Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-06, 02:54
  #133
Medlem
EA45s avatar
Enligt Fass så står det att man inte ska ta detta tillsammans med SSRI (antidepp). Någon som gjort det eller vet mer?

Käkar SSRI och hittade en burk Levomepromazine (Nozinan) som legat o dammat i medicinskåpet. Men vågar inte prova dom nu tack vare fass.
Citera
2018-06-06, 22:33
  #134
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sailin
Jag har haft den, skitäcklig rastlöshet i kroppen samtidigt som jag inte orkar röra mig så jag typ kastar mig runt i panik i små stötar då jag samlar kraft. Men får det av mycket antipsykotika. Den jag tål bäst är väl snabbverkande seroquel (quetiapin, inte depottabletterna alltså) i sömngivande syfte, då liksom kan man bara ta en extra kopp kaffe efter 8h så känns det ok, många sömnpreparat ger ju hangovers alltså. men ibland ger quetiapin också de där äckelkänslorna i alla nerver, tror det kan bero på att jag är låg på dopamin allmän redan och kanske tar för hög dos.

Ja jävlar vad jag känner igen mig, har haft en hel del neuroleptika utskrivet för ett tag sen, tål inte heller skiten och upplever exakt det du beskriver. Håller även med om quetapin, 25 mg för sömn funkar men tar det inte om det inte är ett extremt nödfall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback