• 1
  • 2
2008-10-29, 10:19
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jånni Balle
Min MacBook har spruckit längst fram där plopparna från locket slår i, ett tydligen inte helt ovanligt problem. Jag ska nu få den fixad gratis och jag funderar på att be om att få ett svart topcase. Vad tror ni om det? Anledningen är dels att det skulle bli en lite rolig och udda grej och dels att jag har sett många vita MacBook och IBook som har blivit missfärgade från främst handlederna.

Funderar på samma sak. Min har precis spruckit på samma ställe.
Gick dom med på att ha svart topcase och resten vit? Extra kostnader?
Citera
2008-10-29, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zabotage

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=466825

lite olika

Det var riktigt fint !
Citera
2008-11-01, 12:22
Medlem
datajesuss avatar
min vita macbook (den som tydligen oftast går sönder) har spruckit den med. surt nog så har jag ringt crapples support men han meddelade glatt att det inte kan täckas av garantin.

vad har dom sagt till er andra?
Citera
2008-11-01, 20:43
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
min vita macbook (den som tydligen oftast går sönder) har spruckit den med. surt nog så har jag ringt crapples support men han meddelade glatt att det inte kan täckas av garantin.

Det är klart det täcks av garantin. Även om garantin har gått ut så täcks det av garantin. Detta är det mest förekommande felet hos den vita macbooken. Det är ett erkänt fabriksfel! Om du inte tror mig: Gå in på 99mac.se eller macworld.se och läs om folk som har haft samma problem och fått åtgärdat.

Ring igen och stå på dig.
Citera
2008-11-01, 20:55
Medlem
Min vita macbook har inte spruckit men den har fått missfärgning där man har handlederna. Skulle vilja ha det utbytt. Men funderar på att köpa ett rosa hard case istället, via apple. Nån som har någon erfarenhet utav dom? Eller vet vart man kan köpa sånt någonannanstans? Kanske billigare?
Citera
2008-11-03, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus

Hur gammal din Macbook än är så går det på garanti. Får se hur det går nu när dom första blir tre år gammla, och dom begränsar det reparationsprogrammet till tre år. Jag jobbar som Apple Service Tekniker så jag vet. Kom till Macrent i Stockholm så fixar vi det
Citat:
Ursprungligen postat av Meetoo
Min vita macbook har inte spruckit men den har fått missfärgning där man har handlederna. Skulle vilja ha det utbytt. Men funderar på att köpa ett rosa hard case istället, via apple. Nån som har någon erfarenhet utav dom? Eller vet vart man kan köpa sånt någonannanstans? Kanske billigare?
Hur gammal är den? Om det inte är den första modellen så blir den inte missfärgad, utan det är snarare smuts. Prova att tvätta försiktigt med en fuktig trasa och lite såpa, annars ta fram t-spriten.
Citera
2008-11-04, 08:18
Medlem
Synd att den vita tar upp så mkt färg å skit..

On topic: Tror inte kombinationen blank vit å supermatt svart blir någon höjdare tyvärr..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in