Citat:
Ursprungligen postat av
Berra168cm
Det är intressant eftersom den överlevande varit så pass kall i inte bara en intervju utan flera.
Jag rekommenderar dig att lyssna igenom den drygt 30 minuter långa "prata fritt" som Sveriges Radio gjorde med henne år 2008.
Det är känslokallt och väcker många frågetecken hos mig efter att ha lyssnat på det. Likadant med den intervjun som länkats här och är ifrån år 2016 eller liknande. (Samma känslokalla förhållningssätt där ifrån hennes sida gentemot Anders.)
Däremot håller jag med dig i att man ska inte sitta och frossa i andras elände.
Men här är det ju frågan om någon som tar chansen att mer eller mindre, smutskasta den som inte längre kan försvara sig.
Jag har noll koll på deras förehavanden inför att jag läste igenom den här tråden samt lyssnat mig igenom avsnittet och läst intervjun.
Att jag landar i att det känns som att hon inte var något snäll mot honom, är baserat på det och endast det. (Sättet som hon pratar om honom.)
Passade nu även på att läsa artikeln du pratar om med den där journalisten på Nöjesbladet.
Han är bitvis hård i sitt omdöme om Anders han med men där finns en genomgående värme och respekt mot honom, något som helt saknas i det som fd flickvännen basunerat ut vid ett par tillfällen.
Där i framgår även att inga droger fanns i Anders kropp när han begick självmord, utan det var endast alkohol i kroppen. (Inte för att det gör varken till eller från men kan vara värt att nämna i sammanhanget.)
Länkar här nyss nämnda krönika ifrån hans vän.
https://issuu.com/nojesguiden/docs/ng_200808_s
hans text är på sidan 8.
Samt här är flickvännens 30 minuter långa berättelse som Sveriges Radio sände år 2008.
https://sverigesradio.se/avsnitt/69944
Jag avstår helst ifrån att analysera Paola särskilt mycket. Allt det här måste ju verkligen ha varit hemskt nog för henne ändå och jag förstår folk som väljer att inte prata om såna här tunga personliga saker i intervjuer.
Jag har aldrig bildat mig någon direkt uppfattning om henne mer än dom intrycken jag själv fick när jag väldigt kort personligen träffat henne vid ett par tillfällen för länge sedan.
Hennes och Anders förhållande
är inte mina business känner jag.
Jag har redan fått veta omständigheterna runt Anders död och det var det enda jag egentligen nånsin undrade över.
Sen att hon som du skriver låter kall osv i intervjuer om det här kanske är en smula udda jag vet verkligen inte. Folk hanterar sorg olika.
Är det så att hon låtit hård och kall så kan hon väl få vara det för min del. Hon kanske har kännt ett behov av att distansera sig lite ifrån alltihop.
Jag får se om jag eventuellt lyssnar på den där intervjun nån gång senare. Det känns liksom inte nödvändigt för min del.
Jag minns också att det stod i Carl Reinholdtzon Belfrages text att det ej fanns narkotika i Anders blod när han dog. Missbruk av saker som kokain och ecstasy kan dock väldigt ofta ge långsiktiga konsekvenser för en persons psykiska hälsa och jag tror att det där i Anders fall förmodligen var något som gjorde hans depression och psykiska ohälsa värre.
Det här är såklart bara min egna teori och spekulationer men jag har för mig att även CRB skrev nåt sånt i sin text.
Det här med att Henrik Berggren och Anders Göthberg tydligen båda trodde att den andre inte ville prata med honom och därför inte hörde av sig till varann är väldigt trist och lite sorgligt.
Man önskar ju att dom hade tagit kontakt med varann igen och gjort en femte BD-skiva.
Jag är övertygad om att den hade blivit lika bra som dom två föregående.
Jag hade förövrigt inte tänkt skriva inlägg i den här tråden för jag skäms lite över att anonymt sitta och kommentera personer jag inte känner såhär men ja jag fick lite svårt att låta bli här nu och jag hoppas inga berörda parter stör sig på nåt jag skrev om de läser här.