Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-14, 23:56
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SutOchFascinerad
Charles Manson är inte sjuk som alla tror, är det något som han är sjuk av så är det att tillbringa minst 50 år på kåken. Han snackar precis som en hippie musiker från 60 talet skulle ha pratat. Han är en speciell man med annorlunda och mycket intressanta tankar och sätt att se på saker på. Geni? jag vet inte. Men orden som flyger ur hans mun är inte mycket mer annorlunda än vad Bob Dylan skulle sjungit om i sin prime. Han är oskyldigt dömd och sitter inne för något som Andra har gjort. Cult leader? vet inte. Jim Jones var en riktig sekt ledare med syfte att ha ihjäl alla sina hjärntvättade följare. Men i min mening så är det dags att släppa fri Charles Manson en gång för alla
Om vi bortser från vad som "flyger ur hans mun" och uppehåller oss vid hans skuld i mord så kan det ses i en annan dager. Låt idioten sitta i fängelset tills han dör. Uppenbarligen finns det sjuka supporters till denne psykopat, men inte sitter de i fängelse för det. "Sjuk" har inte i detta sammanhang att göra. Skyldig, dömd, verkställd dom.
Citera
2013-02-07, 16:40
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SutOchFascinerad
Charles Manson är inte sjuk som alla tror, är det något som han är sjuk av så är det att tillbringa minst 50 år på kåken. Han snackar precis som en hippie musiker från 60 talet skulle ha pratat. Han är en speciell man med annorlunda och mycket intressanta tankar och sätt att se på saker på. Geni? jag vet inte. Men orden som flyger ur hans mun är inte mycket mer annorlunda än vad Bob Dylan skulle sjungit om i sin prime. Han är oskyldigt dömd och sitter inne för något som Andra har gjort. Cult leader? vet inte. Jim Jones var en riktig sekt ledare med syfte att ha ihjäl alla sina hjärntvättade följare. Men i min mening så är det dags att släppa fri Charles Manson en gång för alla

Han är en psykopat som duperade vilsna människor till att begå fruktansvärda brott. Det går inte att rehabilitera en psykopat då de saknar empati och samvete. Så det är inte en bra idé att släppa ut honom
Citera
2013-06-10, 06:31
  #267
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Bildbank, obs varning för en del starka bilder.
http://gallery.skcentral.com/display...pid=12871#im=0
Citera
2013-11-23, 05:07
  #268
Medlem
Nu skall han gifta sig, http://o.canada.com/news/notorious-s...ry-groupie-25/
Citera
2014-01-14, 11:55
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunae
Han är en psykopat som duperade vilsna människor till att begå fruktansvärda brott. Det går inte att rehabilitera en psykopat då de saknar empati och samvete. Så det är inte en bra idé att släppa ut honom

Han har väl inte varit uppe för frigivning än?
Citera
2014-02-25, 20:51
  #270
Medlem
Charles Manson.

Skulle han möjligtvis lida av någonting?

Jag tänker på hans interjuver. Gör han bara till sig, eller skulle det röra sig om någon form av psykos eller något liknade.

Han verkar ju vara psykotisk och hans osammanhängande svar och så.

Eller finns det en möjlighet att han bara gör sig till?
Citera
2014-02-25, 21:03
  #271
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous-Anonym
Charles Manson.

Skulle han möjligtvis lida av någonting?

Jag tänker på hans interjuver. Gör han bara till sig, eller skulle det röra sig om någon form av psykos eller något liknade.

Han verkar ju vara psykotisk och hans osammanhängande svar och så.

Eller finns det en möjlighet att han bara gör sig till?
Om han gör sig till och inte spelar, vilket syfte skulle det tjäna? Knappast påskynda frigivning eller möjlighet till mer frihet inom fängelset.

Nej, karlfan är komplett galen och dessutom inte särskilt intelligent. En sönderknarkad hippe. Inte farlig heller, hans medfångar hade slagit ihjäl honom för länge sedan om det inte vore för att han suttit isolerad (pga att han är knäpp).
Citera
2014-02-26, 15:34
  #272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrBrasa
Om han gör sig till och inte spelar, vilket syfte skulle det tjäna? Knappast påskynda frigivning eller möjlighet till mer frihet inom fängelset.

Nej, karlfan är komplett galen och dessutom inte särskilt intelligent. En sönderknarkad hippe. Inte farlig heller, hans medfångar hade slagit ihjäl honom för länge sedan om det inte vore för att han suttit isolerad (pga att han är knäpp).
Han vill kanske inte bli frigiven?

Eller tja, nu har det rapporteras att han vill bli frigiven. Men jag menar tidigare år. Inget sammanhängande överhuvudtaget. Om jag nu inte har helt fel.

Oj, han är isolerad? Trodde att han fick vara ute och träffa medfångar. Men det får han alltså inte?

Skulle du möjligtvis ge en källa till det? Har nämligen aldrig hört talas som om att han skulle vara isolerad. Det skulle dock inte förvåna mig.
Citera
2014-02-26, 15:38
  #273
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous-Anonym
Oj, han är isolerad? Trodde att han fick vara ute och träffa medfångar. Men det får han alltså inte?

Skulle du möjligtvis ge en källa till det? Har nämligen aldrig hört talas som om att han skulle vara isolerad. Det skulle dock inte förvåna mig.
Googla upp de senaste artiklarna om honom. Se dokumentären på Youtube.
Citera
2014-03-15, 10:24
  #274
Medlem
Tragiskt att han blir så dyrkad av folk för det fruktansvärda han har gjort.
Citera
2014-04-17, 11:45
  #275
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Kan inte sluta tänka på hur annorlunda saker hade kunnat se ut om bara Manson hade fått det där skivkontraktet som han så gärna ville ha. Då hade kanske denna tråden legat i "Musik" och folk hade länkat livespelningsklipp istället för fängelseintervjuer och blodiga brottsplatsbilder. Och det hade inte varit ett dugg konstigt att trava runt i T-shirts med hans namn på och driva fanpages till hans hyllning.

För hans musik är faktiskt riktigt bra, det kan vem som helst skriva under på tror jag. Jag kan nästan föreställa mig hur frustrerande det måste ha varit för honom att de rika musikindustrimänniskorna inte kunde ge honom det erkännandet, de som till synes hade allt och han inget. Hans uppväxt var ju en enda lång tragedi. Att spela musik var det enda han ville göra, det enda av värde han hade. När han var liten sålde hans mamma honom till en servitris för en öl. Den känslan av värdelöshet måste ha varit rent outhärdlig att leva med.

Obs: Missförstå mig rätt nu, jag är inget sådant där knasigt Manson-fan och försvarar absolut inte det han gjorde. Slänger bara ur mig några tankar som gnager mig.
__________________
Senast redigerad av murder.me.mickey 2014-04-17 kl. 11:54.
Citera
2014-04-17, 13:19
  #276
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Känner att jag måste förtydliga ännu mer: Jag tycker inte ett dugg synd om individen Charles Manson, både han och det brott han har begått är vidriga, och jag tycker han sitter bra där han sitter i fängelset. Dock är det alltid synd när en talang blir bortkastad.

Hans familj kastade bort den genom att skita i honom, samhället kastade bort den genom att inte lägga resurser där de behövdes, musikindustrin kastade bort den genom att nobba honom, och framförallt kastade han själv bort den genom att knarka sönder skallen och låta ilskan och hatet styra hans liv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback