Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-03, 19:44
  #1
Medlem
Hur bra är det egentligen att sitta i fängelse i jämförelse med många andra länder i ex i Asien och nord o sydamerika?

Vad finns det för information om hur bra eller dåligt vi har de respektive den dåliga standarden hos många ansdra länder?
Citera
2008-04-03, 19:56
  #2
Medlem
PrincessDaisys avatar
http://www.expressen.se/nyheter/1.11...a-att-utlamnas

Så här är det i Tyskland.
Citera
2008-04-03, 20:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
http://www.expressen.se/nyheter/1.11...a-att-utlamnas

Så här är det i Tyskland.


Å fyfan. Det lät inte kul alls, fast det ska det ju inte vara heller, hehe. Någon som vet om det är stor på ett svenskt fängelse jämfört med det i artikeln i tyskland?
Citera
2008-04-03, 20:06
  #4
Medlem
TröttSvensks avatar
På svenska fängelser käkar de ryggbiff med beasås och spelar xbox.
Lyfter skrot å tar anabola.
Får obegränsat med knullbesök av sina flickvänner.
Lagar upp sina tänder gratis med guldplomber.

Nej jag hittar inte på, jag har haft anställning som plit så sent som för 4 år sedan.
Citera
2008-04-03, 20:39
  #5
Medlem
Caimens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
På svenska fängelser käkar de ryggbiff med beasås och spelar xbox.
Lyfter skrot å tar anabola.
Får obegränsat med knullbesök av sina flickvänner.
Lagar upp sina tänder gratis med guldplomber.

Nej jag hittar inte på, jag har haft anställning som plit så sent som för 4 år sedan.

Nej, det är ju nästan så man funderar på att råna banken nere på hörnet bara för att få åka in ett tag.
Citera
2008-04-03, 21:49
  #6
Medlem
TröttSvensks avatar
Jadu
Bankrånare har hög status, men helst ska de då inte ha torskat på första rånet eftersom de då ses som klantiga.
Du skall helst som rånare kunna visa att du har stålar också, genom att "löna" eller låna till bossarnas kompanjoner utanför anstalten.
Då kan du ha en ganska lugn å behaglig volta.
Inne på kåken så råder strikt hirarki, omskrivna rika rånare högst upp och småpundare längst ner.
De används som passopper av bossarna.

Unga vältrande blattar brukar få bli bossarnas fröknar...
Kul att se en 20 årig spänning syrian förvandlas till en smygande liten rädd pojke efter att ha fått påhälsning av de riktiga grabbarna...

Sexbrottslingar sitter nu för tiden mest på egna anstalter eller slutna avdelningar då de annars bara blev misshandlade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback