Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-12, 14:36
  #193
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jag har sett en, vet inte vilken, antagligen den första.

Verkligen inget jag tyckte om.
Citera
2020-04-27, 21:49
  #194
Medlem
Generalanderssons avatar
Die Hard..

Kikade igår på Die Hard 2 för första gången på typ 20 år. Vilka dåliga filmer det är alltså.. insåg inte det förr men i dag så är ju Die Hard ren komedi. Hur fan klarade den av att bli så populär? och vilken urkass skådis Bruce Willis är.. samma kan man väl idag säga om van Damme och Arnold.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2020-04-27 kl. 22:01.
Citera
2020-04-27, 21:59
  #195
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kikade igår på Die Hard 2 för första gången på typ 20 år. Vilka dåliga filmer det är alltså.. insåg inte det förr men i dag så är jag Die Hard ren komedi. Hur fan klarade den av att bli så populär? och vilken urkass skådis Bruce Willis är.. samma kan man väl idag säga om van Damme och Arnold.

Vad jämför du med?
Citera
2020-04-27, 22:00
  #196
Medlem
zxcvb45s avatar
Bra action för sin tid ju, klassiker.
Citera
2020-04-27, 22:03
  #197
Medlem
Zippotheflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kikade igår på Die Hard 2 för första gången på typ 20 år. Vilka dåliga filmer det är alltså.. insåg inte det förr men i dag så är jag Die Hard ren komedi. Hur fan klarade den av att bli så populär? och vilken urkass skådis Bruce Willis är.. samma kan man väl idag säga om van Damme och Arnold.

Nja. Nog funkar den bitvis? Hans Gruber är ju bra hela tiden iaf.

Alien är bra rakt igenom.

Van Damme är rent skräp.

Stallone är bra i Rocky. Enda bra filmen han gjort.

Arnold i Conan och Terminator är ju bara helt otrolig som muskelberg. I de andra filmerna är han ju klart mindre. Tycker båda har nån slags värde även om T1 känns bättre.
Citera
2020-04-27, 22:04
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kikade igår på Die Hard 2 för första gången på typ 20 år. Vilka dåliga filmer det är alltså.. insåg inte det förr men i dag så är jag Die Hard ren komedi. Hur fan klarade den av att bli så populär? och vilken urkass skådis Bruce Willis är.. samma kan man väl idag säga om van Damme och Arnold.


Beror alldeles vilken inställning man har när man ser filmer.
Die hard är filmer man kan se om man vill ha mycket action och inte behöver tänka så mycket. Har du då samma inställning som när du ser en djupare rulle så då blir Die hard kass.

Die hard 1 och 2 är härliga klassiker som man ser när man vill slappa!
Citera
2020-04-27, 22:09
  #199
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kikade igår på Die Hard 2 för första gången på typ 20 år. Vilka dåliga filmer det är alltså.. insåg inte det förr men i dag så är ju Die Hard ren komedi. Hur fan klarade den av att bli så populär? och vilken urkass skådis Bruce Willis är.. samma kan man väl idag säga om van Damme och Arnold.

OK, men när du kommer till 3:an så där i mitten av rullen står på den svenska undertexten: Jag ska gifta mig rikt. Om man lyssnar däremot säger den svarta kvinnan: I'll marry Donald Trump.
Citera
2020-04-27, 22:27
  #200
Medlem
Dom här är ju kul annars...

https://youtu.be/0zvy9JTAJk4
Citera
2020-04-27, 22:34
  #201
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
OK, men när du kommer till 3:an så där i mitten av rullen står på den svenska undertexten: Jag ska gifta mig rikt. Om man lyssnar däremot säger den svarta kvinnan: I'll marry Donald Trump.

Självklart. Inte en människa i Sverige visste vem Trump var 1995.
Citera
2020-04-27, 22:51
  #202
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kikade igår på Die Hard 2 för första gången på typ 20 år. Vilka dåliga filmer det är alltså.. insåg inte det förr men i dag så är ju Die Hard ren komedi. Hur fan klarade den av att bli så populär? och vilken urkass skådis Bruce Willis är.. samma kan man väl idag säga om van Damme och Arnold.
Allt blir gammalt och får ofta vika ner sig för det nya, inget konstigt med det och det kallas evolution.

Kommer att drabba dig med om det inte redan gjort det.
Citera
2020-04-28, 01:52
  #203
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Självklart. Inte en människa i Sverige visste vem Trump var 1995.
Trump är väl den mest kända amerikanska milliardären efter Bill Gates.. samma var det i 1995.

Citat:
Ursprungligen postat av qut
Allt blir gammalt och får ofta vika ner sig för det nya, inget konstigt med det och det kallas evolution.

Kommer att drabba dig med om det inte redan gjort det.
Självklart, men det beror inte på det. Die Hard filmerna är verkligen dåliga. En mer överdriven/löjlig filmserie finns inte, man insåg inte det när man var en kid.
Citera
2020-04-28, 03:31
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Trump är väl den mest kända amerikanska milliardären efter Bill Gates.. samma var det i 1995.


Självklart, men det beror inte på det. Die Hard filmerna är verkligen dåliga. En mer överdriven/löjlig filmserie finns inte, man insåg inte det när man var en kid.
Här kom äntligen en viktig ledtråd.
Filmerna har ju inte förändrats.
Däremot har du som betraktare förändrats.
Du tyckte kanske Samantha Fox sjöng vackert och Hubba Bubba var världens godaste godis. Sen växte du upp.
Om du satte en 15-åring framför Die Hard idag skulle han kanske gilla den som den popcornrulle det är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback