• 1
  • 2
2008-04-08, 06:54
Medlem
jockelos avatar
Tjena!
Jag är en glad student som ännu klarar mig med bara bidraget. Men igår kom jag på att CSN-lånet är ju så enorm förmånligt att jag borde väl nästan ta lånet medan jag kan, och bara sätta undan så att jag får ränta på det?

För lånet i sig har väl ingen ränta? Men jag är inte så insatt i ekonomi så jag vet inte riktigt hur det fungerar med lån, om det är massa andra faktorer som påverkar och om lånet kan förändras osv. Inflation måste väl påverka i alla fall?

Tack på förhand!
Citera
2008-04-08, 06:59
Medlem
Dharmas avatar
Man måste betala ränta på ett CSN lån precis som på vilket annat lån som helst
Senast redigerad av Kivan 2008-04-08 kl. 23:57. Anledning: quote
Citera
2008-04-08, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockelo
Tjena!
Jag är en glad student som ännu klarar mig med bara bidraget. Men igår kom jag på att CSN-lånet är ju så enorm förmånligt att jag borde väl nästan ta lånet medan jag kan, och bara sätta undan så att jag får ränta på det?

För lånet i sig har väl ingen ränta? Men jag är inte så insatt i ekonomi så jag vet inte riktigt hur det fungerar med lån, om det är massa andra faktorer som påverkar och om lånet kan förändras osv. Inflation måste väl påverka i alla fall?

Tack på förhand!

Du kan ju alltid ta lånet och köra high stakes poker
Citera
2008-04-08, 10:37
Medlem
jumpcuts avatar
The ones who want something for nothing is often the ones who end up paying the most.
Citera
2008-04-08, 10:42
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockelo

Du betalar såklart ränta, se CSN.se för mer info och räkneexempel:

http://www.csn.se/2.126/2.296

Frågeställningen har dessutom varit upp tidigare. Investererar du bättre än räntan så är det såklart en bra affär.
Citera
2008-04-08, 10:51
Medlem
machetes avatar