Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
ja, problemet är väl som vanligt? att man inte riktigt vet vad som är fakta och inte. De som är direkt berörda sitter ju med en helt annan vetskap än vad vi utomstående gör. Man har lärt sig att media ofta sprider helt felaktiga uppgifter och även ibland också polisen. Men de har ju ett syfte med det, i alla fall polisen.
Men man vet också att en del människor utger sig för att veta mer fast de inte gör det.
Jag tänker mycket på det här fallet. Det är mycket man undrar över..tex varför barnen blev dödade? Som wildone skrev för ett tag sen, "det var nog för att straffa". Det kan vara så, men vem skulle straffas? N eller E? Hade "bara" E attackerats hade jag mer trott på CS som gm. Det är E som står i vägen för hennes kärlek..inte barnen. De var inte T:s barn. Det är sådant jag tänker på.
Bara det att en kvinna kan utföra detta är svårt att ta till sig. Det brukar faktiskt oftast vara män som begår dessa bestialiska brott. Men undantag finns förstås.
Jag har oxå haft mycket svårt att ta till mej CS som gm, även om det inte verkar så...
Tro inte att vi Arbogabor inte rannsakat oss själva o att polisen inte tittat i närområdet! Jag vet att de fått in MASSOR av namnförslag på "skummisar" från trakten. Det vet jag för att folk pratar mycket här om vad som händer i utredningen, typ "hörde du att den o den blivit förhörd?! eller "polisen ringde till min chef idag o frågade om XX jobbade den 17onde" Genom uteslutningsmetoden har jag därför som det ser ut nu mycket svårt att tro att det skulle vara någon anan än CS. Hon är ungefär som "det UFO som landade med fallskärm"! Jag förstår mej inte på henne, begriper inte hennes motiv o fattar inte heller varför hon gav sig på barnen. (tror att det kan vara ett friskhetstecken att man inte förstår..)
De "bevis" jag anser finns är följande:
Jag anser att hon är bunden till platsen för brottet vid tiden för brottet.
Jag TROR dessutom att det finns dna matchning, att Skavstahammaren ev är mordvapnet o att E kommer att kunna ge en redogörelse för vad som hänt.
Kort sagt, jag är övertygad om att polisen har full koll på det här nu, även om det till stora delar är obegripligt för oss, jag undrar om det någonsin kommer att bli begripligt?
Men, vi har i alla fall funderat mycket över andra gm, det har vi nog allihopa här, även polisen, var så säker...
Singlestar: Intressant artikel, jag känner delvis igen mej...