2008-04-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Japp men kommer aldrig få dej att förstå, för du är uppenbarligen en av dem som inte kan tänka utanför boxen..

Lider lite med dej men du ska få ha din box för dig själv

Vad anser du att vi ska göra istället då? Låt oss säga att du jobbar på en bank, helt plötsligt kommer en snubbe in och trycker upp en pistol i pannan på dig och tar massa pengar från folk och kanske till och med skjuter ihjäl någon.

Utan polisen hur ska vi då ta hand om liknande situationer?
Citera
2008-04-10, 16:32
Medlem
Engelbreckts avatar
Jag tänkte radera alla de här inläggen som OT i tråden om Tony Olssons fritagning, men eftersom det kommit igång en diskussion så gör jag ett undantag och ger er en chans att diskutera här i brist på bättre plats att låta debatten ske.

Lek snällt nu!

/mod.
Citera
2008-04-10, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zkcaml
Vad anser du att vi ska göra istället då? Låt oss säga att du jobbar på en bank, helt plötsligt kommer en snubbe in och trycker upp en pistol i pannan på dig och tar massa pengar från folk och kanske till och med skjuter ihjäl någon.

Utan polisen hur ska vi då ta hand om liknande situationer?

Har aldrig sagt att jag har lösningar, jag vet vad jag själv skulle göra om saker och ting händer omkring mej
och eftersom jag aldrig tänker jobba i bank så är det scenariot ointressant för mig
Citera
2008-04-10, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Skall du överhuvudtaget kunna fortsätta den här debatten så bör du inte lägga upp ett exempel, du bör lägga upp källor och länkar till alla dessa otaliga exempel du talar om?

Orkar inte lägga ner tid på att googla fram källor då de flesta ändå vet om såna händelser

Men bara för att göra dej glad så har du en här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article273477.ab

Sen kan du ju berätta hur många han skjutit ihjäl innan snuten tog hans liv
Citera
2008-04-10, 16:41
Medlem
Mr Deadmans avatar
Citat:
Orkar inte lägga ner tid på att googla fram källor då de flesta ändå vet om såna händelser

Vad skulle polisen ha gjort då ?

Om man går till attack mot polisen med en kniv får man faktiskt räkna med att bli skjuten.

Citera
2008-04-10, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Deadman
Vad skulle polisen ha gjort då ?

Om man går till attack mot polisen med en kniv får man faktiskt räkna med att bli skjuten.

Otroligt dumt skrivet!

Klart snutarna skulle vänt tjänstevapnen mot sina egna huvuden och tryckt av!

Eller så hade de lämnat platsen så offret hade lugnat ner sej och sedan kunde ha skrivit in sej på psyket..snutarna var provocerande där!

Men som vanligt så kommer de undan med mord
Citera
2008-04-10, 18:18
Medlem
-ringde inte han efter mamma när han va i Costa Rica..som sen golade honom..jag skulle dragit ut i djungeln,levt bland indianerna o tuggat koka-blad!
Citera
2008-04-10, 18:32
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Otroligt dumt skrivet!

Eller så hade de lämnat platsen så offret hade lugnat ner sej och sedan kunde ha skrivit in sej på psyket..snutarna var provocerande där!

Tack för denna oerhört intressanta inblick i en störd (eller alldeles normal?) anarkists "hjärna". Må du belönas med många trevliga möten med ordningsmakten.
Citera
2008-04-10, 19:15
Medlem
Citat:
Han är en tvättäkta hjälte så det ska de låta bli!

Fast deras övergrepp fortsätter ju, så är inte förvånande om de skulle följa dina ord
Bättre vore det om de satte sina tjänstevapen mot sej själva och tryckte av
-Är det det som kallas "suicide by cops"
Citera
2008-04-10, 19:30
Medlem
Citat:

Jaha det var den gamla vanliga nivån som du hade att bjuda på även den här gången, ja då är inte det här en debatt som jag tänker lägga ned något engagemang på i alla fall.
Citera
2008-09-27, 21:40
Bannlyst
Citat:
Otroligt dumt skrivet!

Det är intressant att gemene man inte blir upprörda när grisen skjuter en som mår psykiskt dåligt men däremot om en som mår psykiskt dåligt skjuter en gris. Mannen som sköt snuten i Nyköping friskförklarades(!) dessutom för att kunna få livstids fängelse, trots att själva anledningen till att polisen var hemma hos honom var att han skulle tas in för tvångs"vård"...
Citera
2008-09-27, 22:13
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Hm det var väl Mussolini som var fascist och inte Hitler om jag kan min historia rätt?

Jag har inte nåt övers för nazister men anser att hans hjältedåd består i att ha knäppt en snutoch INTE för att han var nynazist..

Citat:
Var du med när poliserna sköts? I annat fall så är det väl bara Arklöv och co. som egentligen vet?
Alla som snuten skjutit ihjäl, tror du inte deras familjer blivit jätteledsna då?
Och de poliser som skjuter ihjäl random människor går helt fria!

Du tillhör alltså Arklövs co...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in