2008-04-05, 12:22
Medlem
thatdudes avatar
Tja, jag undrar hur man packar .rar så att det blir massa massa filer precis som när man tankar film och spel. Är också nyfiken på varför man gör så (antar att det är för att spara tid).
Tack på förhand!
Citera
2008-04-05, 12:23
Medlem
irbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatdude
Tja, jag undrar hur man packar .rar så att det blir massa massa filer precis som när man tankar film och spel. Är också nyfiken på varför man gör så (antar att det är för att spara tid).
Tack på förhand!

under "Split to Volumes" ifall du högerklickar på en fil och väljer "Add to Archive" så delar den upp sig efter den storleken du anger där.
Citera
2008-04-05, 12:25
Medlem
Tredents avatar
Inte säker på varför man gör så men har för mig att man brukar göra så för t.ex om det blir fel på blahblah.r005 så behöver du bara tanka om den och inte hela spelet.
Citera
2008-04-05, 13:49
Medlem
tempeZZts avatar
Whyrar & Howrar

Följande instruktioner gäller WinRar med svensk språkfil samt DVD-filmer.
Har man engelsk språkfil är det bara att översätta till just denna vokabulär. Handhavandet är ändå detsamma.
Om det är ett spel eller liknande man vill "rar:a" ner så väljer man annan lämplig storlek (läs 15000000).

Här kommer då de eminenta instruktionerna:
Högerklicka filen/filmen, välj "Lägg till arkiv".
Ställ in varje volym till att bli 50000000 under "Delad till volym, tecken".
Välj "gammal stil volymnamn" under fliken "Avancerat".
Klicka OK, luta dig tillbaka och vänta....

Varför du skall göra på detta sätt går att läsa här:
http://whyrar.omfg.se/index_sve.php

...och här nedan följer (antagligen) en diskussion från oförstående om "rar:andets" vara eller icke vara. Alla som eventuellt svarar på dessa inlägg ombedes vänligen tänka på att det är just oförstående personer som skrivit. Prata alltså som om ni pratar med barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in