Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Haha... du är bra lustig. Jag jobbar ju dagligen med kriminalitet. Nog vet jag att det existerar.
Däremot menar jag att det inte är så vanligt som folk flest tror. Okunskap eller bristande erfarenhet - vilket som, så målar du m fl fan på väggen när det faktiskt inte behövs.
En skillnad mellan dig och mig tycks vara att medan jag fokuserar på att kriminella inte ska utsätta människor för brott, så är du benägen att förmildra deras gärningar, gärna med diverse omständigheter. Det låter lite socialdemokratiskt.
Däremot menar jag att det inte är så vanligt som folk flest tror. Okunskap eller bristande erfarenhet - vilket som, så målar du m fl fan på väggen när det faktiskt inte behövs. En skillnad mellan dig och mig tycks vara att medan jag fokuserar på att kriminella inte ska utsätta människor för brott, så är du benägen att förmildra deras gärningar, gärna med diverse omständigheter. Det låter lite socialdemokratiskt.
Kriminologer ska nog låta bli att låtsas som att andra ursäktar brottslingar. Ett litet tips. Jag ser ingenstans att du föreslår hårdare straff för rånare, tjuvar, bedragare, mördare, sexbrottslingar m.fl. Din yrkesgrupp är ökänd för att ursäkta brottslingarna. Det är alltid anmälningsbenägenheten som ökat när ni uttalar er och det är alltid sociala insatser som behövs...
Vi behöver nog klargöra att du inte alls vill att hindra kriminella från att utsätta andra för brott. Du vill låtsas som att kriminella inte existerar och om de existerar är det omöjligt att veta vilka de är.
En annan sak du ignorerar är att om tex våldtäkt nu är så hemskt som du verkar tycka är det rätt bra att minimera risken att bli utsatt.
Citat:
Återigen - om kvinnor ska ansvara för att inte bli våldtagna måste de utgå ifrån att alla män är potentiella våldtäktsmän. Annars faller hela ditt resonemang.
Nu får du allt förklara. Jag misstänker att det hänger ihop med det nedan som går ut på att du inte förstår hur man märker om en människa är bra eller dålig.
Citat:
Och då hamnar vi återigen i verkligheten - hur applicerar du det faktum att du anser att kvinnor ska förmoda att en man de träffar kan vara våldtäktsman i verkligheten?
Hur exakt ska man få till något som helst umgänge och/eller goda sociala relationer under sådana omständigheter?
Hur exakt ska man få till något som helst umgänge och/eller goda sociala relationer under sådana omständigheter?
Snälla nån.
Du måste vara helt oförmögen att värdera människor. Du vet, det där som alla människor gör hela tiden. Hur klarar du dig i vardagen egentligen?