2008-04-08, 12:18
Medlem
netr0pas avatar
Jag behöver verkligen tips om hur jag kan göra för att få bort problemet med att windows crashar!

Den crashar varje gång jag startar upp en film genom både winamp, windows media player, VLC , ja alla typer av video-program!

Och det är bara vid filmer, video-clip som detta händer, inte vid musik-uppspelningar!

Vad som händer är den crashar? hela skärmen blir helt blå och det kommer upp massa såna vita texter och där efter startas datorn om automatiskt av sig själv!

Men det som är konstiga är: Efter när datorn startas om så kan jag kolla på alla filmer utan att windows crashar igen.

Men när jag stängt av windows å ska spela upp en film nästa gång , då uppreppas den här proceduren.

Nån som vet vad felet kan ligga?

Och nej, jag har inga virus eller spyware på datorn, kör regelbundet scan med NOD32 å antispyware program så det är nog inte virus.

Är riktigt tacksam för ett svar!

Skriv gärna om ni vet!

Mvh
Citera
2008-04-08, 12:42
Medlem
Testa att tanka nya drivrutiner till bla. grafikkortet.
Citera
2008-04-08, 12:52
Medlem
hade samma problem när min dator var nyformaterad. jag lyckades fixa det, men vet inte riktigt vad det var exakt som åtgärdade problemet. jag bytte drivrutiner till samtlig hårdvara och klockade ned grafikkortet lite (hörde från en kompis att det kan bero på överhettning).
Citera
2008-04-08, 15:28
Medlem
netr0pas avatar
Tack så mycket för tipsen, jag ska testa ladda ner nya drivrutiner till grafikkortet.

Angående tips om att klocka ner grafikkortet: jag kanske ska testa göra det också men jag vet inte riktigt om det skulle behövas eftersom mitt grafikkort har inte överklockats eller nåt. Det är så standard och plus att det funkar att spela alla möjliga spel utan att den lägger av sig. Det är bara vid film-uppspelning detta problemet dyker upp.

Men jag ska prova om det funkar.

Kan det vara nånting med codec tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in