2008-04-12, 11:09
Medlem
Pocatellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Sändarna/antennerna strålar ut i tårtbitsliknande sektorer och sektorernas längd resp bredd beror på valet av utrustning. Vill man ha en rundstrålande mast förser man den med flera antenner. Vad som ligger till grund för aktuell karttriangel är jag inte säker på.

Tårtbitliknande ja, det vill säga cirkelsektorer. Aldrig trianglar. En radie måste avsluta täckningsområdets bortre gräns, så jag tror inte att den kartan visar ett täckningsområde. Den måste visa något helt annat.
Citera
2008-04-12, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Mastens täckning måste väl ändå vara cirkelformad?

Ja, men en mast har flera antenner, som täcker en sektor var. "Triangeln" motsvarar en sjättedels cirkel.
Citera
2008-04-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocatello
Tårtbitliknande ja, det vill säga cirkelsektorer. Aldrig trianglar. En radie måste avsluta täckningsområdets bortre gräns, så jag tror inte att den kartan visar ett täckningsområde. Den måste visa något helt annat.

Nej, dom har bara ritat ett rakt streck istället för den yttre radien (om du tittar noga ser du att dom ritat med överstrykningspenna utanför det raka strecket). Bilden kommer från en artikel som handlar om sökområden (dock hittar jag inte artikel-länken just nu; ska leta).

Edit: här är artikeln:

http://www.dalademokraten.se/Nyheter/Dalarna/42-aringen-kanner-till--trakten-val/

Bildtexten till bilden (tredje i bildspelet) lyder "Någonstans innanför trekanten vet man att Englas mobiltelefon finns." Har för mig att någon kollade det mot PTS karta när detta var uppe tidigare.
Senast redigerad av Parvix 2008-04-12 kl. 11:18.
Citera
2008-04-12, 11:15
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parvix
http://tinyurl.com/4fntk5
Om de där inbördes placeringarna är ens tillnärmelsevis riktiga, blir det ännu mer omöjligt att horndalsparet ska ha kunnat se hur den röda bilen körde upp bakom Engla. När Engla väl kom fram till parkeringsplatsen, skulle den röda bilen redan vara långt förbi både fotogruppen och avtaget till Fridhem.
Citera
2008-04-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quesy
En sak till, AE är inte dömd, man kan inte registrera han förens han är dömd! Annars blir det mer av ett anarki-rättsystem och det vill vi inte ha!
Eeee? Jo han är dömd, eller vad menar du?
Citera
2008-04-12, 11:22
Medlem
quesys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Eeee? Jo han är dömd, eller vad menar du?

Jo visst är han dömd innan, men inte när det gäller E's försvinnande. Det var det som var det jag svara på
Citera
2008-04-12, 11:24
Medlem
Psykopat på fats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om de där inbördes placeringarna är ens tillnärmelsevis riktiga, blir det ännu mer omöjligt att horndalsparet ska ha kunnat se hur den röda bilen körde upp bakom Engla. När Engla väl kom fram till parkeringsplatsen, skulle den röda bilen redan vara långt förbi både fotogruppen och avtaget till Fridhem.

Är omtöcknad av vinterkräksjukan så jag är inte på topp när det gäller resonemang. Förstår inte hur du tänker. Kan du utveckla mer?

Vad som står på bilden är ju att den röda bilen väntade in Engla på parkeringsplatsen och att paret i backspegeln såg att bilen svängde ut bakom Engla efter att hon hade passerat. Vad tycker du är fel i det resonemanget?
Citera
2008-04-12, 11:24
Medlem
Citat:
Jo visst är han dömd innan, men inte när det gäller E's försvinnande. Det var det som var det jag svara på

OK!
Citera
2008-04-12, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Blommor som ska vattnas
Efter förhandlingarna flyttades 42-åringen till häktet i Falun.
– Han tar det med vemod och har förstått att han sitter där han sitter. Han är samlad och gillar läget, säger Kyrö.

"gillar läget?" njuter han av uppmärksamheten?

Det som kännetecknar en tvättäkta psykopat är att han eller hon helt saknar normala känslor som empati skuld osv.
Att sitta i fängelse till exempel kan av en psykopat inte alls upplevas som obekvämt.
Man gillar läget var man än befinner sig... ungefär så.
Sen om den här personen är av den kalibern vet man inte än.
Psykopater är nästan alltid mycket intelligenta personer och den beskrivning som givits i media om mannen tyder inte direkt på att så är fallet.
Kanske har han duperat hela sin omgivning under mycket lång tid?
Citera
2008-04-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykopat på fat
Är omtöcknad av vinterkräksjukan så jag är inte på topp när det gäller resonemang. Förstår inte hur du tänker. Kan du utveckla mer?

Vad som står på bilden är ju att den röda bilen väntade in Engla på parkeringsplatsen och att paret i backspegeln såg att bilen svängde ut bakom Engla efter att hon hade passerat. Vad tycker du är fel i det resonemanget?

Eftersom man kan anta att bilen med paret kör betydligt fortare än en tjej på cykel så kan inte gärna E ha hunnit fram och förbi AE innan vittnet tappat honom ur sikte. AE stod ju dessutom utanför Saaben när dom passerade, enligt vittnet.

Å andra sidan så kommer den uppgiften från en intervju med vittnet i Dalademokraten där han spekulerar om både det ena och det andra, så att det där med "svänga ut bakom henne" kan vara ren spekulation. Som påpekats tidigare involverar resten av hans vittnesmål andra personer, så att dom uppgifterna borde vara lättare att dubbelkolla.
Citera
2008-04-12, 11:34
Medlem
barnets avatar
Citat:
Pallar heller inte läsa mer, enda som jag vill läsa om är uttalande från POLISEN inte en massa "experter" som inte har med fallet att göra.

Om han blir dömd för detta så visst ge han hur många skott som helst i nacken, för jag har ingen lust att betala hans fängelse/psyk vistelse, som vi gör idag med helen-mannen. Ironiskt eller hur =), att vi betalar för att hålla dem vid liv, som redan har tagit någon annans liv.

Dödsstraff kostar mer än livstid. Dessutom krävs det oftast många års utredning vid dödsstraff där gärningsmannen ändå får sitta inlåst och kosta pengar.
Citera
2008-04-12, 11:35
Medlem
Psykopat på fats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Det som kännetecknar en tvättäkta psykopat är att han eller hon helt saknar normala känslor som empati skuld osv.
Att sitta i fängelse till exempel kan av en psykopat inte alls upplevas som obekvämt.
Man gillar läget var man än befinner sig... ungefär så.
Sen om den här personen är av den kalibern vet man inte än.
Psykopater är nästan alltid mycket intelligenta personer och den beskrivning som givits i media om mannen tyder inte direkt på att så är fallet.
Kanske har han duperat hela sin omgivning under mycket lång tid?

Det stämmer väl ändå inte? Vad jag förstått är de som alla andra - en del är smarta, andra inte. Men att det är de smarta vi oftast får höra talas om.

Jag tror inte AE är en psykopat. Störd på nåt sätt, men inte psykopat. Läs checklistan för om någon är psykopat:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=2812077&postcount=7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in