Ska försöka berätta det hela :P
Jag går in i huset. Det var helt nersläckt sen helt plösligt ser jag ett ficklamps ljus ut ifrån min sons rum. Jag tror först att det är min son som ska försöka skrämma mig. Så jag ropar lite. Efter några sekunder så kommer en man ut. 170cm lång, kraftig och ser ut som en polack. Vi står kanske 10m ifrån varandra och kollar på varandra. Båda lika chockade. Liksom jag förväntade att min son komma ut. Tillslut efter några sekunder så får jag ut ett "Vem fan är du?" då springer han in i rummet igen och då springer jag ut och ringer polisen.
Innan det hände så har jag alltid trott att ifall det skulle hända så skulle jag springa fram och banka skiten ur tjuven. Skulle inte spela nån roll hur stark och stor tjuven är. Hade hoppat på han direkt. Men men :P
Han såg lite påverkad ut för en sak jag kommer ihåg av han var hans konstiga ögon, dom såg konstigt stora ut

Sen hade han en väska på ryggen och där skulle han kunna ha en kofot som han laddat och väntat efter att jag skulle komma in i rummet.
Man vet aldrig :P
Citat:
Ursprungligen postat av Ares570
Dom flesta bär väl iaf en mejsel men den använder dom väl inte om det inte finns nån annan utväg...
Beror väl på men hade nog huggit personen med närmsta vassa föremål sen ringt polisen om de inte varit uppenbart att man inte hade nån chans då hade jag nog ringt snuten hämtat nån granne sen försökt hålla kvar han

haha angående det med att hämta grannen. Jag plingade på han för att be han komma för att följa med mig för att se om han fortfarande var i huset eller kolla bakom huset ifall han höll på att fly. Men så öppnar grannens farsa som var barnvakt..
Så då fanns det inte mycket att göra:P