Citat:
Ursprungligen postat av Monika
Jag utraderar ingenting, varken som feminist eller någonting annat. Det är en mycket felaktig anklagelse. Du tjatar om att man inte ska skänka bort sina barns framtid. Exakt hur menar du att det går till? Dessutom är ju människor en ras, till skillnad från till exempel fiskar eller kattdjur, så jag kan inte se varför det skulle spela roll om andelen ariska svenskar blev mindre.
Och? Landsgränser är historiska eller politiska, inte biologiska. Du som är så nere med biologin om någon borde förstå det.
Det märks att du som feminist inte vill ta på dig eller ens se den skuld du bär gentemot svenska folket. För övrigt sitter du och talar emot dig själv när du påstår att människan är en ras, precis så som den politiskt korrekta feminismen lärt dig att du skall göra. En ny art uppstår när två varianter (raser) av samma typ på samma punkt i evolutionsträdet inte längre kan få fertil avkomma. Man får inte lov att prata högt om det men vita kvinnor som får avkomma med negrer har oftare olika sjukdomar hos avkomman. Frågan är då hur ser du på det? Landsgränser är som du säger historiska eller politiska. Men olika
folkslag är synnerligen biologiska.
Citat:
Med den definitionen är det omöjligt att föda genetiskt friska barn eftersom det inte är praktiskt möjligt att föda ett barn som redan fått två friska avkommor.
Så försöker vi svamla bort saker igen...
Definitionen är: En genetiskt frisk människa är en som skaffar minst två fertila avkommor. Fråga vilken biolog som helst.
Citat:
Mammor brukar ju också vara betydligt försiktigare med giftintag under graviditeten än män.
Vad hjälper det om det är så att hon har en massa nikotin, koffein, miljögifter från felaktigt ätande, gifter från olika typer av knark etc lagrat i fettvävnaden? Tror du att det du stoppar i dig omdelbart kommer ut ur dig? Har du knarkat kan du bli hög många år efteråt när saker släpper ur fettvävnaden.
Citat:
Däremot underskattar du grovt det sociala arvet och de miljömässiga faktorernas roll i formandet av ett barn.
Knappast, du har här genom beprövad feministretorik medvetet åsidosatt det jag skrev, nämligen: Att om en moder är ren och inte överför sanslösa mängder gifter till sitt barn då deras två blodomlopp mer eller mindre är att betrakta som förenade under graviditeten så är en tredjedel (1/3) av problemen som detta barn kan tänkas utsättas för ur världen. Med andra ord så innebär detta att om barnet redan är sjukt pga gifter och har t.ex. ADHD så är inte arv- och miljö en faktor som skapat just den problematiken men arv- och miljö lär vara avgörande för den fortsatta utvecklingen av just denna persons möjligheter.
Det är beklämmande att du försöker förringa detta bara för att du och dina medsystrar skall få bedriva hor och lönedumpning.
Citat:
Det är horribelt att du fortfarande inte gjort ens en ansats till att förklara vad detta har med något att göra?
Samt att du kallar prostitution för kärlek.
Du låtsas bara inte vilja förstå. Om det inte är så är du
dum på riktigt(tm)
Citat:
Nej, lyssna nu Einar-Fredrik. Det beror på att det finns en massa killar som inte tycker att det spelar någon roll.
Hur gammal är du? Om du är gammal nog att sitta här och skriva så kan man ifrågasätta varför du tror på det män säger till dig i sådana frågor? Det ligger i det genetiska arvet att män inte vill ha andras sperma där hans egen skall producera avkomma, det är därför män är dominanta. Det är en genernas kamp som inte går att förändra med god vilja eller något annat. Det räcker med att du iakttar de djur som finns några steg bakåt i evolutionsträdet så ser du.
Citat:
1/3 av alla problem en människa råkar ut för i livet kan man lösa i livmodern? Inte troligt. Bioloogin i en människa är bara en bråkdel, vilket du bevisar bland annat genom att värna så mycket om de ariska svenskarna. Så fort barnet lämnat den trygga lilla vistelsen i livmodern är det omgivningen som utgör verkligheten för det, och där gör en pappa precis lika stor nytta som en mamma.
Svaret är som jag skrev ovan. Du verkar bara inte vilja inse det. Det du utsätter din kropp för förs över till dina barn under graviditeten. Det är ett vedertaget faktum att en tredjedel av det som påverkar en människa är gifterna som barnet utsätts för under graviditeten, en tredjedel är gener och en tredjedel är uppväxtmiljön eller det s.k. sociala arvet.
Feminismen har ju dock i många år velat sätta likhetstecken mellan män och kvinnor ...
Citat:
Ni båda och tio till kan hävda det och det gör det ändå inte sant. Så länge du inte kan visa upp citatet där jag säger just att svenska män är bergsvildar så kan ingen ta dig på allvar i den här frågan.
Det finns ingen som kan ta dig på allvar när du försöker smita undan det du skrivit och jag har citerat. Du kallade mig bergsvilde genom implikation. Sen att du tror att jag är två personer låter rätt intressant.
Citat:
Att kvinnor arbetar är bara en liten del av den feministiska rörelsen. Jag upprepar att lösningen på dina problem står att finna inom socialpolitiken, inte inom feminismen.
Bullshit, Stänger man av feministiska idiot-ideer så ser man att nativiteten går upp.