Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-04-03, 19:39
  #1
Medlem
Äntligen får man väl säga. Personligen var jag mycket förvånad att Alliansen lät honom sitta kvar när de fick makten. Nu har de tydligen tröttnat på den gamle sosse-politruken. Inte en dag försent säger jag.

Länk: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1092735.svd
Citera
2008-04-03, 20:17
  #2
Medlem
kattungas avatar
Hade ju varit bättre om man skrotade AMS helt och hållet. 70 miljarder i skattelättnader för företagen hade gett betydligt fler jobb än vad AMS förmedlar.

Hur kommer det sig att AMS kostar mer än hela vårt försvar? Vad är det egentligen som kostar 70 miljarder per år?
Citera
2008-04-03, 20:18
  #3
Avstängd
Odess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattunga
Hade ju varit bättre om man skrotade AMS helt och hållet. 70 miljarder i skattelättnader för företagen hade gett betydligt fler jobb än vad AMS förmedlar.

Hur kommer det sig att AMS kostar mer än hela vårt försvar? Vad är det egentligen som kostar 70 miljarder per år?

Tyckte jag hörde idag debatt om upphovsrätten att vi lägger ner mer pengar där än polismakten?

Sjukt
Citera
2008-04-03, 20:25
  #4
Medlem
Eftersom Bo Bylund har förordnande som generaldirektör till 2011, å han fyller 65 år. Så kommer man ändå att få betala hans lön tills dess.
Citera
2008-04-03, 20:28
  #5
Medlem
kattungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Tyckte jag hörde idag debatt om upphovsrätten att vi lägger ner mer pengar där än polismakten?

Sjukt
Rättväsendet kostar runt 30 miljarder per år vill jag minnas. Jag vet inte vad som räknas med när AMS kostar 70 miljarder men kan verkligen praktik, truckkort, starta eget-bidrag, löner till 6000 förmedlare kosta 70 miljarder per år?

Vad sägs om att man skippar alla bidrag och liknande och uppmuntrar folk att starta eget? Tror det var Centerpartiet som föreslog att man skulle kunna öppna Nystartskonton på banken där man kan sätta in 100 000 kronor skattefritt. Typ att man lägger in sin lön där och slipper inkomstskatt och sedan kan man starta eget med pengarna.

Utmärkt idé, enligt mig.
Citera
2008-04-03, 20:43
  #6
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-man
Äntligen får man väl säga. Personligen var jag mycket förvånad att Alliansen lät honom sitta kvar när de fick makten. Nu har de tydligen tröttnat på den gamle sosse-politruken. Inte en dag försent säger jag.

Länk: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1092735.svd
Håller med. Även om jag ändrar slutfrasen till "Inte en dag för tidigt".
Citera
2008-04-03, 20:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Håller med. Även om jag ändrar slutfrasen till "Inte en dag för tidigt".

Så ska det ju såklart vara
Citera
2008-04-03, 20:54
  #8
Medlem
Aristotélēss avatar
Är det bara jag som älskar dessa typer av artiklar?
Här har vi en partisosse som förvanskat siffror för rörelsens bästa.
Nu får han gå i förtid, men ministern försäkrar oss om att det inte
finns något politiskt motiv bakom detta.
Citera
2008-04-03, 21:01
  #9
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristotélēs
Är det bara jag som älskar dessa typer av artiklar?
Här har vi en partisosse som förvanskat siffror för rörelsens bästa.
Nu får han gå i förtid, men ministern försäkrar oss om att det inte
finns något politiskt motiv bakom detta.

Citat:
texttv:

Före valet 2006 kallades Bylund
"socialdemokratisk valarbetare" av
Fredrik Reinfeldt, men enligt Littorin
får Bylund inte sparken.

-Jag har gott förtroende för Bylund.
Han passar bättre någon annanstans
,
säger arbetsmarknadsministern.

Politiken har sina obetalbara poänger av och till.
Citera
2008-04-03, 21:10
  #10
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-man
Äntligen får man väl säga. Personligen var jag mycket förvånad att Alliansen lät honom sitta kvar när de fick makten. Nu har de tydligen tröttnat på den gamle sosse-politruken. Inte en dag försent säger jag.

Länk: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1092735.svd

Hmmm. Antagligen var BB en av de som stod högst upp på alliansens ATT SPARKA lista men tyvärr var man lite feg och vågade inte. Antagligen pga att det var lite för uppenbart att det gjordes av politiska skäl. Men nu är det gjort i alla fall. Hurra!
Citera
2008-04-03, 21:25
  #11
Medlem
Old Nicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristotélēs
Är det bara jag som älskar dessa typer av artiklar?
Här har vi en partisosse som förvanskat siffror för rörelsens bästa.
Nu får han gå i förtid, men ministern försäkrar oss om att det inte
finns något politiskt motiv bakom detta.

Han har ju då inte förvanskat några siffror efter valet. Åtminstone inte så vitt jag vet. Om han har gjort det har det varit till sittande regerings favör för alla nyheter från AMS har varit glada siffror på hur snabbt arbetslösheten sjunker och hur bra allt går. Rena hallelujastämningen.
Citera
2008-04-03, 21:38
  #12
Medlem
Sweetiepies avatar
Kan någon dra lite snabbt var Bo Bylund sagt/gjort som är så dåligt att ni kan hurra hans avgång?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback