängvåldtäkter mm) som "plötsligt ökat de senaste åren" så tenderar det att ha någon invandringsrelaterad orsak. Det är ju i princip vad som sägs i detta fall: "De senaste tio åren.."
__________________
Senast redigerad av infidel 2008-04-16 kl. 09:13.
Citera
2008-04-16, 09:58
  #15
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Ingen som har en åsikt om att man valt att polisanmäla 10-åringen?

Typiskt svenskt fenomen, anmäla barn som bråkar och slåss i sandlådan osv. I många andra länder reagerar man mot att svenskar polisanmäler barn.
Eller kanske snarare ett typiskt tecken på Sveriges amerikanisering. I USA betyder ju "rättsstat" att man använder rättsapparaten till alla möjliga konflikter som den inte anses avsedd att hantera i normala europeiska länder. Och i USA förekommer det ju att fyraåringar anmäls för sexuella trakasserier

Men det har natulrligtvis också att göra med vuxenauktoritetens nedmontering. Vuxna i dagens Sverige får ju inte säga till barn som beter sig illa. Knappast ens sina egna, och absolut inte andras. I det läget av auktoritetsmässig maktlöshet blir plötsligt polisanmälan ett sätt att faktiskt ändå göra någonting.
Citera
2008-04-16, 10:40
  #16
Avstängd
cruelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det kan ju också röra sig om mörka muskingbarn, de kommer i puberteten tidigare än vita svenneungar, i en del fall mycket tidigare och de har påtagligt sämre impulskontroll. När det handlar om ur svensk synvinkel udda saker (TBC, gängvåldtäkter mm) som "plötsligt ökat de senaste åren" så tenderar det att ha någon invandringsrelaterad orsak. Det är ju i princip vad som sägs i detta fall: "De senaste tio åren.."

Ja det stämmer. Även om det i detta fall skulle visa sig vara en svensk pojke så har denna typ av sexbrott ökat i och med invandringen. Svenska grabbar i 10-årsåldern har inte fått ett fjun på pillesnonken medans mellanösternkillarna har tät mustasch och snårskog mellan benen. På mellanstadieskolor sextrakasseras tjejer av dessa primitiva testosteron-flockar.
Citera
2008-04-17, 00:46
  #17
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skamander
Det här är alltså priset vi får betala för ett allt mer genomsexualiserat samhälle. Tack skall ni ha, RFSL, RFSU och allt vad ni kallar er! Ni har verkligen lyckats!

Det känns inte så lite naivt att försöka skylle på dessa instanser för sexualiserandet av samhället. De riktiga bovarna torde vara Hollywood, dataspel och internet, om man vill hitta syndabockar. Att skylla på RFSL och RFSU är enbart patetiskt.
Citera
2008-04-17, 02:39
  #18
Avstängd
Beccasins avatar
Bra att det upptäcks i tid. Att det sätts in hjälp för killen direkt. Folk tycker det är konstigt att anmäla jag tycker det är helt normalt. Man anmäler ju inte för att stjälpa utan tvärtom för att hjälpa.

Sedan det med att bada/duscha med sitt barn det är inget fel med det alls. Min dotter brukar få tvätta pappas snopp för hon vill det och tycker det är kul. Det har inget med sexualitet att göra alls enbart nyfikenhet. Sen när hon brukar bli arg kan hon slå på olämpligt ställe. Då blir jag arg och markerar ordentligt att det är inte ok och att det är farligt. Gäller att visa gränser för sina barn.
Citera
2008-04-17, 07:24
  #19
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Folk tycker det är konstigt att anmäla jag tycker det är helt normalt. Man anmäler ju inte för att stjälpa utan tvärtom för att hjälpa.

Har någon uttryckt att det skulle vara något fel att anmäla?
Jag har bara sett frågan varför man inte anmäler till rätt instans direkt, dvs till socialtjänsten istället för att ta den onödiga omvägen via polisen. Speciellt när det uppdagas nu att tips till polisen kan ligga obearbetade i 1-2 år. Vill man anmäla för att hjälpa borde man anmäla barnet/familjen till soc.
Citera
2008-04-17, 21:55
  #20
Moderator
tobess avatar
OT raderat

/Moderator
Citera
2008-04-17, 22:02
  #21
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustaveklund
om jag tänker tillbaka så hade inte jag ens börjat tänka på sådant när jag var i den åldern..

förstår han vad han sysslar med egentligen eller är det något sorts instinkt?


Ungjäveln är födmodligen en retard som lider av damp och diverse andra sjukdomar. Skilj han från undervisning och sätt fanskapet på särskola.
Citera
2008-04-17, 23:32
  #22
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Vad handlar det egentligen om när en 10-åring gör såna saker?

Inte kan det väl vara av sexuell karaktär? Är det inte rätt troligt att han kopierar sånt han själv blivit utsatt för?

Han kommer väl från en "kultur" där detta är högst normalt beteende.
De tioåriga hororna bar ju inte slöja, så det är deras eget fel!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback