2020-03-17, 11:30
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdryck
Det är det nog Uddevalla tingsrätt som gäller om materialet finns kvar

Nej, jag tror det är tingsrätten i Göteborg som har den. Uddevalla tingsrätt har sina egna gamla mål och allt gammalt från Strömstads tingsrätt i arkivet. Skadar inte att fråga de ansvariga arkivarierna.
Citera
2020-03-20, 20:20
Medlem
mikeymikeys avatar
Läste precis på Wikipedia att Daniel Hansson dog 2018, någon som vet dödsorsak?
Citera
2020-04-01, 01:44
Medlem
Är Johan Billing (ariska brödraskapet) släkt med nazisten Robin Billing (nmr)?
Senast redigerad av Grumbo 2020-04-01 kl. 02:01.
Citera
2020-04-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det jag tror mig veta. Deras status kan ha uppdaterats.

D*niel H*ansson - 18 vid mordet. Familjefar till två barn. Sitter idag i fängelse för diverse brott som narkotikabrott.

M*kael Fj*llholm. 15-åringen. Lever med sina föräldrar i Västsverige. Har fått bestående skador av misshandeln som han utsattes för i fängelset.

J*han Bill*ng- 17 vid mordet, vet ej

M*rtin Berglund - Deltog så vitt jag förstår aldrig i misshandeln av John och frikändes. Vet ej vad han gör idag.

Kan inte låta bli att tycka synd om Mikael. Verkar inte ha haft det lätt och åker i fängelse som 15-åring. Inte snyggt agerat av staten.

Jag hoppas de alla övriga lärt sig något. De måste onekligen ha haft dåliga uppväxter. Oavsett hur mycket empati du föds med så blir du inte så här empatiskt störd om du inte haft folk omkring dig som haft väldigt dålig inverkan på dig. Nu har de ansvar att inte föra den här barbariska kulturen vidare till nästa generation.

Till de som vill hämnas, så är det samma barbariska kultur. Våld föder våld. Gå inte den vägen.

R.I.P. John

Håller med, Fjällholm var bara 15år. Säkert utnyttjad och hetsad av de äldre killarna.
Olustigt att just han fick lida mest av mördarna om han nu blev handikappad livet ut.
Citera
2020-04-24, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Håller med, Fjällholm var bara 15år. Säkert utnyttjad och hetsad av de äldre killarna.
Olustigt att just han fick lida mest av mördarna om han nu blev handikappad livet ut.

Va? Du vet ingenting. Läs: Fjällholm, a.k.a Rambo, var 15 år men han var en av de värsta. Läs förundersökningen hos Göteborgs tingsrätt. Fjällholm mobbade John grovt i skolan, slog honom i både skolan och utanför, han som mobbare i skolan hatade särskilt John av nån anledning, han "störde sig på honom" för att han tyckte John var "ful" och sånt. Han, precis som Daniel, saknade empatisk förmåga och var tidigt fel ute.
Många av mördarna var problembarn sen tidig ålder och dömda för grova brott med kniv och våld mot tjänsteman osv i tonåren redan. Tonåren! Fjällholm var drivande på egen hand, han ville döda John för att han hade nåt oprovocerat problem med honom som aldrig riktigt blivit förklarat. En mobbare är inte logisk. Vid mordets slutskede så drog Fjällholm och Daniel upp John ur vattnet (de andra två hade gått för att möta John på andra sidan sjön, inte för att dra därifrån) och slog honom, sen lade de kroppen i position så att de kunde sparka honom i huvudet i okänd tid, föräldrarna säger att de stampade honom i huvudet i 7min, vissa säger längre. Men både Fjällholm själv och Daniel har sagt att de "kunde inte sluta sparka" för "det kändes så skönt att sparka". Daniel hade antagligen nån slags frontallobskada, har ryktats om liknande med Fjällholm.

Han blev ANTAGLIGEN misshandlad och invalid i fängelse för att han var först av de fyra med att "gola" i förundersökningen, läs förhören! Det stämmer vill jag minnas att Fjällholm var först med att berätta mer än de andra. Daniel och deras "Ariska brödraskapet" hämnades. Men läser man fup så ser man att även om Fjällholm nämnde namn först så babblade allihop i förhör.

Fjällholm var INTE nåt ungt tonårigt offer för grupptryck. Han var drivande och han var den som fick gänget att eggas upp och antagligen gå bort och börja slå John.
Citera
2020-04-24, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Va? Du vet ingenting. Läs: Fjällholm, a.k.a Rambo, var 15 år men han var en av de värsta. Läs förundersökningen hos Göteborgs tingsrätt. Fjällholm mobbade John grovt i skolan, slog honom i både skolan och utanför, han som mobbare i skolan hatade särskilt John av nån anledning, han "störde sig på honom" för att han tyckte John var "ful" och sånt. Han, precis som Daniel, saknade empatisk förmåga och var tidigt fel ute.
Många av mördarna var problembarn sen tidig ålder och dömda för grova brott med kniv och våld mot tjänsteman osv i tonåren redan. Tonåren! Fjällholm var drivande på egen hand, han ville döda John för att han hade nåt oprovocerat problem med honom som aldrig riktigt blivit förklarat. En mobbare är inte logisk. Vid mordets slutskede så drog Fjällholm och Daniel upp John ur vattnet (de andra två hade gått för att möta John på andra sidan sjön, inte för att dra därifrån) och slog honom, sen lade de kroppen i position så att de kunde sparka honom i huvudet i okänd tid, föräldrarna säger att de stampade honom i huvudet i 7min, vissa säger längre. Men både Fjällholm själv och Daniel har sagt att de "kunde inte sluta sparka" för "det kändes så skönt att sparka". Daniel hade antagligen nån slags frontallobskada, har ryktats om liknande med Fjällholm.

Han blev ANTAGLIGEN misshandlad och invalid i fängelse för att han var först av de fyra med att "gola" i förundersökningen, läs förhören! Det stämmer vill jag minnas att Fjällholm var först med att berätta mer än de andra. Daniel och deras "Ariska brödraskapet" hämnades. Men läser man fup så ser man att även om Fjällholm nämnde namn först så babblade allihop i förhör.

Fjällholm var INTE nåt ungt tonårigt offer för grupptryck. Han var drivande och han var den som fick gänget att eggas upp och antagligen gå bort och börja slå John.
Fy fan!

Har du någon närmare beskrivning av misshandeln i fängelset?
Citera
2020-04-25, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Fy fan!

Har du någon närmare beskrivning av misshandeln i fängelset?

Det ryktas ju om att det var en skruvmejsel han fick körd in i ögat. Av en skinhead frpn Stockholm som tidigare misstänkts ha sparkat och stampat en vaktmästare i skallen och målat ett hakkors i blodet med kängorna. Samma skinhead var misstänkt eller hörd i mordet vid Fryshuset där offrets arm kapades. En galning som Daniel Hansson.

Nån i tråden här skrev tidigt att på Facebook var Daniel Hansson i frihet fortsatt vän med gamla kompisar från Ariska Brödraskapet.
Citera
2020-04-25, 15:49
Medlem
Jag har hört en liknande historia. Den störige F var oklok nog att ‘stå och studsa’ och utmana en farlig våldsman och denne tog utan vidare en skruvmejsel och satte den rakt i ögat på F med sådan kraft att mejseln gick vidare in i hjärnan.
Citera
2020-04-25, 16:34
Medlem
Citat:
Det ryktas ju om att det var en skruvmejsel han fick körd in i ögat. Av en skinhead frpn Stockholm som tidigare misstänkts ha sparkat och stampat en vaktmästare i skallen och målat ett hakkors i blodet med kängorna. Samma skinhead var misstänkt eller hörd i mordet vid Fryshuset där offrets arm kapades. En galning som Daniel Hansson.

Nån i tråden här skrev tidigt att på Facebook var Daniel Hansson i frihet fortsatt vän med gamla kompisar från Ariska Brödraskapet.
Citat:
Ursprungligen postat av HaroldPyott
Jag har hört en liknande historia. Den störige F var oklok nog att ‘stå och studsa’ och utmana en farlig våldsman och denne tog utan vidare en skruvmejsel och satte den rakt i ögat på F med sådan kraft att mejseln gick vidare in i hjärnan.
Såpass! Fy fan. Tack för svar!

Kommer ihåg Fryshuset-fallet tror jag.. ingen blev fälld va?
Citera
2020-04-25, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaroldPyott

Så det är inte helt hundra att det var en "hämnd" från "Ariska brödraskapet"? Har ju ryktats om att han gjorde det för att bli medlem där typ. Borde finnas något slags dokument eller information om händelsen.
Men det var för att F var störig och inte för att han "golat"?
Citera
2020-05-01, 15:22
Medlem
Har läst här i tråden men även på Facebook att några tycks ha hört att John Hron var djurplågare? Och att han inte var en sån snäll kille egentligen.... Någon som vet?
Citera
2020-05-02, 00:09
Medlem
Citat:
Det ryktas ju om att det var en skruvmejsel han fick körd in i ögat. Av en skinhead frpn Stockholm som tidigare misstänkts ha sparkat och stampat en vaktmästare i skallen och målat ett hakkors i blodet med kängorna. Samma skinhead var misstänkt eller hörd i mordet vid Fryshuset där offrets arm kapades. .

Handen, inte armen - om nu det spelar någon roll?
(FB) Fryshusmordet (på Anders Gustafsson) 1/1 1995

Misshandeln av vaktmästaren:
(FB) Misshandeln av Christer Dyrwold 1995 (Ny rubrik /Mod)

Mannen det handlar om är R R. Han mötte själv döden i Finland.

Därmed inte sagt att R R är skyldig till mordet på Anders. Hänvisar endast till tråden.
Senast redigerad av Tabernak 2020-05-02 kl. 00:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in