Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-10, 19:06
  #1
Avstängd
Hejsan_s avatar
Citat:
Swedbank i Gnesta rånades under torsdagsmorgonen. Rånarna sprängde bankvalvet och flydde i en röd Volvo.
Ingen skadades fysiskt men personalen chockades svårt.


Automatvapenbeväpnade rånare tog sig in på banken strax efter klockan nio på torsdagsmorgonen. Rånarna sprängde sedan bankvalvet, och enligt Sörmlands Nyheter klättrade de in genom ett fönster och kom undan med en okänd summa pengar.
- Ja, det har varit en detonation, bekräftar polisens presstalesman Lars Franzell för TT.Swedbanks personal chockades svårt men det är oklart om någon kommit till fysisk skada, uppger SN.

Röd Volvo rivstartade
En röd Volvo 850 sågs rivstarta direkt efter rånet. En del av rånbytet ska då ha hamnat på gatan utanför banken.
- Gärningsmännen har troligen använt den bilen, säger polisens presstalesman Lars Franzell till TT.
En brinnande bil hittades senare vid Laxne, norr om Gnesta. Polisen undersökte på eftermiddagen om det var rånarnas flyktbil, uppgav Sörmlandspolisen i ett pressmeddelande.
- Vi letar efter rånarna på vanligt sett, genom inre och yttre spaning, säger Lars Franzell.

Bilbrand
Polisen undersöker också om en bilbrand i Tystberga norr om Nyköping har något samband med rånet.

http://stockholm.expressen.se/nyhete...nkran-i-gnesta

Någon som är bosatt i Gnesta och vet något mer som tidningen inte vet/utesluter?
Citera
2008-04-10, 19:50
  #2
Medlem
taj, jag bor i trakterna runt gnesta..och åkte för en halvtimme sen förbi fem pike poliser beväpnade med automatvapen å hela köret med svart luva å grejer.

Åkte tillbaks för att kolla läget igen och då stod det två skåpbilar och en vanlig polisbil där.

Min polare tog hojen å åkte ner för att kolla läget. Han snackade med poliserna dom typ ställde lite frågor å grejer.

Dom sa, citat: Detta händer varje dag i sthlm.

Jag tippar på att dom ligger och trycker i gåsinge skogarna och ska ta sig till åkers styckebruk/läggesta när mörkret faller...Det är inte första gången rånare vistas här, det händer typ en gång om året minst...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback