• 1
  • 2
2008-04-02, 23:11
Bannlyst
Tycker folk säger olika hela tiden. "Nej, ingen choklad för min del. Får massa finnar!". Samtidigt säger andra att man inte alls får finnar.

Hur ligger det till egentligen?
Citera
2008-04-02, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Tycker folk säger olika hela tiden. "Nej, ingen choklad för min del. Får massa finnar!". Samtidigt säger andra att man inte alls får finnar.

Finnar beror ju på en ökad mängd talg, tror inte det produceras mer av choklad än vilken annan fet mat, men tvätta ansiktet!
Citera
2008-04-02, 23:23
Medlem
Magnums avatar
Upplever att stora elaka finnar dyker upp de få ggr jag smäller i mig rikligt med choklad. Det har varit för många sammanträffanden för att det skall vara en slump. Självklart kan kosten påverka hyn.
Citera
2008-04-02, 23:51
Bannlyst
det är skillnad på finnar och s.k plitar man kan få på huden när kroppen utsätts för för mycket fett, då kan man få små utslag som är fyllda med fett. Fick det engång då jag åt 10 packet nötkräm
Citera
2008-04-03, 01:57
Bannlyst
Det finns fortfarande inga vetenskapliga studier som skulle stödja den här teorin.
Citera
2008-04-03, 03:47
Bannlyst
Hur är det med oboy och liknande drycker?
Citera
2008-04-03, 12:35
Medlem
Kom dom inte fram till att choklad och finnar inte var mer än en seglivad myt?
Citera
2008-04-03, 15:11
Medlem
Det är bara en myt.
Citera
2008-04-03, 16:21
Medlem
dizzees avatar
Är det verkligen en myt? Ibland när man smällt i sig choklad så brukar det ju kännas som att huden blir fet och flottig ? Får man inte finnar av det ?

Jag inbillar mig iallafall att det brukar dyka upp en finne när man käkat mycket typ Japp och Marabou osv, fast det kanske beror på att det inte är "ren choklad" i det?
Citera
2008-04-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dizzee
Är det verkligen en myt? Ibland när man smällt i sig choklad så brukar det ju kännas som att huden blir fet och flottig ? Får man inte finnar av det ?

Jag inbillar mig iallafall att det brukar dyka upp en finne när man käkat mycket typ Japp och Marabou osv, fast det kanske beror på att det inte är "ren choklad" i det?

nej det är en myt, finns inget vetenskapligt bevis för det som någon ovan sa, försök istället återfetta huden så slipper dina taljköttlar producera mer talj.
Citera
2008-04-03, 16:24
Medlem
Mister Shanklys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX

Som sagt, det är inte vetenskapligt bevisat att chokladintag leder till en ökad mängd finnar, men vem vet. Kan ju vara olika från person till person också.
Citera
2008-04-03, 16:27
Medlem
dizzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister Shankly
Som sagt, det är inte vetenskapligt bevisat att chokladintag leder till en ökad mängd finnar, men vem vet. Kan ju vara olika från person till person också.

Word, om man själv tycker man får finnar av choklad kanske det är lika bra att hålla sig borta från det..... fast det är ju så gott
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in