2008-03-30, 10:12
Medlem
itchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Jag såg karln för inte så länge sen, och han såg INTE ut att må bra.

Har dessutom en vän som (vidrigt nog) inte håller speciellt hårt på patientsekretessen.

Han är frekvent på besök på psykakuten i Stockholm, och har fler än ett ärr på handleden.

Hur mår mannen nu?

Hörde att han ska ta sitt flyttlass och bosätta sig i Göteborg.

Läste han drabbats av diabetes:

http://www.expressen.se/1.264841
2008-03-30, 13:02
Medlem
Droger, mina vanner, droger...

Simple as that.
2008-03-30, 13:14
Medlem
Rockstar Sthlms avatar
Har diskuterats tidigare här:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=259983
2008-03-30, 13:22
Medlem
medelklassmans avatar
Olle var med i ett radioprogram för någon månad sedan och lät rejält sliten och sluddrig - så det verkar tyvärr gå utför - lever dessutom något slags vagabondliknande liv i andrahandskvartar, hos polare eller på nåder hos bekanta. Och berättade själv om sin diabetes - som ju inte behandlas bra med en sedeslös tillvaro eller allmän skörlevnad.
Singel, inga ungar, inga djupare vänskapsband som han ens nämnde
- lät j.vligt utlämnande och trist faktiskt.

Det som fyller hans liv just nu verkar vara musik, komponerande och jakten på att få publicera något vettigt igen.

Alltid trist när någon med uppenbar talang liksom inte klarar av att förvalta den.

Hoppas han får styr på tillvaron igen.
Senast redigerad av medelklassman 2008-03-30 kl. 13:29.
2008-03-30, 13:43
Medlem
Vadå talang?

Inte gjort något vettigt alls mer än lyckas synas i media.
Som så många andra.
2008-03-30, 14:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
Om Olle Ljungström bör stora mängder skvaller kunna produceras, betydligt mer än den allmänt omtyckte och snälle Johan Kinde.

"Vi är stolta över att vara musikaliska horor"
- Reeperbahn, ca 1981
2008-03-30, 14:31
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Olle är väl framför allt känd för att för att vara omöjlig att supa under bordet satte i sig kopiösa mängder sprit. Hans udda media-utspel är ju också underhållande, nån som minns romanen han skulle släppa där han skulle "outa" detaljer om alla kända damer han satt på genom åren.
Många media kvinnor blev nervös innan han avfärdade det hela som ett skämt.
Sen var han ju också frontfigur i Sveriges genom tidernas bästa band...
2008-03-30, 15:36
Medlem
Tycker att Olle än en gång ska slå sig ihop med Pål Hollender och göra en "konstfilm", denna gång i Irak.

Det är verkligen vad irakierna behöver i dagsläget. På samma sätt som fallet var i Afgahistan.

Och överhuvudtaget... vad världen behöver.
2008-03-30, 16:37
Medlem
Mr Andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Sen var han ju också frontfigur i Sveriges genom tidernas bästa band...

Har man varit en ledande figur i Reeperbahn har man för alltid en plats i min bok med favoriter. "Venuspassagen" måste vara Sveriges bästa skiva någonsin. Jag såg Reeperbahn på Flamman i Linköping 1982, när de efter pausen kom in på scenen och förklarade att "vi är kvällens huvudband – Devils on Fire" och sedan spelade en rad sköna 70-talsklassiker – lite Bolan, Reed och så, om jag inte missminner mig. En underbar konsert! (Var Devlis on Fire en återkommande grej, eller var det något tillfälligt infall?)
2008-03-30, 21:13
Medlem
klingoklangs avatar
Stödord för käre O, som han så fint kallar sig; igel, fattiglapp, laaaat, slapptask, men framförallt sjukt jobbigt egocentriskt o bortskämd men grova divalater o ett ständigt teatraliskt spel för att verka crejzy konstnär.
det värsta är att han kommer bli mäkta stolt över detta risiga rykte. om du nu orkar masa dig fram till datorn o.
2008-03-30, 22:40
Medlem
z2joiss avatar
Han jobbade ju på en reklambyrå sedan många år tillbaks. Har han slutat med det?
2008-03-31, 01:00
Medlem
Hypokondrias avatar
Den Norrländska Präriens gudinna, är i mitt tycke ett sant mästerverk av Olle!
Tycker att det mesta han gjort varit "intressant" men inte alltid bra.
"Kända kvinnor som jag knullat" - skulle nog blivit en storsäljare, om den kommit...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in