2012-05-13, 01:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamelik
Hammarby Sjöstad är ett bra exempel på det jag påpekade, det ligger för nära ghettoområden och skit spiller över. Hammarby Sjöstad är sista städade utposten söderut, sedan är det betongförorter. Vill minnas att Sjöstan även har Fryshuset, dit mångkulturella kids från alla Stockholms förorter söker sig. Lägg därtill att föreningarna i Sjöstan har megalån, höga avgifter, husen har pissig kvalite, dåliga kommunikationer (tvärbana efter tbana wtf), dåligt med P-platser etc. Lägg på 5-10'/kvm och köp nåt på Knivsöder istället i så fall. Knivsöder vore riktigt trevligt om det inte vore för allt drägg som kommer in för att dricka billig bärs och wannabehipsters.

Om du tror priserna kommer gå upp i Västra Hamnen ska du så klart bet:a på det, det är när majoriteten har fel och du rätt som du tjänar bra med pengar.

Jag tror inte på något Mad Max scenario, men om vi ska fortsätta ta in 100' analfabeter från världens mest lågbegåvade och inavlade hörn kommer Sverige bli mycket mycket otrevligt och du måste se till att segregera dig riktigt ordentligt. Städer som redan nu har problem (Malmö, Södertälje, Landskrona, Borlänge på g osv) går alltså bort. Jag har upplevt white flight i hela mitt liv och spenderat mycket tid i USA. Tror ni socialbidragsanalfabeterna kommer vara lika softa när vi inte längre har råd att ge alla livstids försörjning?

Om man har inställningen som du kan man inte bo i Sverige överhuvudtaget. Gated community är enda lösningen och vad jag vet finns det inget sådant i sverige ännu. Det går inte att sätta upp ett staket runt alla fina områden tyvärr.

Sjöstan kan till och med vara dyrare än knivsöder numera trots högre avg. 70 tuss på kvadrat går vissa lägenheter på. Då får man iof en stor terass och sjöutsikt, men ändå... galna pengar.
Citera
2012-05-13, 12:16
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om man har inställningen som du kan man inte bo i Sverige överhuvudtaget. Gated community är enda lösningen och vad jag vet finns det inget sådant i sverige ännu. Det går inte att sätta upp ett staket runt alla fina områden tyvärr.

Gated communities, som finns utanför Sverige på många håll, finns kanske inte i Sverige ännu. Dock tror jag att man även i Sverige successivt anpassar sig mot ett "gated community-koncept".

Personligen är jag inte för en sådan utveckling eftersom det är ett bevis på en misslyckad invandringspolitik. Ändå förstår jag att det finns människor som vill skydda sitt hem och sin familj bakom kodlås, övervakning och höga staket.
Citera
2012-05-13, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Gated communities, som finns utanför Sverige på många håll, finns kanske inte i Sverige ännu. Dock tror jag att man även i Sverige successivt anpassar sig mot ett "gated community-koncept".

Personligen är jag inte för en sådan utveckling eftersom det är ett bevis på en misslyckad invandringspolitik. Ändå förstår jag att det finns människor som vill skydda sitt hem och sin familj bakom kodlås, övervakning och höga staket.

http://www.victoriapark.se/

Dit kommunpolitiker flyr när Malmö rasat.

TS, gillar du spänniga blattar? Om nej, glöm VH utan tänk Slottstaden eller Ribersborg om toknära till havet är ett krav.
Citera
2012-05-13, 18:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoeMan1979
http://www.victoriapark.se/

Dit kommunpolitiker flyr när Malmö rasat.

TS, gillar du spänniga blattar? Om nej, glöm VH utan tänk Slottstaden eller Ribersborg om toknära till havet är ett krav.

De finns väl inget som säger att de inte kan vara på stranden nära kallis heller? går inte runt och retar mig på folk så mycket. Dagtid lär det vara lugnt ändå? Det är väl på natten som djuren blir förvildade?
Citera
2012-05-13, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
De finns väl inget som säger att de inte kan vara på stranden nära kallis heller? går inte runt och retar mig på folk så mycket. Dagtid lär det vara lugnt ändå? Det är väl på natten som djuren blir förvildade?

Ribban (inkl. kallbadhuset) är än sålänge relativt fredat från kulturberikare. Men, det är ju upp till dig. Har ett par vänner som bittert ångrat sitt inköp i VH p.g.a. just blattesituationen, dagtid främst. Åker hem till östra Malmö när solen och de svenska brudarna försvunnit. Så är det, håller mig själv borta därifrån (bor i Slottstaden).

Konkurrens från danskar behöver du dock inte oroa dig för (läste om det tidigt i tråden), de väljer Bunkeflo. Eller bättre områden i Kroksbäck om de har sämre ekonomiskt ställt. DKK vs. SEK gör dock att få väljer Sverige idag. Annat var det för ~3 år sedan (då DKK nog maxade på 1,55 vs. SEK).
Senast redigerad av MalmoeMan1979 2012-05-13 kl. 19:28.
Citera
2012-05-13, 19:24
Medlem
HansScheikes avatar
Jag hoppas att TS är medveten om att det finns ett boende för ensamkommande "flyktingbarn" i Västra Hamnen http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=280955.

Det kvittar var i Malmö du bosätter dig. T.om i Skanör/Falsterbo har hedersfolket börjat visa upp sig på kvällstid, som små svarta skadeinsekter drar de fram. Victoriapark som MalmoeMan1979 föreslog är ett gated community, tyvärr stöter du på slöddret så fort du kommer utanför grindarna.
Citera
2012-05-13, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HansScheike
Jag hoppas att TS är medveten om att det finns ett boende för ensamkommande "flyktingbarn" i Västra Hamnen http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=280955.

Det kvittar var i Malmö du bosätter dig. T.om i Skanör/Falsterbo har hedersfolket börjat visa upp sig på kvällstid, som små svarta skadeinsekter drar de fram. Victoriapark som MalmoeMan1979 föreslog är ett gated community, tyvärr stöter du på slöddret så fort du kommer utanför grindarna.

Det var en nyhet för mig. Tack för det! Sjukt att dessa ankarmän tilltåts att hålla på med sitt efterbliva skit utan direkt utvisning tillbaka till sandgrottan. PK är väl den enda förklaringen, kan inte se någon annan(?).

Edit,
Här i Slottstaden är det dock lugnt. En och en annan blatte/neger som gått före svenskar som stått i kö i åratal men överdriv inte, det vinner ingen tänkande människa på.
Senast redigerad av MalmoeMan1979 2012-05-13 kl. 19:41.
Citera
2012-05-13, 21:41
Medlem
HansScheikes avatar
Citat:
Det var en nyhet för mig. Tack för det! Sjukt att dessa ankarmän tilltåts att hålla på med sitt efterbliva skit utan direkt utvisning tillbaka till sandgrottan. PK är väl den enda förklaringen, kan inte se någon annan(?).

Edit,
Här i Slottstaden är det dock lugnt. En och en annan blatte/neger som gått före svenskar som stått i kö i åratal men överdriv inte, det vinner ingen tänkande människa på.
Jag har aldrig förnekat att det finns etniskt rena bostadsområden i Malmö. Vad jag menade var att det inte hjälper att det bara finns svenska namn på tavlan i trappuppgången om Muhammed står utanför och är sugen på en ny mobil.
Citera
2012-05-13, 21:58
Bannlyst
Citat:
Jag har aldrig förnekat att det finns etniskt rena bostadsområden i Malmö. Vad jag menade var att det inte hjälper att det bara finns svenska namn på tavlan i trappuppgången om Muhammed står utanför och är sugen på en ny mobil.

Förstår men hur många fall om det har du läst om här i Slottstaden? Jmf södra innerstaden (där jag tidigare bodde i runt 5 år, bott värre än så men men).
Citera
2012-05-13, 22:02
Medlem
Trinnits avatar
Vad ska du göra i västra hamnen? En kall och blåsig byggarbetsplats med överprissatta lägenheter där man sitter som djur i bur bakom glasväggarna? Dessutom invaderas det fullständigt om somrarna.
Ribersborg eller Limhamn är trevligare.
Citera
2012-05-13, 22:07
Medlem
HansScheikes avatar
Citat:
Förstår men hur många fall om det har du läst om här i Slottstaden? Jmf södra innerstaden (där jag tidigare bodde i runt 5 år, bott värre än så men men).
Du har helt rätt i att det är lugnare. Frågan är hur länge, med tanke på vad det är för några som står för malmös befolkningsökning.

Missförstå mig inte nu. Då jag själv är född och uppväxt i Malmö och älskar staden, hoppas jag innerligt att jag har fel.
Citera
2012-05-13, 23:28
Bannlyst
Citat:
Du har helt rätt i att det är lugnare. Frågan är hur länge, med tanke på vad det är för några som står för malmös befolkningsökning.

Missförstå mig inte nu. Då jag själv är född och uppväxt i Malmö och älskar staden, hoppas jag innerligt att jag har fel.

Jag hoppas detsamma!

Dock, många politiker och journalister bor här. När mångkulturen når dem, då jävlar.

Hence,
S:t knuts kan vara helkört men röris samt innerstaden - då jävlar^9. Då drabbar bajset de själva = kommer ta hus i helvete.

Jag har bott och arbetat i NYC, samt i Malmö hela mitt vuxna liv. Kan således ett och annat om segregation.
Senast redigerad av MalmoeMan1979 2012-05-13 kl. 23:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in