Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-08, 08:37
  #169
Medlem
Stalinfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racily
Jag har haft Mirtazapin ganska länge (10+ år) tidigare, men bytte till Mianserin eftersom jag inte tyckte Mirtazapin fungerade så bra egentligen. Jag höll väl mig flytande, i och för sig. Jag överväger helt klart att gå tillbaka till Mirtazapin istället för att åka på alla Anafranil-biverkningar.
Nortriptylin(Sensaval) skulle kunna vara en bra ersättare annars, har många likheter gällande de positiva egenskaperna hos Mianserin som du letar efter och har mycket färre biverkningar än Anafranil. Konstigt att din läkare inte skrev ut denna medicin istället, det råder väl dessutom brist på Anafranil i hela landet just nu?
Citera
2019-06-17, 19:02
  #170
Avstängd
racilys avatar
Jag missade det här senaste svaret, men tack för svaret. Jag ska läsa lite om Nortriptylin. Hur som helst så blev det Mirtazapin som ersättare för Mianserinet. Jag har, som sagt, haft det tidigare och det har fungerat ...acceptabelt... åtminstone.
Citera
2019-08-01, 16:55
  #171
Avstängd
racilys avatar
Så här en månad senare med Mirtazapin så tycker jag det funkar ok. Jag är dock väldigt utbränd (sedan 2001 egentligen) och det hjälper det ju inte till med direkt.

Jag har börjat trappa ner på skitmedicinen Risperdal också. När jag började med den blev jag så trött att jag knappt orkade promenera, det gav sig dock ganska snabbt. Tror jag kan strunta helt att ta den idag.

Jag har bytt läkare, kommer inte gå tillbaka till läkaren som skrev ut Anafranilet.

Ni som kollar min posthistorik kan ju också se att jag har självmedicinerat lite med ganska ...eh... blandade resultat.
Citera
2019-08-01, 18:41
  #172
Medlem
Voelsens avatar
När jag åt Anafranil kunde jag inte skriva under Deklarationen utan att hålla pennan med båda händerna.
Citera
2020-02-02, 19:10
  #173
Medlem
Så nu är det dags även för mig att nå sista stationen som man kan säga... provat de flesta ssri, snri. Senaste i uppsättningen var duloxetin men svettades som en trimmad fontän och var seg. Lite som en snigel har jag krälat runt i mitt eget slem. Inte så nice.

Tar 25mg nu, och ska sedan öka till 50 efter en vecka. Hoppas på effekt, annars så läkaren att vi kanske ska sluta medicineringen över huvud taget då inget funkar och jag bara får skumma biverkningar. Har asperger och dystymi, så han misstänker att jag kanske bara är deppig som människa haha. Det svåraste är att jag är konstant seg hela tiden, ligger i soffan och möglar mest om dagarna men minsta lilla grej känns som en hinderbana hela jävla tiden.

Om det inte fungerar vet jag inte vad jag ska göra, känns som om jag är någon utomjording som inga människomediciner biter på.
Citera
2020-02-03, 10:25
  #174
Medlem
Fick Anafranil mot tvång oc mådde skit. Först trodde de att det berodde på minskningen av venlafaxin men har nu minskat venlafaxin igen och har inte märkt i närheten av vad jag mådde med Anafranil.

Fick sluta med den och ångesten minskade lite igen. Nu mår jag inte bra ändå men Anafranil var verkligen inte medicinen för mig.
Citera
2020-11-19, 17:34
  #175
Medlem
Någon som fått kombinerat anafranil med någon ssri t.ex. paroxetin, eller är det en big nono?
Citera
2021-01-02, 15:14
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustablong
Jag blev endast lite bättre. Psykiatern pratade om terapisvikt och bytte ut till Anafranil. Hen ansåg att det inte var mening att prova andra ssri/snri utan gå på tca direkt då jag hade så omfattande ångest, OCD och att jag inte ville leva längre.

Kan man skriva privata meddelanden här? Träffade min psykiater för ett par veckor sedanoch fick ett tips ang sexuella biverkningar av AD för oss kvinnor som jag vill dela med mig till dig

Är du fortfarande aktiv här? Jag behöver verkligen tips ang de sexuella biverkningarna!
Citera
2022-08-18, 13:36
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --sober
Så nu är det dags även för mig att nå sista stationen som man kan säga... provat de flesta ssri, snri. Senaste i uppsättningen var duloxetin men svettades som en trimmad fontän och var seg. Lite som en snigel har jag krälat runt i mitt eget slem. Inte så nice.

Tar 25mg nu, och ska sedan öka till 50 efter en vecka. Hoppas på effekt, annars så läkaren att vi kanske ska sluta medicineringen över huvud taget då inget funkar och jag bara får skumma biverkningar. Har asperger och dystymi, så han misstänker att jag kanske bara är deppig som människa haha. Det svåraste är att jag är konstant seg hela tiden, ligger i soffan och möglar mest om dagarna men minsta lilla grej känns som en hinderbana hela jävla tiden.

Om det inte fungerar vet jag inte vad jag ska göra, känns som om jag är någon utomjording som inga människomediciner biter på.
Hejsan. Hjälpte anafranil till slut? Mvh Lena
Citera
2022-09-16, 14:21
  #178
Medlem
Gavins-Friends avatar
Ah klassikern. Man drar till läkaren och trots att det står klart och tydligt i min journal och remissen att jag vill ha terapi och inte medicin så är det gamla vanliga "den här medicinen ser jag att du inte provat, den är snällare än SSRI och lär fungera" så kommer man hem och läser på om det och hittar massa skit. Var ju det jag förväntade mig men börjar bli tröttsamt med dessa läkare.
Citera
2022-09-16, 23:10
  #179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
När jag åt Anafranil kunde jag inte skriva under Deklarationen utan att hålla pennan med båda händerna.

Förstår dig. Fick maxdos eller mer via dropp för många år sedan. Dagen efter, händerna skakade , fick nästan alla biverkningar man kan få på en gång. Pupillerna var jättestora och kolsvarta . Sedan gick det inte särskilt bra att äta soppa när händerna skakar så mycket. Det gick inte alls. Jag förstår att läkaren tyckte jag behövde Anafranil. Men andra när jag var intagen senare såg jag fick dropp i några dagar och inte allt på en gång.

Men om ingen SSRI eller SNRI hjälper är det ju Anafranil ett alternativ.
Citera
2022-09-16, 23:45
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av typical
Äter anafranil/klomiprami just nu men det verkar inte hjälpa. Har tidigare provat sertralin och efexor men med samma resultat. Vad finns det för andra alternativ efter detta?

Dessutom vill jag också bara skriva av mig. Jag blir så less på alla möten jag har hos psykologen. Jag säger samma sak hela tiden att det hjälper inte, men ingen förändring. Nu har jag åkt in två gånger på sjukhus för överdos men inte heller det verkar ge resultat. Har varit inne på missbrukarkliniken tidigare och jag vill inte tillbaka, tycker att det måste finnas något som hjälper mig. Problematiken med psykologmöterna är att jag inte fullt ut kan berätta hur jag mår för de gånger jag öppnat mig lite så kommer tvångsinläggning på tal och jag intar försvarsinställning och börjar ljuga.

En sista fråga om överdosering av anafranil - Har för mig att man slutade dela ut detta som godis på grund utav risken att man skulle överdosera och dö, stämmer detta? Och om det nu stämmer, vad är en rimlig dos som innebär döden?

Det vet jag av erfarenhet. Men jag vill ju inte uppmuntra någon att överdosera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback