Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-19, 16:20
  #661
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Ser du kasst? Själv ser jag en styv bröstvårta, men det kanske jag som är född med X-ray


Även kallad "söm"
Citera
2016-01-19, 17:02
  #662
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Ser du kasst? Själv ser jag en styv bröstvårta, men det kanske jag som är född med X-ray
Jag ser bara en massa ansikte, allt annat kommer liksom i skuggan av de överdrivna anletsdragen.
Citera
2016-01-19, 17:21
  #663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Varför inte nån normal och sansad person, typ Agneta Sjödin eller Lasse Kronér.

Är det ditt mått på normal? Stackars dig. Visserligen ha jag absolut inget till övers till Mede, men hellre ser jag att hon står och sabbar dylika tävlingar än att man tvingas se apan på något ställe som uppskattas.
Citera
2016-01-19, 19:43
  #664
Medlem
Håller helt med Tammer-faaan så jävla rolig hon verkar tycka att hon är,sååå himla överdrivet allt!
Citera
2016-01-19, 20:43
  #665
Medlem
Bacchus94s avatar
Undrar om tunggymnastiken fortsatte sedan med Levonen in på småtimmarna?
Citera
2016-01-19, 21:33
  #666
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
Undrar om tunggymnastiken fortsatte sedan med Levonen in på småtimmarna?

Var det inte runt 2008 som liknande aktiviteter ansågs uppseendeväckande. Lamt.
Citera
2016-01-20, 16:00
  #667
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle22113832.ab

Nu har den "roliga" Petra Mede slagit till igen, hon blir bara roligare hela tiden. Är det kul att håna internationella världsstjärnor? Är hon så märkvärdig själv? Humor förstår hon sig inte på i alla fall...
Synd att SVT väljer denna självbelåtna, arroganta, ignoranta, dryga person att representera Sverige i olika sammanhang.

Ja, det verkar vara ett uppenbart försök till att vara rolig.
"Humorn" generellt som levereras på Guldbaggegalan har alltid varit lam,
se bara vad som hände när Johan Glans och Björn Gustafsson försökte skoja till det.

Problemet jag ser med Petra, är att hon är inte komiker-material.
Hon har ingen bredd i sin humor eller sina uttryck och låter mer nedlåtande, än rolig.

Det här blåser snart över, som många internet-fadäser, men särskilt mycket roligare tror jag aldrig Petra kommer bli.
Citera
2016-01-20, 16:13
  #668
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Är det ditt mått på normal? Stackars dig. Visserligen ha jag absolut inget till övers till Mede, men hellre ser jag att hon står och sabbar dylika tävlingar än att man tvingas se apan på något ställe som uppskattas.
Kanske inte några bra exempel, de jag tar upp. Men det måste absolut finnas mer proffsiga och seriösa människor som kan sköta ett sådant här arrangemang utan att bli arroganta och oförskämda som Mede. Vem ska hon håna härnäst? Måtte hon inte vara värd för andra evenemang med utländska artister. Det vore outhärdligt att se henne förolämpa världskändisar bara för att hon ska få framhäva sig själv och försöka få några generade skratt från publiken.

Tyvärr har SVT en tendens att backa upp sina favoriter i det längsta. Som t ex Anders Lundin i Allsång på Skansen, inte helt lyckad. Nu verkar det vara Gina Darawi och ovan nämnda Petra Mede som ska lyftas fram och bli stora kändisar, oavsett brist på kvalitet.
Citera
2016-01-20, 22:52
  #669
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Tyvärr har SVT en tendens att backa upp sina favoriter i det längsta. Som t ex Anders Lundin i Allsång på Skansen, inte helt lyckad. Nu verkar det vara Gina Darawi och ovan nämnda Petra Mede som ska lyftas fram och bli stora kändisar, oavsett brist på kvalitet.

Ovanstående är något jag också funderat på många gånger, med en dåres envishet så frontar de fram vissa (usla eller på sin höjd medelmåttiga) personer trots att större delen av svenska folket sitter och hulkar när man ser det. Exemplen som du ger är klockrena, SVT formligen kör ner dem i halsen på tittarna - oss. Hade det varit TV3 eller Kanal 5 så får de göra vad fan de vill, men SVT är ju folket med och finansierar så där tycker jag man kan ställa lite krav. Var det fjärde året i rad som hon ledde Guldbaggegalan? Plus Eurovision/Melodifestivalen lite nu och då också. Det finns ju faktiskt fler än hon...
Citera
2016-02-06, 21:16
  #670
Avstängd
Tammers avatar
Nu förstör hon Melodifestivalen också, med sitt hånflin får hon en att vilja byta kanal. Inte för att Gina Darawi har nån större utstrålning, men Mede..huuu.....
Hoppas bara att hon inte försöker vara "rolig" nu också.
Citera
2016-02-06, 22:53
  #671
Medlem
DjPuttes avatar
Men dryg kvinna är sällan skådad tyvärr lite lever i en egen värld där hon är större än alla andra!
Citera
2016-02-06, 23:18
  #672
Moderator
Oddballs avatar
Skulle vara intressant om hon för en enda gångs skulle kunde vara sig själv istället för den där hysteriskt speedade personen som pratar i 190. När hon var med i det där släktforskarprogrammet så fick man se en annan sida av henne - en mycket behagligare och mer lågmäld sida. Det är synd att hon inte plockar fram den sidan lite oftare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback