Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2008-04-08, 12:40
  #1
Medlem
This_is_me_s avatar
Till att börja med vill jag säga att detta hände för ca. 2 år sedan, och det är sommar och jag har semester. Att tänka på är att klockslag osv. inte är exakta, men dom är på ett ungefär. Kan även tillägga att det inte var meningen att dricka så länge som jag gjorde, det bara flöt på.

Jag vet inte om detta är någon rolig läsning, men det roar säkert någon. Kanske finns det någon som känner igen sig också.


Dag 1, Fredag

Jag vaknar i min säng, jag är dyngsur av svett. Värmen som intagit mitt rum är obeskrivlig. Det känns som jag ligger i en bastu. Går snabbt därefter ur min säng och drar upp rullgardinen och möts av ett starkt solljus som ger mig ett stort leende på läpparna, det känns som en underbar dag helt enkelt. Det slår mig även att det är fredag och att jag dagen innan varit på systembolaget och köp massa öl och sprit som ska förtäras under helgen. Detta gör mig inte mindre glad.

Efter en kall dusch och lite annat småtrix går jag med pigga steg till mitt kylskåp och tar ut en iskall öl, för att sedan gå ut på balkongen. Där sitter jag i många timmar och dricker iskall öl och äter en pizza som jag beställt på hemkörning. Jag mår som en kung där på min balkong och det känns som att det kommer bli en strålande helg.

Efter att jag druckit ca. 6 - 7 öl bestämmer jag mig för att ringa en vän (som vi kan kalla Per) och se ifall han vill hänga med och ta ett dopp i det varma vädret. Han tvekar inte en sekund och tackar direkt ja. Jag tar med mig min sprit och en massa öl, och möter sedan min vän på den bestämda platsen.

Väl nere vid badplatsen dricker vi några groggar, pratar lite strunt och badar lite. Fyllan har börjat ta vid ganska mycket vid det här laget och efter några timmar ringer det till Per och det är några som frågar om dom också inte kan få göra oss sällskap. Självklart kan dom det.

Efter att dom kommit sitter vi bara och dricker och pratar och alla är fulla. När sedan natten kommer bestämmer sig alla att dra förutom jag som är alldeles för full och trött för att gå något. Efter att alla gått sitter jag och dricker en sista öl, kollar sedan på klockan och tror mig kunna minnas att den var ca. 04:00. Somnar.

Dag 2, Lördag

Jag vaknar av en otrolig huvudvärk och en starkt strålande sol. Sätter mig upp och känner att spyan är påväg upp. Lutar huvudet åt sidan och spyr ur mig, som det känns då, hela gårdagens alkoholintag. Jag tittar sedan omkring mig och tänker efter hur och varför jag hade somnat där jag hade somnat. Vad gjorde jag igår? Var är alla andra? Har dom bara lämnat mig här utan vidare? Tankarna var många. Orkar inte tänka så mycket, utan tittar på klockan och ser att den är runt niotiden. Tar därefter av mig alla kläder utan kalsongerna och slänger mig i vattnet och badar, detta var väldigt skönt, jag kände mig som en helt nya människa efter detta bad.

Efter badet går jag upp på stranden och ser en påse från systembolaget ligga en bit bort i skuggan under ett träd. Går med raska steg dit och i påsen finner jag 6 öl och lite sprit kvar från gårdagen. Tar med mig påsen och går och sätter mig på en brygga som ligger fint ute i vattnet mitt i solen. Dricker mina öl och börjar känna att baksmällan börjar försvinna och ett nytt alkoholrus börjar infinna sig. Jag mår hur bra som helst.

Nu har klockan blivit runt 14:00 - 15:00 på dagen och jag har mött upp Per, varit inne på systembolaget och även ätit lite mat. Ölen jag drack tidigare på dagen har börjat klinga ur och jag känner mig mest trött. Men den som ger sig...

Vi sticker hem till Per och dricker i oss ganska rejäla mängder och vi känner oss båda kraftigt berusade. Vi bestämmer oss sedan för att gå till krogen där några bekanta befinner sig. När vi kommer till krogen tappar jag snabbt bort dem, och min hjärna har bestämt sig för att kvinna ska raggas upp.

Jag finner efter lite letande en tjej som jag inte känner så bra. Men hon frågar i alla fall om jag vill med henne och hennes vänner på efterfest hemma hon hennes kompis. Jag svarar självklart ja.

Vi kommer hem till henne och jag får sitta bredvid en för mig okänd tjej. Sedan sviker mig mitt minne tills lite senare på natten då jag ligger i en säng med tjejen som äger lägenheten. Hon säger att hon ska sova, men det vill ju såklart inte jag. Jag gör då några närmanden som hon faktiskt är med på. Efter en stund hamnar jag ovanför henne och det ska till att hända saker. Självklart har jag blivit för trött och jag somnar i princip på henne.

Dag 3, Söndag

Nästa dag vaknar jag med huvudvärk och illamående. Ser också till min förvåning att jag har spytt bredvid mig på golvet. Tittar sedan åt höger och ser tjejen som jag luggigt bredvid och ser att hon ser ut som något jag inte vill titta någon längre stund på. Hon ser ut som en rishög. Jag bestämmer mig för att snabbt ta mig därifrån, men på vägen ut passerar jag köket och ser en halv flaska vodka som från början var på 1 liter. Jag tänker att vafan, den är från och med nu min och rycker tag i den och springer ut.

Väl ute känns det på något sätt att det är tidigt på morgonen. Det är mulet och det är inte långt ifrån att börja regna. Tittar på klockan, 07:00. Usch tänker jag medan ångesten skakar om kroppen. Långsamt går jag mot mitt hem med vodkaflaskan i handen. Möter en gubbe som är ute med sin hund och blicken han ger mig känns som 100 knivhugg i bröstet på en och samma gång. Kort därefter börjar det regna och jag blir dyblöt ganska snabbt. Men jag orkar inte bry mig och fortsätter att gå långsamt hemåt. Tillsist kommer jag hem och jag slänger mig i sängen med kläderna på och somnar direkt.

Jag vaknar sedan några timmar senare, fortfarande med vodkaflaskan i handen. Jag har inte rört mig det minsta sen jag lade mig i sängen. Jag känner mig alldeles frusen och kläderna är fortfarande blöta. Bredvid mig står ett glas som jag stirrar på i ca. 5 minuter med ett tomt sinne, samtidigt som jag funderar på om jag ska hälla upp en skvätt vodka i glaset och dricka bort den misär som jag själv tycker att jag befinner mig i just nu. Jag för sakta min darriga hand mot glaset och för det mot mig. Öppnar vodkaflaskan och fyller på halva glaset. Jag för sedan glaset mot min mun och dricker som besatt, glaset rinner som om det vore vatten.
Efter detta känner jag att spyan inte är långt ifrån att spruta ur mig. Men jag håller det inne och väntar på effekt från spriten. Under tiden fyller jag ett nytt halvt glas.

Efter ca. 1 timme sitter jag där full med blöta kläder och en tom vodkaflaska. Jag känner mig dock glad och pigg igen och jag orkar ta mig en dusch och även äta lite. Ringer sedan till en bekant (som vi kan kalla Jonny) som brukar vara i tyskland och köpa sprit, och jag frågar om han har något att sälja till mig. Jag har tur. Jonny har precis varit i Tyskland och har som han vill utrycka det hur mycket helst. Jonny dricker väldigt mycket, och han har semester så han frågar mig ifall jag vill komma bort till honom och göra honom sällskap i hans drickande. Jag tvekar lite då jag inte känner Jonny så jättebra. Jag har större lust att bara sitta hemma och ta det lugnt. Men eftersom jag är lite full och känner mig social tackar jag ja.

Väl hemma hos Jonny står flaskorna redan på bordet och han sitter och groggar för full. Klockan är ca. 16:00. Jag sätter mig ner och ger honom pengar för en flaska sprit. Därefter börjar jag dricka, och det lite väl snabbt. Efter ca. 2 - 3 timmar har jag däckat i Jonnys soffa. Jag vaknar sedan och tittar ut genom fönstret och ser att det är mörkt. Jag kollar på klockan och ser att den är 02:00. Musiken på stereon är på, även tv:n står på. Men Jonny syns inte till. Jag känner mig utsövd och bestämmer mig för att gå upp och se ifall jag hittar Jonny, men det gör jag inte. Jag går tillbaka till soffan och sätter mig och fyller upp en grogg. Jag hinner knappt dricka halva glaset innan Jonny kommer in med en av hans vänner. Jonny skrattar lite åt mig och säger: "Jaha, du är vaken nu? Det är bra för nu ska vi röka holk".

Sagt och gjort, pipan förs runt mellan oss och vi röker en hel del tillsammans med några groggar. Tillslut har jag tydligen druckit och rökt lite för mycket, och jag sjunker in i soffan på ett väldigt skönt sätt och somnar igen.


Dag 4 - 7, Måndag - Torsdag


Jag vaknar klockan 11:00 och känner mig extremt utsövd och någon bakfylla finns inte. På något sätt känns det även skönt att det är måndag. Jag sitter och tittar på tv i några timmar och tar det enbart lugnt. Efter ett tag har även Jonny vaknat till liv, och han säger att han bjuder på pizza. Eftersom jag är vrålhungrig tackar jag givetvis inte nej. Jag ringer till Per och frågar hur läget är, och han säger att han ska komma förbi och äta pizza med oss. Efter ett tag kommer pizzan och jag äter som aldrig förr. Efter detta tycker Per att det är dags för oss att dricka. Jag tvekar, men ändå inte. Hur som helst slutar det med att vi sitter hemma hos Jonny hela kvällen och bara har det trevligt. Tillslut är det läggdags och jag sover hos Jonny även denna natt. Dom kommande dagarna ser ungefär likadana ut. Vi går upp, äter någon mat, och super tills vi somnar. Detta kanske inte låter särskilt roligt. Men det var faktiskt hur mysigt som helst.
Citera
2008-04-08, 12:41
  #2
Medlem
This_is_me_s avatar
Fortsättning

Dag 8, Fredag

Jag vaknar och känner verkligen hur kroppen har börjat säga emot mitt alkoholintag den senaste veckan. Hela kroppen känns som gummi på något sätt och det är jobbigt att gå. Smärtor i vissa delar av kroppen har börjat infinna sig. Jag blir anfådd bara av att gå från vardagsrummet ut till köket. Hjärnan känns tung och jag orkar inte tänka klart. Jag tänker att idag, är dagen då jag ska ta det lugnt, plus några dagar till.

Jag går hem till mig, det är strålande sol, klockan är runt 12:00. Men ändå känner jag mig inte särskilt glad över det. Jag känner mig sorgsen och ensam. När jag kommer hem tar jag en välbehövlig dusch eftersom jag inte har duschat på hela veckan. När jag kommer ur duschen har jag fått en sms från Per där det står att jag ska Komma ner till stranden. Jag tycker att det låter som en bra idé, men jag tänker hela tiden att vad som än händer ska jag inte dricka.

När jag kommer ner till stranden är Per och en till som vi kan kalla Mikael där. Jag gillar inte riktigt Mikael då han har en tendens att bli aggressiv när han är full. I vilket fall som helst går jag ner och sätter mig på bryggan där dom sitter, och dom är märkbart berusade. Fortfarande känner jag mig inte särskilt glad, utan sorgsen på något sätt, det är något som fattas. Per frågar om jag vill ha ett glas vin, och tänker att nej, jag ska inte dricka. Men jag kan inte kontrollera mitt svar, och svarar "javisst". Jonny tar fram en stor plastmugg och fyller ända upp med vin. Vi skålar och det tar inte länge innan jag har druckit ur min mugg och alkoholen börjar göra sitt igen. Jag frågar om jag kan få ett glas vin till, och det får jag. Dricker även denna mugg väldigt snabbt och börjar känna mig en aning full. Bestämmer mig då för att gå till systembolaget för att köpa egen alkohol. Sagt och gjort. Jag köper en platta öl och en box med vin på 3 liter. Jag vet inte varför jag ska ha så mycket, men tänker att det är lika bra så. Går ner till stranden igen och börjar dricka i rasande fart och blir naturligtvis väldigt packad efter ett tag.

Jag, Per och Mikael bestämmer oss framåt kvällen att vi ska ta oss in till stan och se ifall det är något drag där. På vägen dit märker jag att jag kraftigt full och har svårt för balansen. Efter en stund har vi tagit oss till en krog och jag går in och beställer mig några öl. Efter att jag druckit dessa börjar det vattnas i munnen på mig och jag känner att jag måste spy. Jag springer snabbt ut från krogen och ställer mig på andra sidan gatan och spyr i en buske. Bakom mig hör jag en röst jag känner igen. Det är Mikael som har hamnat i bråk med någon, men jag orkar inte bry mig utan bestämmer mig helt sonika för att sätta mig i busken och vila lite. Jag sitter där i busken och halvtittar när Mikael och personen han bråkar med står och skriker åt varandra. Sedan är det svart, helt kolsvart.


Dag 9, Lördag

Jag vaknar i en "säng" i ett litet rum. Sätter mig snabbt upp och undrar vart fan jag är. Tittar på mina kläder som är fulla av spya. Ställer mig upp och går fram mot dörren och märker till min förvåning att det är en tjock järndörr eller liknande som inte går att öppna. Jag undrar vad det är frågan om, och undrar ifall jag har blivit kidnappad. Efter ett litet tags tänkande fram och tillbaka slår det mig att det nog är en fyllecell jag sitter i. Går tillbaka till den så kallade sängen och sätter mig och stirrar i väggen med en otrolig ångest. Efter någon timme öppnar en polis dörren och frågar om jag nyktrat till. Jag svarar att det har jag. Han säger att jag ska följa med, och jag får sitta på en bänk medan har plockar fram alla mina saker som dom har tagit ifrån mig. Jag frågar varför jag fick ligga i fyllecell, och han förklarar för mig att dom hittat mig sovandes i buske i min egen spya. Därefter får jag skriva på något papper och sedan får jag gå. Jag går med tunga steg klockan 06:00 på morgonen hem mot mig. Känner mig paranoid och ser saker i ögonvrån. Kroppen och hjärnan är rejält sliten nu.

När jag kommit hem lägger jag mig i sängen för att försöka sova, men det är omöjligt. Jag känner mig orolig, och det känns som att jag är påväg att bli galen. Tillslut ställer mig jag mig upp och börjar gå fram och tillbaka i min lägenhet, jag vet inte vad jag ska göra. Efter en stund går jag till kylskåpet och ser att mina få öl och min vinbox som vi gått förbi mig och ställt där innan vi gick till krogen kvällen innan. Då kommer jag på den lysande idén att jag ska dricka något glas vin bara för att kunna sova. Fyller upp ett stort glas och tar glaset mot min mun, och min hand skakar mer än aldrig förr. Jag får tvinga i mig glaset eftesom jag är påväg att spy hela tiden. Fyller på ett nytt glas och tvingar i mig det med. Efter en liten stund sköljer ett starkt lyckorus över mig, det hela känns bättre än en orgasm. Jag börjar le för mig själv och tillslut brister jag ut i skratt. Där sitter jag för mig själv 07:00 på morgonen och skrattar för själv vid köksbordet och har inte en tanke på att sova.

Sätter mig vid tv:n och forstätter att dricka vin. Sitter där hela dagen, skriver några sms med Per som undrar vart jag tog vägen kvällen innan osv. Per undrar även om vi ska träffas senare och ta några öl. Full och glad som jag är säger jag att det låter som en bra idé. Efter någon timme dyker Per upp med två systempåsar i sin hand. När han ser mig tittar han på mig med en förvånad blick och utbrister: "Hur fan ser du ut?" Det slår mig att jag ju sitter där med kläder som är fulla av spya. Per säger även att jag ser väldigt sliten ut och kanske borde ta det lugnt med alkoholen den dagen. Nej, nej, svarar jag, här ska drickas. Jag går och byter kläder och fortsätter sedan dricka. Mat har jag inte ätit på länge, men det gör mig inget. Innerst inne vet jag att kroppen är helt slut vid detta tillfälle. Men fyllan har en tendens att tänka glatt åt en. "Äsch, äta kan du göra någon annan gång, nu ska du supa"

Nu orkar jag inte skriva mer för tillfället. Men tilläggas skall är att jag fortsätter att supa i ca. 15 dagar till, och ju mer dagarna går ju mer misär hamnar jag i.

Om en fortsättning önskas kan jag skriva en sådan. Men den kommer nog i sådana fall handla mer om hur kroppen och hjärnan börjar säga ifrån, och alla konsekvenser som kom med detta. Efter ett tag slutade jag i princip att äta och även sova, all engeri gick till spriten.
Citera
2008-04-08, 12:45
  #3
Medlem
Carl Serungs avatar
Det roar inte mig det minsta. Hoppas du får ordning på dit liv!

Citera
2008-04-08, 12:48
  #4
Medlem
This_is_me_s avatar
Som sagt, detta är 2 år sedan. Visst, jag har druckit en hel del efter detta också. Men då konsekvenserna blivit för många har jag börjat ta det lite mer lugnt med alkoholen.
Citera
2008-04-08, 12:58
  #5
Avstängd
rockdolls avatar
Så där kan det gå, när man har semester och är ledig . Jag känner väldigt väl igen mig i att de första dagarna är värst, sen blir man liksom inte bakfull längre utan bara sugen på att dricka mer. Det är rätt så kul att gå omkring och ständigt vara smålullig, men det tär så in i helvete på kroppen... Och toleransen på alkohol höjs galet fort.

Jag drack mig full en månad i sträck en gång under sommar utomlands (utlandsvistelsen började som en språkresa, men efter att blivit utslängda från internatet övergick det bara i semester helt enkelt. Vilken varade tills mina föräldrar fick kännedom om eländet och kom ner och hämtade hem mig, vilket de kunde göra eftersom jag var under 18 vid tillfället). Efter det blev jag riktigt riktigt sjuk, kroppen var helt paj och tillslut fick jag lunginflammation som en följdsjukdom. Det tog nästan 3 månader att repa sig från den där evighetsfyllan.

EDIT: Jag läser gärna en fortsättning
Citera
2008-04-08, 12:59
  #6
Medlem
emberitzas avatar
Bra skrivet! Vill gärna höra mer om misären. Skriv!
Citera
2008-04-08, 13:08
  #7
Medlem
TYGs avatar
Hur gammal är TS?
Citera
2008-04-08, 13:26
  #8
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Hur gammal är TS?


Av vissa anledningar vill jag inte säga min exakta ålder. Men jag var äldre än 20 men inte äldre än 30 vid tillfället.

Varför undrar du?
Citera
2008-04-08, 13:37
  #9
Medlem
Bangar_intes avatar
Galen rapport! Fattar inte hur man orkar dricka sådär. Jag har druckit i ca 5 dagar som max och då känns det som jag är nära döden. Jag ser gärna en fortsättning!

Du får fyra stora starköl från mig!
Citera
2008-04-08, 13:43
  #10
Medlem
Morfars vredes avatar
Riktigt bra skrivet. Tyvärr så känner jag igen mig allt för väl. Hoppas att du inte dricker lika mycket ännu. Hoppas även på en fortsättning. 5/5
Citera
2008-04-08, 13:47
  #11
Medlem
mqas avatar
Fan, så smutsigt. Du har starka missbrukardrag, du bör sluta dricka.
Citera
2008-04-08, 14:04
  #12
Avstängd
rockdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Galen rapport! Fattar inte hur man orkar dricka sådär. Jag har druckit i ca 5 dagar som max och då känns det som jag är nära döden.
Fortsätter man att dricka då, så vänder det och man känner sig bättre igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback