Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-06, 23:33
  #397
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Kanske höll de på att göra slut, kanske skulle de ta ett brake för att tjejen inte orkade med att han inte tog tag i sina problem. Min reflektion är bara att något verkar fattas när Paola Bruna drar historien (nu för andra gången) om hans sista tid i livet. Varför skulle han åka hem och slå sönder deras lägenhet om inte något hade hänt som gjorde honom mycket upprörd? Enligt det hon sagt i intervjuerna var det ju en helt vanlig kväll då de var ute och roade sig.

Varken du eller jag vet vad han var när han hoppade för ingen av oss var där, men han var säkert arg som du säger. Men många är arga på fyllan eller har nyss blivit dumpade utan att göra det han gjorde. Otroligt sorgligt är det att det blev så kaotiskt för honom att han såg det som enda utvägen att ta sitt liv. Förmodligen hade han ett dåligt mående som hade byggts upp under lång tid.

Jag kände inte honom men om man ska gå på Paolas Brunas berättelse i intervjuer så var han en människa som hade behövt få lindring i form av behandling från psykiatrin. Han hade sökt vård ett par gånger, men fick uppenbarligen inte hjälp. Tragiskt.
Vad gör en arg? Alltså vad gör en riktigt jävla förbannad? Jag tror svaret finns där nånstans.
Citera
2012-01-06, 23:45
  #398
Medlem
katten80s avatar
Någon som exakt vet var han hoppa på västerbron?
Citera
2012-01-07, 01:33
  #399
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
Någon som exakt vet var han hoppa på västerbron?
Har man det exakta svaret på den frågan så har man svaret på alla frågor Douglas Adams och övriga människor någonsin ställt. Bilen hade parkerats i körbanan. Kan det ha varit 18 meter söder om krönet?


Gör ingenting nu katten80 som inte din mormor skulle ha gjort!






EDIT: Under det som kom att bli de sista åren i Anders liv fann han och Olle Ljungström varandra för ett visst umgänge på Kungsholmen. Som svärmaren dras till ljuset?
__________________
Senast redigerad av Schlesien 2012-01-07 kl. 02:30.
Citera
2012-01-07, 07:26
  #400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Vad gör en arg? Alltså vad gör en riktigt jävla förbannad? Jag tror svaret finns där nånstans.

Det finns i alla fall ingen ilska som är värd att dö för, speciellt inte när man har barn. Om du menar att Paola Bruna skulle ha lämnat honom för någon annan eller varit otrogen så tvivlar jag på det. De hade säkert ett litet brake eller att hon bett honom bättra sig om de skulle fortsätta tillsammans, vilket hon borde ta med i historien, men mer än så tror jag inte det var.
__________________
Senast redigerad av Klasina 2012-01-07 kl. 07:38.
Citera
2013-01-09, 16:14
  #401
Medlem
Viewts avatar
Vart går det finna Paola Brunas version av vad som hände dendär kvällen?
Citera
2013-01-10, 09:50
  #402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viewt
Vart går det finna Paola Brunas version av vad som hände dendär kvällen?

Jag vet inte var man kan hitta just den artikeln från Novell eftersom tidningen tydligen inte finns mer.

Däremot står det väl tidigare i tråden att de var ute på krogen och han fick någon form av spel. Tror han gjorde slut och skrek en massa otrevligheter. Den typen av beteende var mer eller mindre vardagsmat, därför reagerade inte Paola något särskilt på hans uppträdande. Han drack för mycket och blev ofta elak när han var full. När Paola väl kommer hem senare på kvällen så finner hon lägenheten sönderslagen. Minns inte om hon gör något i det läget,, tror inte det. Sedan blir hon väckt av att polisen kommer. Har för mig att det var ungefär så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback