2008-04-13, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Jag har inte gjort någon geografisk bedömning, men att det är fråga om "få" gånger som det är svenskar som våldtar, håller jag inte med om.

Du bekräftar dessutom min uppfattning när du säger att det är en annan sak om en tjej har "slampat". Dvs, du bortförklarar våldtäkter med samma grundmotivering som du klandrar "invandrare" för att göra.

Det är väl inte samma sak att "tycka att en kvinna är slampig" som att "tycka att en kvinna ska våldtas p.g.a att hon är slampig?"

edit: "Geografiska bedömningar"? Det är väl ingen ny fakta att det är farligare att vistas i invandringsrika områden än i andra områden?
Senast redigerad av Hejsan_ 2008-04-13 kl. 01:28.
Citera
2008-04-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Du har visserligen en poäng. Har en tjej slampat så är det väl en annan sak.

Menar du på fullaste allvar att det är lika stor risk att råka ut för våldtäkt om man går på fest på något ställe i Norrland än om man går på fest på något ställe i Malmö (Rosengård eller Landskrona t.ex)?

Varför är det en annan sak om tjejen slampat förut?
Ska killen som haft många sexpartners förut vara mer förpliktigad att genomföra ett samlag med en tjej han plötsligt tappar intresset för?
- Hmmm, äsch, det här ser ut som herpes, men jaja, jag har ju knullat så många tjejer förut, så nu MÅSTE jag faktiskt knulla den här herpestjejen också... För man har ju inte rätt att backa ur när man kåtat upp, om man varit promiskuös av sig tidigare!

Jag har faktiskt ingen aning om hur det går till vare sig i Norrland eller Rosengård. Jag kan inte jämföra.
Men de gånger jag själv som tonåring varit tvungen att freda mig från pervon som försökt våldta mig, antingen med fysiskt våld eller passa på när jag däckat i en soffa efter en fest - då har det iaf varit svenneförövare, på svennefester.
Men eftersom man lyckades kasta av sig killen såg man det ju aldrig som brottsförsök. Det hände ju inget. Man tyckte bara att killen var jävligt äcklig.
Citera
2008-04-13, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic
Varför är det en annan sak om tjejen slampat förut?
Ska killen som haft många sexpartners förut vara mer förpliktigad att genomföra ett samlag med en tjej han plötsligt tappar intresset för?
- Hmmm, äsch, det här ser ut som herpes, men jaja, jag har ju knullat så många tjejer förut, så nu MÅSTE jag faktiskt knulla den här herpestjejen också... För man har ju inte rätt att backa ur när man kåtat upp, om man varit promiskuös av sig tidigare!

Jag har faktiskt ingen aning om hur det går till vare sig i Norrland eller Rosengård. Jag kan inte jämföra.
Men de gånger jag själv som tonåring varit tvungen att freda mig från pervon som försökt våldta mig, antingen med fysiskt våld eller passa på när jag däckat i en soffa efter en fest - då har det iaf varit svenneförövare, på svennefester.
Men eftersom man lyckades kasta av sig killen såg man det ju aldrig som brottsförsök. Det hände ju inget. Man tyckte bara att killen var jävligt äcklig.

Jag syftade på det första i ditt inlägg, att om en tjej slampat för en muslim så kan han p.g.a sin österländska kvinnosyn, inte respektera ett nej.

Sen finns det väl visserligen svenska killar som inte heller kan respektera ett nej, men "riskfaktorn" är mycket högre att en österlänning inte skulle respektera ett nej än att en västerlänning inte skulle kunna respektera ett nej.

edit: Även om långfilmen Borat kan verka som helt oseriös, så är den inte helt det. Scenen där han ska ta körkort tycker jag parodiserar ganska bra på hur en österländsk man ser på kvinnor i verkligheten.
Citera
2008-04-13, 01:39
Medlem
Klints avatar
Citat:
Risken att råka ut för att bli våldtagen är betydligt större om jag följer med våldtäktsmän än om jag inte följer med våldtäktsmän. Problemet är fortfarande att det inte står i pannan på folk om de är våldtäktsmän eller inte, varför jag, återigen - om ditt och andras resonemang ska fungera i verkligheten - måste utgå ifrån att alla män är potentiella våldtäktsmän.

En intressant iakttagelse i min bekantskapskrets gör gällande att 9 av 10 som blivit våldtagna har blivit våldtagna av en "vit" svensk, men det är bara 1 av 10 som fått upprättelse för att hon blivit våldtagen, och det är hon som inte blev våldtagen av en "vit" svensk. Apropå information om brottslighet.
Tvivlar inte en sekund på att det du säger är sant. Men jag är även till 100% säker att dessa vänninor som blivit våldtagana inte spenderat ens i närheten av lika mycket tid tillsammans med somalier eller araber de inte känner på hotellrum mitt i natten som med vita svenskar. Kan du inte bara sluta låtsas som att du inte förstår. Är begreppet "överrepresentation" helt främmande för dig?
Citera
2008-04-13, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Nu var ju hon faktiskt en labil slampa.

Det är tyvär så när svenskar våldtar. Tjejerna är slampor som "ångrat" sig dagen efter och tycker det är drygt att bortförklara aborten med att hon "ångrade sig" istället för att säga att hon blev påhoppad utav en ond vit hetrosesxuell man.

.

..."bortförklara aborten"...?
Om det var stigmatiserande att göra abort i Sverige kanske det hade varit ett rimligt motiv för ljugande om våldtäkter - men nu är det faktiskt inte det....

Min (givetvis briljanta!) analys av stureplanscaset:
Tjejen var absolut en labil groupie-variant som inte krävde någon respekt för sig själv. Tydligen gick hennes umgänge med stureplansprofilerna ut på att hon hängde med dem och ställde upp på sexuella förslag med dem för nåt slags sociala fördelar, hänga med "coola klicken" på coola fester och dyra inneställen eller vad det nu var.
Och killarna respekterade såklart inte henne - hon ställde ju bara upp på sex för att få nåt annat, så de gjorde ju lite som de ville med henne, för att hon tog det. (Och fick för vana att bete sig så även mot andra tjejer längs vägen)
Den sista gången gick de för långt, hon tyckte inte längre att det var okej, och protesterade, men vid det laget hade killarna slutat bry sig om vad hon eventuellt tyckte.

Klart att de våldtog henne, hon ville ju inte längre. Klart att de var respektlösa svin - men hon hade ju faktiskt visat dem att det var okej att svina mot henne, hon skulle ta det.

Så självklart ska de förövarna skaka galler. Jag tycker inte det är legitimt att vara respektlös mot någon bara för att denne inte respekterar sig själv. Det är inte legitimt att svina bara för att svaga människor kan tänka sig att ta det.
Nä, väck med kräken bakom galler bara!
Citera
2008-04-13, 01:46
Medlem
Citat:
Jag syftade på det första i ditt inlägg, att om en tjej slampat för en muslim så kan han p.g.a sin österländska kvinnosyn, inte respektera ett nej.

.

Jag hävdar ju då att det var samma sak som hände med stureplansprofilerna. När hon väl hade slampat för dem kunde de inte heller längre respektera ett nej. Helt utan österländsk kvinnosyn.
Citera
2008-04-13, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic
Jag hävdar ju då att det var samma sak som hände med stureplansprofilerna. När hon väl hade slampat för dem kunde de inte heller längre respektera ett nej. Helt utan österländsk kvinnosyn.

Läs det jag skrev under det du citerade.
Citera
2008-04-13, 01:54
Medlem
Psyko Dads avatar
Att folk är naiva är inte ovanligt tyvärr. Att tjejerna kanske fann dessa vidriga jävlar attraktiva eller bara var väldigt festsugna vet jag inte. Men jag har sett folks godtrogenhet bli deras fall så många gånger.
Bara att beklaga att livet ska vara så hemskt att man inte ska lita på ngn, utan ist förvänta sig det värsta av alla för då slipper du bli besviken.
Det är inte en sådan tillvaro jag önskar men en sådan man lever i.
Citera
2008-04-13, 02:21
Medlem
Citat:
Se där. Där kom ytterligare en härlig våldtäktssyn som bottnar i exakt samma syn som "invandrarnas". Här har man gått och skrutit över svenska män. Jag skäms.

Vad, att jag inte gillar kvinnor som är slampor? Är jag då jämnställd med abdulla som inte kan fatta vinken när dekadenta västerländningar inte vill ha umgänge med han? Lössaktighet borde inte ses som en fallenhet. Just det verkar många utav blattarnas offer tro.

Det som jag har sagt i tråden är väl ungefär att; jag kommer försöka rädda en kvinna som medvilligt följt med på en "efterfest" på asylhärbäget om jag ser en sån situation, men jag kommer fan inte ha mer medlidande än det då hon själv satte sig i den situatioen när hon borde vetat bättre.
Citera
2008-04-13, 02:25
Medlem
Citat:
Jag har inte gjort någon geografisk bedömning, men att det är fråga om "få" gånger som det är svenskar som våldtar, håller jag inte med om.

Nu är jag inte så värst haj på matte men du kan väl frösöka sätt dig in i hur det hade sett ut om landet bestod utav lika många invandrare som svenskar idag.

Relativt sett våldtar alltså svensken mer sällan än blatten. Så det funkar ju inte att försöka få svenska män att dela på skulden när det är blattarna som är det egentliga problemet.
Citera
2008-04-13, 07:45
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Se där. Där kom ytterligare en härlig våldtäktssyn som bottnar i exakt samma syn som "invandrarnas". Här har man gått och skrutit över svenska män. Jag skäms.

Nu ska vi inte dra alla över en kam här.
Citera
2008-04-13, 11:00
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Det är väl inte samma sak att "tycka att en kvinna är slampig" som att "tycka att en kvinna ska våldtas p.g.a att hon är slampig?"

edit: "Geografiska bedömningar"? Det är väl ingen ny fakta att det är farligare att vistas i invandringsrika områden än i andra områden?

Vad menade du då med att "Har en tjej slampat så är det väl en annan sak."?
Så som du skrev det uppfattade jag att det är en annan sak än våldtäkt om man våldtar är slampa. Utveckla gärna vad du menade egentligen.

Nej, jag har inte gjort några geografiska bedömningar. Jag har bestämt för mig när jag samtalade med Göteborgspolisen i frågan för ett tag sedan att det inte stämmer att det är farligare att vistas i "invandringsrika" områden. Det farligaste området var enligt dem inne i centrum.

Oavsett, har jag mycket svårt att köpa att det är "få" gånger som svenskar våldtar, men det beror som sagt på vad du menar med "få". Eftersom du tagit upp 2 våldtäkter med 3 våldtäktsmän och att de är de enda du hört om, kan man ju tänka sig att du menar att "få" är 3, men det tror jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in