Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-10, 11:27
  #1
Medlem
Vilken IRC server och vilka rum är roligast och bäst att hänga i om man vill få hjälp mm i ubuntu? Sen vilken IRC client är bäst, kör IRC i Opera atm?
Citera
2008-04-10, 11:51
  #2
Medlem
Xchat är bra om du vill ha en grafisk klient, sen finns det irssi som är textbaserad. Den officiella ubuntu kanalen är #ubuntu på irc.freenode.org. Fast det brukar vara vääldigt mycket personer där, och många vill ha hjälp.
Citera
2008-04-10, 12:04
  #3
Medlem
moapas avatar
#ubuntu.se väl med
Citera
2008-04-10, 15:04
  #4
Medlem
Irssi är den bästa klienten enligt mig, och Freenode (irc.freenode.org) har massor med dator-kanaler. #ubuntu och #ubuntu.se/#ubuntu-se är väl dom där, sedan finns det säkert på q-net( irc.quakenet.org) också.
Citera
2008-04-10, 17:00
  #5
Medlem
Tack för svar grabbar, kör freenode nu, lär fortsätta med det =)
Citera
2008-04-12, 01:34
  #6
Medlem
vXds avatar
BitchX är Klart överlägset Irssi(fast egentligen inte), det handlar väl mest om en smakfråga, vissa gillar Xchat, vissa gillar BitchX å vissa gillar Irssi.

Själv gillar jag BitchX för det var den första irc-klient till linux jag stötte på, skulle nog inte klara av att byta till irssi nu, det skulle kännas som att förråda sin familj eller något sånt.
Citera
2008-04-14, 15:02
  #7
Medlem
laaxens avatar
irssi är helt klart mest överlägsen. bästa irc klienten någonsin.

#linux.se är en bra kanal också.
Citera
2008-04-14, 15:14
  #8
Medlem
Eyez]-[Onlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laaxen
irssi är helt klart mest överlägsen. bästa irc klienten någonsin.

#linux.se är en bra kanal också.

yes irssi, riktigt nice.

Dock så kan kanaler och "bästa" nätverk kan variera rejält
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback