2008-05-05, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Kanske vill lägga ut villospår om polisen kommer de på spåren. Då har polisen att dåligt kärlekspar att gå på snarare än ett drogpar.

Ja, det har jag inte tänkt på. Vad kan vara bättre än att låtsas vara osams när man har något kriminellt ihop?
2008-05-05, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja och antalet smurfar har verkligen överstigit det bisarra i den här tråden.
Hade du något att komma med eller är du nöjd med ditt första tillskott i tråden , en meningslös oneliner?

Tja, förutom att folk hellre söker de mest orimliga förklaringar istället för ren fakta (eller "indicier" som det så fint kallas). Nej inte mer än att jag tycker det är sjukt att vilja tro på rykten (vilka inte är sanna) men inte indicier (ren fakta) som faktiskt utgör en stor del av tråden idag. Tänk om ni alla var poliser, då skulle inget brott bli uppklarat för ni skulle inte kunna samarbeta.

Sen vet ingen idag om CS förklaring håller, vilket jag tippar på att det inte gör när polisen tar en titt på det.

För övrigt: E HAR gett en bild av händelseförloppet, SOM hjälpt polisen. Tror ni verkligen att det inte pekar mot CS?

Sen skulle jag gärna vilja veta varför du kallar mig för en "Smurf"?
Senast redigerad av miffin 2008-05-05 kl. 18:03.
2008-05-05, 18:02
Medlem
Citat:
Det kan jag inte säga. Det får den personen själv säga isf.

Det respekterar jag givetvis, även om en bekräftelse egentligen känns lite överflödig då jag är tämligen övertygad om vart ryktena kommer ifrån.

Men du har alltså hört dessa rykten irl?

Före eller efter du hörde det på FB?
2008-05-05, 18:08
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Orsakerna kan, OM hon nu verkligen var i Arboga morddagen.

1. Hemligt kuckel-möte med T
2. Drogleverans

3. Mord och överfall
2008-05-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Orsakerna kan, OM hon nu verkligen var i Arboga morddagen.

1. Hemligt kuckel-möte med T
2. Drogleverans

Det kan vi väl ändå anse som klarlagt nu att hon faktiskt har varit?

Citat:
Den mordmisstänkta tyskan har i polisförhör lämnat en förklaring till vad hon gjorde i Arboga den aktuella morddagen.

- Hon har lämnat en redogörelse som jag anser är ytterst plausibel, säger kvinnans försvarare Per-Ingvar Ekblad.
2008-05-05, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, det har jag inte tänkt på. Vad kan vara bättre än att låtsas vara osams när man har något kriminellt ihop?
Det är kanske därför polisen fick vetskap om C stalkande på T via Ts "vänner".
Han själv hade ju ingen aning om att detta pågått under en lång tid.
2008-05-05, 18:14
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie

Kanske ville han inte att relationen med CS skulle komma i dagern, men vännerna påminde polisen.
2008-05-05, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie

Jag skrev tidigare idag att N sagt något till polisen som kunde förklara varför morden skedde. Det hände när han var anhållen. Jag misstänker att det var N som tipsade om CS? Och vad kan han ha för vetskap om deras relation? Kort därefter blev CS misstänkt i alla fall. Kanske redan samma natt? Hur som helst så var det någon i kretsen som tipsade. Om de nu trodde att de var osams fast de kanske inte var det? Ja, det lär säkert visa sig snart.
2008-05-05, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormlykta
Vilken lätt fråga.
Det som är acceptabelt i detta läget kanske är att diskutera tillvägagångssättet, planeringen, utförandet av dådet och flykten och var hon senare tog vägen. Varför sökte hon själv upp vård? Det finns massor med annat att diskutera än era knarkteorier och allt vad det är.
Vad fan tror ni? Att någon ger sig på en barnfamilj för lite knark i en småstad som Arboga?

Till er som inte gör annat än att svartmålar familjen: Leta upp några bilder på de båda barnen. Titta på bilderna och sätt er in i deras situation den sista minuten de levde. Hur de ser mamma fightas med ett psycho de inte känner till, hur förloppet än gick till så är det ingen tvekan om att de var fullt vakna vid den tiden och de upplevde attacken i vaket tillstånd, allihop.
Titta på barnen lite till....det är dessa barnens mor och hennes familj/anhöriga och umgänge som ni förtalar.
Som sagt, skäms på er och dra åt helvete.

För mig låter det lika otroligt att någon ger sig på små barn för svartsjuka. Det finns inget vettigt motiv som låter bättre än något annat. Allting i detta vansinnesdåd är sjukt. Frågan är bara VAD har fått någon att gå över gränsen? Om du tror att knark eller pengar inte är en anledning till att mord begås borde du läsa på lite mer.
2008-05-05, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormlykta
Det är exakt detta som ni har pysslat med de senaste tusen sidorna.
Det är inte jag som ljuger medvetet om gm och kommer med sjuka scenarier. Ni tror att ni kan anklaga offren för vad som helst, och sen när scenariot spelas upp i skallen så borde ni inse hur fan ni har hållit på hela tiden.

Vem är det som gör fel?

Återigen Du anser att T är ett offer JAG anser att han kan vara mördaren.
HUR rätfärdigar du att du drar upp barnens sista andetag på det vidriga sättet?

BARNEN och E är offer här .
T KAN vara ett offer men kan också vara GM. Fattar du den skillnad som jag gör när jag talar om vem som är offer här?
2008-05-05, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag skrev tidigare idag att N sagt något till polisen som kunde förklara varför morden skedde. Det hände när han var anhållen. Jag misstänker att det var N som tipsade om CS? Och vad kan han ha för vetskap om deras relation? Kort därefter blev CS misstänkt i alla fall. Kanske redan samma natt? Hur som helst så var det någon i kretsen som tipsade. Om de nu trodde att de var osams fast de kanske inte var det? Ja, det lär säkert visa sig snart.
T och N kanske kände varann.
Läste i media då N satt anhållen att han fått gjort samhällstjänst i Köpings musikverksamhet som anordnade konserter, tror det var år 2004.
2008-05-05, 18:23
Bannlyst
Citat:
Återigen Du anser att T är ett offer JAG anser att han kan vara mördaren.
HUR rätfärdigar du att du drar upp barnens sista andetag på det vidriga sättet?

BARNEN och E är offer här .
T KAN vara ett offer men kan också vara GM. Fattar du den skillnad som jag gör när jag talar om vem som är offer här?

Då fattar du förmodligen också att CS KAN vara gm hoppas jag. Eller var den kopplingen för lång för dig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in