2008-04-19, 13:05
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Haha... du är bra lustig. Jag jobbar ju dagligen med kriminalitet. Nog vet jag att det existerar. Däremot menar jag att det inte är så vanligt som folk flest tror. Okunskap eller bristande erfarenhet - vilket som, så målar du m fl fan på väggen när det faktiskt inte behövs.

En skillnad mellan dig och mig tycks vara att medan jag fokuserar på att kriminella inte ska utsätta människor för brott, så är du benägen att förmildra deras gärningar, gärna med diverse omständigheter. Det låter lite socialdemokratiskt.

Kriminologer ska nog låta bli att låtsas som att andra ursäktar brottslingar. Ett litet tips. Jag ser ingenstans att du föreslår hårdare straff för rånare, tjuvar, bedragare, mördare, sexbrottslingar m.fl. Din yrkesgrupp är ökänd för att ursäkta brottslingarna. Det är alltid anmälningsbenägenheten som ökat när ni uttalar er och det är alltid sociala insatser som behövs...

Vi behöver nog klargöra att du inte alls vill att hindra kriminella från att utsätta andra för brott. Du vill låtsas som att kriminella inte existerar och om de existerar är det omöjligt att veta vilka de är.

En annan sak du ignorerar är att om tex våldtäkt nu är så hemskt som du verkar tycka är det rätt bra att minimera risken att bli utsatt.

Citat:
Återigen - om kvinnor ska ansvara för att inte bli våldtagna måste de utgå ifrån att alla män är potentiella våldtäktsmän. Annars faller hela ditt resonemang.

Nu får du allt förklara. Jag misstänker att det hänger ihop med det nedan som går ut på att du inte förstår hur man märker om en människa är bra eller dålig.

Citat:
Och då hamnar vi återigen i verkligheten - hur applicerar du det faktum att du anser att kvinnor ska förmoda att en man de träffar kan vara våldtäktsman i verkligheten?
Hur exakt ska man få till något som helst umgänge och/eller goda sociala relationer under sådana omständigheter?

Snälla nån.

Du måste vara helt oförmögen att värdera människor. Du vet, det där som alla människor gör hela tiden. Hur klarar du dig i vardagen egentligen?
Citera
2008-04-19, 13:08
Medlem
Citat:
Jag påstår exakt samma sak som i mitt första inlägg; nämligen att "vita" västerländska män är överrepresenterade vad gäller pedofili, incest och överlag övergrepp mot barn. Däremot samlade jag allt detta under "övergrepp mot barn" eftersom det är så långt att skriva alltihop hela tiden.

Menar du inte i majoritet? När du säger vita menar du då svenska eller alla vita män? Isf kan man då hävda att det bara beror på anmälningsfrekvensen är högre då det är straffbart att knulla barn i vita länder när det inte är det i mörka. Att muhammed inte går till snuten och anmäler sig själv medans bengt-göran blir påkommen när han försöker införa penis i nån ungstackare gör ju inte muhammeds incesteri till nått som inte har hänt.

Trots att det inte förs statistik på det i deras länder lovar jag dig att det verkligen händer. Det är bara när det händer här som det kommer i ljus därav din antagelse till "överrepresentation".
Citera
2008-04-19, 13:10
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Jag påstår exakt samma sak som i mitt första inlägg; nämligen att "vita" västerländska män är överrepresenterade vad gäller pedofili, incest och överlag övergrepp mot barn. Däremot samlade jag allt detta under "övergrepp mot barn" eftersom det är så långt att skriva alltihop hela tiden.

Jag har redan sagt att jag inte kan länka till någon källa. Däremot har jag tipsat dig om Bengt Jarl, som kan förklara situationen för dig.

Om Bengt Jarl talar sanning är det nog dig han behöver förklara saker för.

Du ska sluta ljuga om att vita västerländska män är överrepresenterade när det gäller övergrepp mot barn. Du har ingen källa på det och det avviker från andra sexbrott vilket gör det extremt osannolikt.

Citat:
Överrepresenterad betyder inte majoritet. Det är skillnad mellan att en majoritet av våldtäktsmän är män och att en majoritet av män är våldtäktsmän.

Idiot. Du vet alltså inte vad överrepresenterad betyder. Det betyder i de här diskussionerna att gruppen har fler brottslingar än vad deras antal antyder. Det betyder när det gäller övergrepp mot barn att vita västerländska män som utgör kanske 95% av befolkningen ska stå för mer än 95% av brotten. Vi kan börja räkna: mannen i Borås som våldtog sina barn var arab. Nästa brott?
Citera
2008-04-19, 13:11
Medlem
von Hindenburgs avatar
Apropå Bengt Jarl gjorde jag en Googlesökning och hittade en intressant artikel av Hanne Kjöller:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=577&a=483298
Citera
2008-04-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendenten
Jag känner mig övertygad om att anledningen till att fler anmäler våldtäkter idag är att skamstämpeln på offret börjar avta! Våldtäkterna i sig har alltså inte ökat. Bara benägenheten att anmäla...

Du antar och förutsätter mycket du.
Tror du på fullaste allvar att det begicks 4000+ våldtäkter per år i folkhemmet? Möjligen fanns det bonjävlar som gick lös på kärringen när dom tröttnat på hennes tjat men var du kvinna behövde du för fan inte frukta för ditt underliv om du var sent ute en lördakväll som idag. Jag har gamla släktingar som jag frågat, det är ingen myt, det var bättre för. Såvid du inte är 75 år kan du omöjligtivs inte uttala dig om det och inte jag heller, men jag tror hellre på dem än vad popvänsterkrönikörerna i svensk media försöker tvinga på mig.

Våldtäkerna har ökat exponentiellt med alla sorts brott de senaste årtioendena. Att varken gruppvåldtäkter eller huvudhoppande inte existerade på den tiden är fakta. Men du tror tydligen ändå att dom fanns, men bara att dom inte anmäldes.

Om något anmälde folk på den tiden oftare då polisen faktiskt fyllde sin roll och ägnade sig åt brottsbekämping än att som idag försöka kvotera in förortsbrottslingar i kåren. Det är många idag som inte ens känner det lönt att anmäla brott för att dom vet att dom ändå inte komemr fånga brottslingen.
Senast redigerad av FuckmeJesus 2008-04-19 kl. 13:23.
Citera
2008-04-19, 13:22
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Nej jag ser sverige som ett land tillhörande det svenska folket och jag pratar inte om att mänskligheten skall dö ut. Jag pratar om att ni feminister bär ansvaret för att sverige och det ariska folk som lever där håller på och dö ut på grund av er sjuka ideologi och era sjuka handlingar.
Globaliseringen leder till att gränser luckras upp, och folk rör sig lättare över stora ytor. Rasblandningen verkar svårstoppbar. Inte heller är det första gången raser blandas, titta på den latinamerikanska kontinenten så ser du. Det är en del av evolutionen. Det gäller inte bara Sverige.
Jag vet inte riktigt vilka sjuka handlingar jag bedriver som påskyndar detta men det är en hisnande tanke att jag dels skulle vara så sjuk och dels så mäktig.
Citat:
Jag vill poängtera en sak som du verkar ha fått om bakfoten: Du verkar se mig som någon slags rasist? Så är inte fallet, många av de som kommit hit har all rätt att vara och leva här och vi skall hjälpa i den mån vi kan men att skänka bort och utradera sig själv är inte friskt.
Skönt att du inte är rasist, för det vore ytterligare ett problem i vägen för kommunikation oss emellan. Dock har jag svårt att se att vi utraderar oss själva. Visst föder vi färre barn, men medellivslängden ökar och barnadödligheten minskar. Jämför vidare med länder där kvinnor fortfarande föder i genomsnitt 4 barn. Vill vi få familjer att föda fler barn går det att ordna med socialpolitiska åtgärder. Jag förstår att du vill ha en annan lösning, men man kan inte hindra utvecklingen. Kvinnor vill vara mer än mödrar, precis som män är mer än fäder.
Citat:
Jag förstår att du har svårt att se allvaret i detta. Du tycker naturligtvis att det är mer ok att förbereda ett mord eller annat grovt brott än att köpa sex?
Vad som helst är ok bara inte det går emot dina sjuka feministiska vanföreställningar som din mamma drillat dig med sedan barnsben likt en kommunist-ungdom i det forna sovjet?
Nu har du fått ett och annat om bakfoten käre vän. Jag vet inte vart du är på väg, jag försöker bara förstå vad du menar. Menar du att det skulle vara lagligt att köpa sex? Vart skulle det leda? Vad har detta överhuvudtaget med trådens diskussionsämne att göra? På vilket sätt skulle jag vara skyldig till att folk inte tar vapenbrott på allvar?

Citat:
Du har uppenbarligen inte en aning om hur många killar som bara lagt ner en tilltänkt kärlek när de fått reda på vilket billigt luder det är de kärat ner sig i och inte ens brytt sig om att försöka (och nej jag pratar inte bara om mina egna erfarenheter här utan ett mångårigt iakttagande). Skulle det finnas en sexual-historik som gick att kolla upp skulle nog en del kvinnor bli uträknade som barnaföderskor ja.
Och du har uppenbarligen ingen aning om hur många killar som struntar i det.

En fråga. Varför ska allt ansvar för det svenska ariska folket ligga på kvinnor? Varför ska vi behöva göra en massa eftergifter som män inte behöver göra? Om kvinnor vill knulla runt, jobba och skaffa barn, varför ska män inte gå kvinnorna tillmötes då för att säkra vår överlevnad? Varför ska kvinnor offra sina liv och sin sexualitet när män inte behöver göra det? Vi är inga äggmaskiner.

Citat:
Det är ingen sarkasm. Det är sanningen, den kommer ikapp även dig. Sanningen segrar alltid.
Vaddå, det är ingen sarkasm? Du menar alltså allvar med att svenska män är bergsvildar? Det håller inte jag med om faktiskt.
Citat:
Innan feminism infördes och vårt icke-svenskägda kapital hakade på detta då de såg att det fanns grova pengar att tjäna.
Ah, alltså typ på sjuttonhundratalet, innan den feministiska rörelsen startade?
Citera
2008-04-19, 13:30
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Kriminologer ska nog låta bli att låtsas som att andra ursäktar brottslingar. Ett litet tips. Jag ser ingenstans att du föreslår hårdare straff för rånare, tjuvar, bedragare, mördare, sexbrottslingar m.fl. Din yrkesgrupp är ökänd för att ursäkta brottslingarna. Det är alltid anmälningsbenägenheten som ökat när ni uttalar er och det är alltid sociala insatser som behövs...

Hårdare straff har inte varit något ämne för diskussion i den här tråden. I andra trådar kan du däremot notera att jag har uttalat mig om det.
"Vi" är nog snarare "ökända" för att leta efter förklaringar till brottslighet och inte nöja oss med att människor "är såna". Vissa människor "är såna", men jag skulle säga att majoriteten inte är det.

Citat:
Vi behöver nog klargöra att du inte alls vill att hindra kriminella från att utsätta andra för brott. Du vill låtsas som att kriminella inte existerar och om de existerar är det omöjligt att veta vilka de är.

Nej, jag har just beskrivit för dig att jag tvärtom fokuserar på att kriminella inte ska utsätta människor för brott. Nog för att jag kan vara ouppmärksam, men bara den senaste veckan har jag suttit med på polisförhör 4 gånger. Förra veckan var jag klar med ett utlåtande till åklagarmyndigheten om en person som begått grovt olaga hot. Försök att acceptera att din idé om att jag inte vet att kriminalitet existerar är verklighetsfrånvänd.

Citat:
En annan sak du ignorerar är att om tex våldtäkt nu är så hemskt som du verkar tycka är det rätt bra att minimera risken att bli utsatt.

Ja, det är väldigt bra att minimera risken att män våldtar. Det görs mest effektivt genom att fokusera på de som våldtar.

Citat:
Nu får du allt förklara. Jag misstänker att det hänger ihop med det nedan som går ut på att du inte förstår hur man märker om en människa är bra eller dålig.

Jag förklarar som följer:
Om man hävdar att kvinnor ska vidta diverse åtgärder för att slippa bli våldtagna och en av dessa är att inte umgås med någon som kan vara våldtäktsman, innebär det att kvinnor måste utgå ifrån att alla män kan vara våldtäktsmän eftersom det inte står i pannan på våldtäktsmän att de är våldtäktsmän.

Citat:
Snälla nån.

Du måste vara helt oförmögen att värdera människor. Du vet, det där som alla människor gör hela tiden. Hur klarar du dig i vardagen egentligen?

Jag har ju frågat några gånger nu hur verkligheten ser ut för dem som påstår att tjejer ska vidta diverse åtgärder för att inte beskyllas för att ha blivit våldtagna. Varken du eller någon av dem har lyckats applicera sitt resonemang i praktiken. Om fokus ska ligga på att brottsoffer har ansvar för att inte utsättas för brott, måste du/ni åtminstone förklara tydligt hur det ska gå till.
Jag kan använda Pelle igen:
Jag träffar Pelle och ska som kvinna utgå ifrån att han kan vara våldtäktsman. Hur gör jag rent praktiskt för att ta reda på om han är det eller inte, utan att samtidigt riskera att bli beskylld för att ha blivit våldtagen?
Någon skrev att jag skulle umgås med Pelle tillsammans med andra. Det köper jag. En fråga som kvarstår är hur länge jag ska vara tvungen att umgås med Pelle enbart i sällskap med andra?
Vilket utrymme har jag att lära känna någon utan att bli beskylld för att ha blivit våldtagen?
När exakt godkänner du/ni att en kvinna blivit våldtagen helt utan egen förskyllan?

Jag klarar mig finfint i vardagen. En vardag som förmodligen är mer fylld av möten med kriminella än din.
Citera
2008-04-19, 13:35
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Om Bengt Jarl talar sanning är det nog dig han behöver förklara saker för.

Du ska sluta ljuga om att vita västerländska män är överrepresenterade när det gäller övergrepp mot barn. Du har ingen källa på det och det avviker från andra sexbrott vilket gör det extremt osannolikt.

Idiot. Du vet alltså inte vad överrepresenterad betyder. Det betyder i de här diskussionerna att gruppen har fler brottslingar än vad deras antal antyder. Det betyder när det gäller övergrepp mot barn att vita västerländska män som utgör kanske 95% av befolkningen ska stå för mer än 95% av brotten. Vi kan börja räkna: mannen i Borås som våldtog sina barn var arab. Nästa brott?

Jag pratade med Bengt senast för några veckor sedan. Vi har haft en hel del intressanta samtal genom åren. Vi är rörande överens om att det är en känslomässig störning att ha en vidrig kvinnosyn.

Ska jag sluta att påtala att "vita" västerländska män är överrepresenterade vad gäller sexuella övergrepp mot barn för att det underminerar ditt eget resonemang?
Eller är det kanske bara för att det blev obehagligt?

Överrepresentation innebär att det inom en viss grupp t ex kan vara en överrepresentation av en viss typ. T ex råder det inom gruppen våldtäktsmän en överrepresentation av människor som inte bryr sig om huruvida en kvinna samtycker till sex eller inte.
Citera
2008-04-19, 13:38
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
1. Jag har inte kjol.
2. Jag är inget luder.

Tycker du verkligen att det är hotfullt att normala män inte våldtar?
Jag tycker att det är väldigt trevligt att de inte gör det.

Utan att kommentera ämnet för tråden närmare är det jäkligt intressant vilket språkbruk flera "skribenter" här använder mot Molson Canadian. Ärligt talat grabbar, kom inte snacka om invandrares dåliga kvinnosyn när ni själva har en jävligt pissig attityd och kallar en FB-are av det kvinnliga könet för "bitterfitta", "luder" och anklagar henne för att vara en hora. Ni är fan patetiska.

I övrigt håller jag med givetvis med om att man så klart bör tänka ett par gånger extra innan man åker iväg med bil med flera okända män mitt i natten, och vissa etniciter är överrepresenterade i gruppvåldtäktsfall, men för fan... ni får nog tänka över era egen syn på kvinnor också.
Senast redigerad av Krokofil 2008-04-19 kl. 14:00.
Citera
2008-04-19, 14:12
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Utan att kommentera ämnet för tråden närmare är det jäkligt intressant vilket språkbruk flera "skribenter" här använder mot Molson Canadian. Ärligt talat grabbar, kom inte snacka om invandrares dåliga kvinnosyn när ni själva har en jävligt pissig attityd och kallar en FB-are av det kvinnliga könet för "bitterfitta", "luder" och anklagar henne för att vara en hora. Ni är fan patetiska.

I övrigt håller jag med givetvis med om att man så klart bör tänka ett par gånger extra innan man åker iväg med bil med flera okända män mitt i natten, och vissa etniciter är överrepresenterade i gruppvåldtäktsfall, men för fan... ni får nog tänka över era egen syn på kvinnor också.

Jag misstänker att det råder korrelation mellan den sortens språkbruk och benägenheten att våldta.

Jag undviker gärna människor med dålig kvinnosyn, liksom jag gärna undviker människor som är nazister, rasister eller bara rent generellt idioter. Men det krävs att man utröner om de faktiskt har en dålig kvinnosyn; eller är nazister; eller rasister; eller idioter, innan man kan uttala sig om det. Som läget är här, ges jag dock i praktiken inget utrymme att utröna det, eftersom jag anses korkad och får skylla mig själv om jag försöker.

EDIT: Undviker privat, kanske ska tilläggas. I tjänsten är det närmast omöjligt.
Citera
2008-04-19, 14:29
Medlem
Egalmannens avatar
Citat:
Apropå Bengt Jarl gjorde jag en Googlesökning och hittade en intressant artikel av Hanne Kjöller:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=577&a=483298

Om vi lyfter blicken från mannen i busken och tittar på våldtäkt i stort så blir mönstret rätt tydligt – vad än journalisten Katarina Wennstam och kvinnorörelsen säger. Våldtäktsmannen är i väldigt liten grad ”vem som helst”.

Det visar juristen Ann-Christine Hjelm, som på uppdrag av Brottsoffermyndigheten granskat grova brottmål i Svea hovrätt (”Är kulturgenererad grov brottslighet myt eller verklighet”). De 27 dömda våldtäktsmännen som ryms i hennes studie levde i ungefär hälften av fallen under socialt oordnade förhållanden. 85 procent var födda utomlandseller av utomlandsfödda föräldrar, vilket ju tyvärr i Sverige i hög grad blivit en klass- och utanförskapsmarkör
Det är inte ovanligt att fysiskt våld mot kvinnor också rymmer sexualiserat våld. Och om man i stället för att titta på våldtäktsmän kikar på vilka det är som slår ihjäl sina fruar så hittar vi inte heller där något tvärsnitt av den manliga befolkningen. Det är män som i hög grad har alkoholproblem, är kriminellt belastade, ofta har låg social status och som ofta är psykiskt sjuka eller störda. Också här är utlandsfödda överrepresenterade (Brå-rapport 2001:11).
Citera
2008-04-19, 14:41
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egalmannen
Om vi lyfter blicken från mannen i busken och tittar på våldtäkt i stort så blir mönstret rätt tydligt – vad än journalisten Katarina Wennstam och kvinnorörelsen säger. Våldtäktsmannen är i väldigt liten grad ”vem som helst”.

Det visar juristen Ann-Christine Hjelm, som på uppdrag av Brottsoffermyndigheten granskat grova brottmål i Svea hovrätt (”Är kulturgenererad grov brottslighet myt eller verklighet”). De 27 dömda våldtäktsmännen som ryms i hennes studie levde i ungefär hälften av fallen under socialt oordnade förhållanden. 85 procent var födda utomlandseller av utomlandsfödda föräldrar, vilket ju tyvärr i Sverige i hög grad blivit en klass- och utanförskapsmarkör
Det är inte ovanligt att fysiskt våld mot kvinnor också rymmer sexualiserat våld. Och om man i stället för att titta på våldtäktsmän kikar på vilka det är som slår ihjäl sina fruar så hittar vi inte heller där något tvärsnitt av den manliga befolkningen. Det är män som i hög grad har alkoholproblem, är kriminellt belastade, ofta har låg social status och som ofta är psykiskt sjuka eller störda. Också här är utlandsfödda överrepresenterade (Brå-rapport 2001:11).

Du hade också kunnat fetmarkera socialt oordnade förhållanden eller låg social status eller psykiskt sjuka eller störda.

Sedan kan det ju vara spännande att fundera över varför just de blivit dömda till skillnad från andra våldtäktsmän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in