2009-04-26, 03:09
Medlem
Random~s avatar
Är det olagligt att äga snus i Finland eller är det bara olagligt att sälja?
Citera
2009-04-26, 04:30
Medlem
obotlig_realists avatar
Hur var det nu med EU: Fri rörlighet av varor och kapital hette det visst. Hmmmm.....

Snusförbudet är ett av EU:s största fiaskon. Är det något jag inte tål så är det politisk inkonsekvens. Sponsra grekisk tobaksodling går bra, men svenskt snus, nej det går inte för sig.
Citera
2009-04-26, 06:19
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koZmo
är inte snus lagligt i Norge också? Någon sa Danmark och Sverige... Förresten är det bara lössnus som är lagligt i Danmark för att portionspåsar skräpar ner mycket mer, eller det har jag hört någonstans...

Det låter väl dumt, är väl minst lika nerskräpande med stora högar lössnus? Ser ju ut som små bitar av hundskit tycker jag. Fast danskar kanske äter sin snus, och därför vill dom inte ha någon påse som är i vägen
Citera
2009-04-26, 10:36
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
är inte snus lagligt i Norge också? Någon sa Danmark och Sverige... Förresten är det bara lössnus som är lagligt i Danmark för att portionspåsar skräpar ner mycket mer, eller det har jag hört någonstans...

När jag var i Danmark såg jag inga vanliga affärer som sålde snus .
Citera
2009-04-26, 16:41
Medlem
Wu-Tangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Det låter väl dumt, är väl minst lika nerskräpande med stora högar lössnus? Ser ju ut som små bitar av hundskit tycker jag. Fast danskar kanske äter sin snus, och därför vill dom inte ha någon påse som är i vägen

Skillnaden är väl att lössnus förmultnar och blir till jord, medans påsarna från portion inte förmultnar
Citera
2009-04-29, 14:48
Medlem
Hinds avatar
Citat:

Norge är inte med i EU.
Citera
2009-05-04, 01:31
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Random~
Är det olagligt att äga snus i Finland eller är det bara olagligt att sälja?

Bara olagligt o sälja. Fast tror inte du åker fast eller så om du skulle sälja privat, det är väl bara lite hårdare om det är affärer osv som säljer.
Citera
2009-05-04, 07:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Helt riktigt snuset är det ENDA permanenta undantag Sverige fick.
Gammalt inlägg, men likväl fel. Vi fick behålla systembolaget, trots att EU ogillade det.
Citera
2009-05-04, 07:25
Medlem
Santadunks avatar
Hur längesen är det snus såldes på bensinmackar i Finland?
Citera
2009-05-04, 22:43
Medlem
davvelavves avatar
Det är ju olagligt i hela EU nu att ha snus? Undantaget i Sverige då.
Citera
2009-05-05, 17:13
Medlem
Pekollas avatar
När jag va på åland när jag va mindre vela jag köpa ålands snus som jag trodde kom från åland p.g.a namnet. Slutade med att en utav kiosk gubbarna lackade ur och skrek rakt ut men för hundrade gången så säljer vi inte snus på åland med finsk brytning haha ..

Någon som vet vart man kan köpa ålands snus?
Citera
2009-05-05, 21:28
Medlem
koZmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekolla
När jag va på åland när jag va mindre vela jag köpa ålands snus som jag trodde kom från åland p.g.a namnet. Slutade med att en utav kiosk gubbarna lackade ur och skrek rakt ut men för hundrade gången så säljer vi inte snus på åland med finsk brytning haha ..

Någon som vet vart man kan köpa ålands snus?
Haha ägd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in