2008-04-27, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Lite sakfel.
T sms:ar E om att vara hemma kl. 19.
Vid 18-tiden fick han ett sms från sin sambo som undrade när han skulle komma hem.

– Jag kommer om en timme, skrev han.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2149005.ab

Två ambulanser är först på plats innan polisen kommer ca 20-25 min efter SOS larmet.

Polisen var där tidigare än så

och för att förtydliga T har suttit i flera förhör, varav minst ett har pågått i närmare 8 timmar i sträck. Det är alltså inte bara i två timmar de har undersökt honom.
2008-04-27, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
Polisen var där tidigare än så

och för att förtydliga T har suttit i flera förhör, varav minst ett har pågått i närmare 8 timmar i sträck. Det är alltså inte bara i två timmar de har undersökt honom.

Då förstår man bättre varför han är avskriven. Men man ser också hur lite somliga faktiskt vet fast de påstår sig veta..det är stor skillnad på 2 och 8 timmar.
2008-04-27, 08:12
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är nog inte bara jag som tycker att den här tråden börjar spåra ur nåt alldeles galet?
Det känns tyvärr som att man bara är välkommen att skriva om man tror att CS är skyldig?
Jag som fortfarande står och velar mittemellan tycker att det kommer intressanta inlägg från bägge sidor. För det är ju två sidor, eller hur?
Jag antar att vi är vuxna människor allihop och borde kunna respektera att alla inte tänker och tycker likadant? Måste man bemöta alla inlägg? Kan man inte bara låta de som vill diskutera alternativa gärningsmän ha sin diskussion?
Och ni som är överygade om att CS är skyldig kan diskutera det sinsemellan?
Nu är det bara ett ordkrig som ofta slutar i ren smörja, personliga påhopp mm.
Det är ingen intressant läsning.
Jag säger inte att man inte ska bemöta alls, men man kan väl bita ihop ibland även om man tycker någon har fel?
Miapetter skrev igår nånting om att det var olika syften med tråden. Jag förstår det. Men det skulle också vara väldigt intressant att läsa och prata om de bägge sakerna. Vi är ju alla överrens om att det är ett fruktansvärt brott som begåtts Vi lider alla med de drabbade. Alla vill att rätt gärningsman grips.
Det är lätt att tänka, jag kan hålla mig härifrån...men varför ska man ge sig när man tycker något är fel?

Ärligt talat förstår jag inte hur man kan, som du uttrycker det, vela mittemellan och tycka att det kommer intressanta inlägg från bägge sidor.

Är det inte lite för många indicier och t o m vittnesmål mot CS för att något annat alternativ ska kunna framstå som trovärdigt?

I trådarna har både NJ och T prövats som gm, om och om igen, men inget som kan benämnas som hållfast har framkommit, inget mer än lösa spekulationer.

Visst kan rättväsendet misslyckas även i Sverige och om man ska tro vissa här, så finns det knappt någon rättvis och riktig dom alls i den svenska kriminlahistorien, men är det särskilt troligt att CS kommer att bli utvisad till Sverige på helt lösa boliner?
2008-04-27, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Ärligt talat förstår jag inte hur man kan, som du uttrycker det, vela mittemellan och tycka att det kommer intressanta inlägg från bägge sidor.

Är det inte lite för många indicier och t o m vittnesmål mot CS för att något annat alternativ ska kunna framstå som trovärdigt?

I trådarna har både NJ och T prövats som gm, om och om igen, men inget som kan benämnas som hållfast har framkommit, inget mer än lösa spekulationer.

Visst kan rättväsendet misslyckas även i Sverige och om man ska tro vissa här, så finns det knappt någon rättvis och riktig dom alls i den svenska kriminlahistorien, men är det särskilt troligt att CS kommer att bli utvisad till Sverige på helt lösa boliner?

Än så länge vet jag inte något som binder CS till brottsplatsen. Sen om det finns bevis som vi inte vet om? det är ju en annan sak. Indicier finns...men det kan ju handla om stalking, det är stor skillnad på att stalka någon och att mörda små barn. Jag påstår inte att T eller N är några gärningsmän. Men jag förstår att det finns tveksamheter utifrån det VI vet idag. Jag är mer inne på att det i så fall kan vara en helt annan gmsom är okänd idag.
Men som sagt, jag blir inte förvånad om CS döms för detta en dag, men tills dess tycker jag man ska ha ett öppet sinne. Och en öppen dialog.
2008-04-27, 08:34
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Än så länge vet jag inte något som binder CS till brottsplatsen. Sen om det finns bevis som vi inte vet om? det är ju en annan sak. Indicier finns...men det kan ju handla om stalking, det är stor skillnad på att stalka någon och att mörda små barn. Jag påstår inte att T eller N är några gärningsmän. Men jag förstår att det finns tveksamheter utifrån det VI vet idag. Jag är mer inne på att det i så fall kan vara en helt annan gmsom är okänd idag.
Men som sagt, jag blir inte förvånad om CS döms för detta en dag, men tills dess tycker jag man ska ha ett öppet sinne. Och en öppen dialog.

Jag har gärna en öppen dialog med dej!
Men inte med de som vägrar inse FAKTA!
En del saker är redan så utredda o uttjatade som de kan bli,
naturligvis skulle man låta bli att bemöta det men man vill ju inte att det ska braka rakt åt fanders...
Vi har faktiskt försökt, låt bli att skriva inlägg på ett helt dygn för att se om de andra la av...men det gjorde de inte! Självklart ska man kritiskt granska men en del här går in för att plocka ett inlägg som skrevs för typ 100 sidor sedan o sedan göra det till en "sanning" fast det ursprungligen kanske var en fundering!
Som t ex då jag, för länge sedan skrev att "T kanske tankade på vägen hem?" Igår dök det upp här, nog så beräknat, det är jag övertygad om! Nu var det så att "Vi fick veta tidigare i tråden att T tankat på vägen hem"
Det är SÅNT jag personligen blir GALEN på.
Men visst, jag tjafsar mycket, jag vet...
2008-04-27, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag har gärna en öppen dialog med dej!
Men inte med de som vägrar inse FAKTA!
En del saker är redan så utredda o uttjatade som de kan bli,
naturligvis skulle man låta bli att bemöta det men man vill ju inte att det ska braka rakt åt fanders...
Vi har faktiskt försökt, låt bli att skriva inlägg på ett helt dygn för att se om de andra la av...men det gjorde de inte! Självklart ska man kritiskt granska men en del här går in för att plocka ett inlägg som skrevs för typ 100 sidor sedan o sedan göra det till en "sanning" fast det ursprungligen kanske var en fundering!
Som t ex då jag, för länge sedan skrev att "T kanske tankade på vägen hem?" Igår dök det upp här, nog så beräknat, det är jag övertygad om! Nu var det så att "Vi fick veta tidigare i tråden att T tankat på vägen hem"
Det är SÅNT jag personligen blir GALEN på.
Men visst, jag tjafsar mycket, jag vet...

ja, problemet är väl som vanligt? att man inte riktigt vet vad som är fakta och inte. De som är direkt berörda sitter ju med en helt annan vetskap än vad vi utomstående gör. Man har lärt sig att media ofta sprider helt felaktiga uppgifter och även ibland också polisen. Men de har ju ett syfte med det, i alla fall polisen.
Men man vet också att en del människor utger sig för att veta mer fast de inte gör det.
Jag tänker mycket på det här fallet. Det är mycket man undrar över..tex varför barnen blev dödade? Som wildone skrev för ett tag sen, "det var nog för att straffa". Det kan vara så, men vem skulle straffas? N eller E? Hade "bara" E attackerats hade jag mer trott på CS som gm. Det är E som står i vägen för hennes kärlek..inte barnen. De var inte T:s barn. Det är sådant jag tänker på.
Bara det att en kvinna kan utföra detta är svårt att ta till sig. Det brukar faktiskt oftast vara män som begår dessa bestialiska brott. Men undantag finns förstås.
2008-04-27, 09:01
Medlem
SingleStars avatar
De skrapar lite på ytan hur det förhåller sig med orter som drabbas av tragedier.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1183917.svd

Man få en liten glutt på varför vissa reagerar som de gör. Artikeln känns dock alldeles för kort och lite för grund.
2008-04-27, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
De skrapar lite på ytan hur det förhåller sig med orter som drabbas av tragedier.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1183917.svd

Man få en liten glutt på varför vissa reagerar som de gör. Artikeln känns dock alldeles för kort och lite för grund.

Jaa, det var en intressant artikel. Säkert väldigt sann. Det är ju så man reagerar när något fruktansvärt händer i ens närhet.
2008-04-27, 09:14
Medlem
miapetters avatar
Citat:
ja, problemet är väl som vanligt? att man inte riktigt vet vad som är fakta och inte. De som är direkt berörda sitter ju med en helt annan vetskap än vad vi utomstående gör. Man har lärt sig att media ofta sprider helt felaktiga uppgifter och även ibland också polisen. Men de har ju ett syfte med det, i alla fall polisen.
Men man vet också att en del människor utger sig för att veta mer fast de inte gör det.
Jag tänker mycket på det här fallet. Det är mycket man undrar över..tex varför barnen blev dödade? Som wildone skrev för ett tag sen, "det var nog för att straffa". Det kan vara så, men vem skulle straffas? N eller E? Hade "bara" E attackerats hade jag mer trott på CS som gm. Det är E som står i vägen för hennes kärlek..inte barnen. De var inte T:s barn. Det är sådant jag tänker på.
Bara det att en kvinna kan utföra detta är svårt att ta till sig. Det brukar faktiskt oftast vara män som begår dessa bestialiska brott. Men undantag finns förstås.

Jag har oxå haft mycket svårt att ta till mej CS som gm, även om det inte verkar så...
Tro inte att vi Arbogabor inte rannsakat oss själva o att polisen inte tittat i närområdet! Jag vet att de fått in MASSOR av namnförslag på "skummisar" från trakten. Det vet jag för att folk pratar mycket här om vad som händer i utredningen, typ "hörde du att den o den blivit förhörd?! eller "polisen ringde till min chef idag o frågade om XX jobbade den 17onde" Genom uteslutningsmetoden har jag därför som det ser ut nu mycket svårt att tro att det skulle vara någon anan än CS. Hon är ungefär som "det UFO som landade med fallskärm"! Jag förstår mej inte på henne, begriper inte hennes motiv o fattar inte heller varför hon gav sig på barnen. (tror att det kan vara ett friskhetstecken att man inte förstår..)
De "bevis" jag anser finns är följande:
Jag anser att hon är bunden till platsen för brottet vid tiden för brottet.
Jag TROR dessutom att det finns dna matchning, att Skavstahammaren ev är mordvapnet o att E kommer att kunna ge en redogörelse för vad som hänt.

Kort sagt, jag är övertygad om att polisen har full koll på det här nu, även om det till stora delar är obegripligt för oss, jag undrar om det någonsin kommer att bli begripligt?

Men, vi har i alla fall funderat mycket över andra gm, det har vi nog allihopa här, även polisen, var så säker...

Singlestar: Intressant artikel, jag känner delvis igen mej...
Senast redigerad av miapetter 2008-04-27 kl. 09:16.
2008-04-27, 09:29
Bannlyst
Det är så svårt att få grepp om CS. Vi vet så lite om henne. Hon KAN vara väldigt sjuk (och jag anser att man måste vara väldigt sjuk för att kunna begå ett sådant brott). Problemet är att just nu att jag inte ser henne som en psykiskt sjuk människa. Nu har jag ju väldigt lite att gå på men hon beskrivs som en glad, hjälpsam person. Hon fungerar i samhället. Hon är intelligent och reser mycket. Festar och umgås med folk..Hon överlämnade sig själv till polisen. Hon bad dem ta hennes dna? Antingen vet hon att hon är oskyldig och ingentinga har att frukta, eller så är hon så säker på att klara sig? Jag vet inte hur hon resonerar.
Men hon förbryllar mig..hon agerar verkligen inte som de personer jag sett som varit väldigt störda.
2008-04-27, 09:35
Medlem
DeBalys avatar
Citat:

Att T har haft en flickvän CS, som på morddagen befinner sig i Arboga och som sedan, dagen efter mordet, ertappas med en hammare på Skavsta, innan hon ska lämna landet, är då inget som får dig att bli lite fundersam?

Ok!

Vilka spekulationer från det motsatta lägret är det som har gjort intryck på dig?
2008-04-27, 09:39
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Det är så svårt att få grepp om CS. Vi vet så lite om henne. Hon KAN vara väldigt sjuk (och jag anser att man måste vara väldigt sjuk för att kunna begå ett sådant brott). Problemet är att just nu att jag inte ser henne som en psykiskt sjuk människa. Nu har jag ju väldigt lite att gå på men hon beskrivs som en glad, hjälpsam person. Hon fungerar i samhället. Hon är intelligent och reser mycket. Festar och umgås med folk..Hon överlämnade sig själv till polisen. Hon bad dem ta hennes dna? Antingen vet hon att hon är oskyldig och ingentinga har att frukta, eller så är hon så säker på att klara sig? Jag vet inte hur hon resonerar.
Men hon förbryllar mig..hon agerar verkligen inte som de personer jag sett som varit väldigt störda.

Jag vill bara påminna om att vi här pratar om en person som under det gångna året har försökt begå självmord och som har varit intagen på psyk både i Sverige och Tyskland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in