Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-11, 16:42
  #1
Medlem
dizzees avatar
Köpte en Sony Ericsson W880i av en polare idag.

Bestämde mig också för att traska ner på stan och köpa mig ett Memory Stick Micro 2gb stort minneskort.

Kommer hem och sätter in kortet i mobilen och startar upp den. Då kommer det fram någon ruta som säger att jag ska formatera minneskortet , jag klickar på Ja och mobilen ber om en telefonlåskod ( ? ). Kommer fram till att koden är 0000 men efter jag tryckt in den och tryckt på OK så säger mobilen att formateringen misslyckades.

Mobilen hittar inte minneskortet och när jag kopplar in mobilen i datorn så kommer det fram en ny disk (F: ) men när man försöker komma åt den står det bara "Sätt in en disk i F:"

Antar att problemet är att jag måste formatera minneskortet på något sätt, men hur skall det gå till ?

Vad är felet, någon som har ett tips? Förbannat irriterande.
Citera
2008-04-11, 16:55
  #2
Medlem
fairyfellers avatar
Supporten brukar kunna hjälpa väldigt mycket faktiskt, även fast kötiden kan diskuteras
Citera
2008-04-11, 17:00
  #3
Medlem
dizzees avatar
Finns säkert mer kompetenta människor på Flashback än på Sony Ericssons support eller vilken support jag nu ska vända mig till.

Problemet i kort är alltså att mobilen inte verkar kunna formatera minneskortet.
Citera
2008-04-11, 17:26
  #4
Medlem
dizzees avatar
Provade att stoppa in minneskortet i min kompis Sony Ericsson mobil och då fungerade det utmärkt.. Vadfan kan problemet vara ?
Citera
2008-04-11, 18:19
  #5
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dizzee
Provade att stoppa in minneskortet i min kompis Sony Ericsson mobil och då fungerade det utmärkt.. Vadfan kan problemet vara ?

Förmodligen något fel på mobilen antar jag. Fick du med kvitto? Isånafall är det ju bara att lämna in mobilen.
Citera
2008-04-12, 21:43
  #6
Medlem
dizzees avatar
Tyvärr har jag inget kvitto & inte min polare heller.. Är dock en nära vän jag köpt mobilen av & ingen Muhammed på stan, så att få pengarna tillbaka är inget problem.

Hur ska jag gå tillväga när jag inte har nå kvitto kvar? Kan man lämna in den på nått sätt ändå ?
Citera
2008-05-16, 15:09
  #7
Medlem
Halte Haralds avatar
Har precis samma problem nu efter en reparation på min w580i, det är identiskt med ditt problem. Blir att lämna in då jag har både försäkring och kvitto, om inte du har någon lösning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback