Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-29, 23:28
  #313
Medlem
God kväll,

Jo det är så att jag med största sannolikhet kommer att börja studera i norrköping till hösten.
undrar hur det såg ut med boende förra sommaren/hösten för korridorsrum.

rätt så lugnt eller svårt att få tag i? då det är först i kvarn alltså.
Citera
2019-07-10, 22:59
  #314
Medlem
Hej!
Antagningsbeskeden kommer in imorgon för HT 2019 och kommer nog antagligen (förhoppningsvis) komma in på medieteknik på LiU.

Undrar då vilka boenden som rekommenderas utifrån område och hur det är på boendet. Har kollat runt o funderar på gripen/dalkarlen/bryggeriet/vattentornet
Citera
2019-08-12, 01:11
  #315
Medlem
Har nu fått studentboende i Norrköping. Men tillträde gäller inte förrän 1:a september. Allting drar igång den 20:e augusti. Någon som har några idéer på var man kan få tag i temporärt boende med tillgång till kök?
Skulle i nödfall kunna tänka mig vandrarhem med kostnad runt 5000:- för 2 veckor. Annars får jag gå på uppropet och komma tillbaka till Stockholm, men det vore oerhört tråkigt att missa nollningen :/
Citera
2019-08-12, 07:20
  #316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calculusgurun
Har nu fått studentboende i Norrköping. Men tillträde gäller inte förrän 1:a september. Allting drar igång den 20:e augusti. Någon som har några idéer på var man kan få tag i temporärt boende med tillgång till kök?
Skulle i nödfall kunna tänka mig vandrarhem med kostnad runt 5000:- för 2 veckor. Annars får jag gå på uppropet och komma tillbaka till Stockholm, men det vore oerhört tråkigt att missa nollningen :/

Nöden är att försöka hänga på någon blivande studiekompis. Jag sov på soffor i tre veckor
Citera
2019-08-26, 01:39
  #317
Medlem
Om någon vill träffa en som bott här länge för hjälp me nån e de ba o skicka meddelande!
Citera
2022-08-11, 11:34
  #318
Medlem
Förlåt för att jag drar upp en gammal tråd, men som med de flesta studentboenden kan mycket förändras över tid vad gäller folk, kvalite etc.

Jag ska bo i Norrköping de sista tre terminerna av min studietid, och eftersom jag sålt alla mina möbler, funderar jag på att ta ett möblerat studentrum i Norrköping och spara lite pengar.

Vilket av Gripen, Dalkarlen och Kopparhusen är bäst/mest prisvärt? Pallar man bo i korridor i tre terminer till? Hur ser det ut på utbytesfronten - mest svenskar eller är typ hälften asociala kineser och indier? Och apropå fester; koncentrerat till helgerna eller också veckorna? Jag vill gärna ha en social korridor där det är bra stämning, men det är ju väldigt individuellt..... men samtidigt ingen krök o stök korridor liksom. Lite balans!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback