Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-04-05, 21:15
Medlem
underrs avatar
Jag undrar hur de flesta inbrottstjuvar reagerar ifall dom blir påkommna. Brukar dom ha vapen?

För inte så länge sen när jag kom hem så var det en inbrottstjuv i hemmet. Det jag gjorde var att springa ut och ringa polisen. Tyvärr så han tjuven fly.
Men nu efteråt så funderar jag ifall jag borde ha attackerat han. Jag hade klarat av att slå ner han men det är det ifall han hade haft vapen på sig, han kanske var påverkad.
Vad hade ni gjort i en sådan situation?
Citera
2008-04-05, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underr
Jag undrar hur de flesta inbrottstjuvar reagerar ifall dom blir påkommna. Brukar dom ha vapen?

För inte så länge sen när jag kom hem så var det en inbrottstjuv i hemmet. Det jag gjorde var att springa ut och ringa polisen. Tyvärr så han tjuven fly.
Men nu efteråt så funderar jag ifall jag borde ha attackerat han. Jag hade klarat av att slå ner han men det är det ifall han hade haft vapen på sig, han kanske var påverkad.

Man ska vara medveten om att inbrottstjuvar ofta är narkomaner som är ute efter att stjäla ihop värdesaker att sälja/byta för dagens påtändning.
Inte alla men många.

Jag hade nog gjort som du, saker går att ersätta.
Med en kofot i huvudet kan ens liv förändras snabbt......
Citera
2008-04-05, 22:16
Medlem
Ares570s avatar
Citat:

Dom flesta bär väl iaf en mejsel men den använder dom väl inte om det inte finns nån annan utväg...

Citat:

Beror väl på men hade nog huggit personen med närmsta vassa föremål sen ringt polisen om de inte varit uppenbart att man inte hade nån chans då hade jag nog ringt snuten hämtat nån granne sen försökt hålla kvar han
Citera
2008-04-05, 22:21
Medlem
I värsta fall kan väl även du bli åtalad om du dunkar ner inbrottstjuven för mycket, har för mig att det var något sånt fall i tidningen för ett tag sedan. Men som nån skrev i tråden saker går att ersätta men ditt liv blir svårt.
Citera
2008-04-06, 01:05
Medlem
underrs avatar
Ska försöka berätta det hela :P

Jag går in i huset. Det var helt nersläckt sen helt plösligt ser jag ett ficklamps ljus ut ifrån min sons rum. Jag tror först att det är min son som ska försöka skrämma mig. Så jag ropar lite. Efter några sekunder så kommer en man ut. 170cm lång, kraftig och ser ut som en polack. Vi står kanske 10m ifrån varandra och kollar på varandra. Båda lika chockade. Liksom jag förväntade att min son komma ut. Tillslut efter några sekunder så får jag ut ett "Vem fan är du?" då springer han in i rummet igen och då springer jag ut och ringer polisen.

Innan det hände så har jag alltid trott att ifall det skulle hända så skulle jag springa fram och banka skiten ur tjuven. Skulle inte spela nån roll hur stark och stor tjuven är. Hade hoppat på han direkt. Men men :P

Han såg lite påverkad ut för en sak jag kommer ihåg av han var hans konstiga ögon, dom såg konstigt stora ut Sen hade han en väska på ryggen och där skulle han kunna ha en kofot som han laddat och väntat efter att jag skulle komma in i rummet.

Man vet aldrig :P

Citat:
Ursprungligen postat av Ares570
Dom flesta bär väl iaf en mejsel men den använder dom väl inte om det inte finns nån annan utväg...

Beror väl på men hade nog huggit personen med närmsta vassa föremål sen ringt polisen om de inte varit uppenbart att man inte hade nån chans då hade jag nog ringt snuten hämtat nån granne sen försökt hålla kvar han

haha angående det med att hämta grannen. Jag plingade på han för att be han komma för att följa med mig för att se om han fortfarande var i huset eller kolla bakom huset ifall han höll på att fly. Men så öppnar grannens farsa som var barnvakt..
Så då fanns det inte mycket att göra:P
Senast redigerad av underr 2008-04-06 kl. 01:08.
Citera
2008-04-06, 01:12
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Jag har också tänkt i liknande banor som dig men det är alltid svårt att förutse hur man kommer agera i udda situationer, t.ex inbrottstjuvar eller olyckor.

Rädslan lär väl vara det första instinktiva man känner, sen därefter är det nog individuellt hur man agerar. Vissa fryser fast, andra tänker klart. Jag hoppas att jag fylls med så mycket ilska och adrenalin att jag glömmer rädslan och sätter fart efter fanskapet. Självklart beväpnad med något tillhygge.
Juridiska konsekvenser lär det såklart bli men jag tvivlar på att någon rationell person handlar därefter i likartade situationer.
Citera
2008-04-06, 01:15
Medlem
underrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Jag har också tänkt i liknande banor som dig men det är alltid svårt att förutse hur man kommer agera i udda situationer, t.ex inbrottstjuvar eller olyckor.

Rädslan lär väl vara det första instinktiva man känner, sen därefter är det nog individuellt hur man agerar. Vissa fryser fast, andra tänker klart. Jag hoppas att jag fylls med så mycket ilska och adrenalin att jag glömmer rädslan och sätter fart efter fanskapet. Självklart beväpnad med något tillhygge.
Juridiska konsekvenser lär det såklart bli men jag tvivlar på att någon rationell person handlar därefter i likartade situationer.

Jadå men man måste även tänka att tjuven skulle göra allt för att inte åka fast + att inte få stryk. Hade jag varit tjuven hade jag gjort allt för att komma ut och undgå fängelse osv. Han hade ju inte precis lämnat över sig till en
Citera
2008-04-06, 01:19
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Jag kan nog få honom på andra tankar. Ett par övertygande slag med en golfklubba rätt i plytet är ett ovärderligt inslag i min argumentationsteknik.
Citera
2008-04-06, 01:25
Medlem
underrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Jag kan nog få honom på andra tankar. Ett par övertygande slag med en golfklubba rätt i plytet är ett ovärderligt inslag i min argumentationsteknik.

Hahaha

Tänk att när man är påverkad så känner man oftast ingen smärta och han skulle nog också springa emot dig, det gäller att tänka snabbt som fan i sådana situationer.
Citera
2008-04-06, 03:16
Medlem
Jag tror att de flesta först hade stått och glott på dig nån sekund och sedan bara börjat springa från platsen. Jag tvivlar på att inbrottstjuvar bär vapen med sig, isåfall skulle det vara kniv, men tror knappast de skulle ha med sig den i syfte av att skada någon.

Personligen om jag hade haft lugnet hade jag helt enkelt bett honom dra, och om jag vore ännu sundare frågat varför han gjorde det, men då hade han säkert redan hunnit vara ett par hundra meter bort
Citera
2008-04-06, 08:07
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Jag tror att de flesta först hade stått och glott på dig nån sekund och sedan bara börjat springa från platsen. Jag tvivlar på att inbrottstjuvar bär vapen med sig, isåfall skulle det vara kniv, men tror knappast de skulle ha med sig den i syfte av att skada någon.

Personligen om jag hade haft lugnet hade jag helt enkelt bett honom dra, och om jag vore ännu sundare frågat varför han gjorde det, men då hade han säkert redan hunnit vara ett par hundra meter bort

Du verkar insatt....

Inbrottstjuvar har ALLTID en kofot med sig, den använder man för att bryta med och är ett utmärkt vapen att försvara sig med. Dessutom kan dom ha andra vapen med sig också. Bättre att fly.
Citera
2008-04-06, 08:54
Medlem
Spoke_islands avatar
Jag tog en idiot till pundare en gång. Stod parkerad utanför en polare på Bastugatan på söder. Skulle åka hem vid 3-tiden på natten o när jag kommer ut ser jag en jävel som har slagit in låskolven på förarsidan o försöker ta sig in i bilen. Jag blir galen o går upp bakom honom, han märker mig inte. Sen tar jag sats o sparkar fanskapet på pungen allt vad jag orkar! Han flyger flera meter o ylar som en sårad räv! Sen slänger jag mig in i bilen, startar o försöker köra över kräket, för jag ska ha livet ur fanskapet. Som tur var/ tyvärr/ lyckades tjyvjäveln rulla in under en parkerad bil o klarade sin usla livhanke. Jag drog. Tänkte sen att det var nog tur att jag inte lyckades mangla ner kräket i asfalten. Men han måste ha haft jävligt svårt att pissa i ett par veckor!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in