Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-04, 11:25
  #649
Avstängd
Sebbe.Taxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ett bubblande opiatberoende kan ju ha bidragit till den för tidiga döden. Han har väl varit ren ett tag, och då kan det vara svårt att dosera. Om det är överdos vet jag dock inget om, bara en spekulation.

Diabetes, tidigare stroke och att han bytt liv får en att tro mer på rena hälsoproblem.
2016-05-04, 11:30
  #650
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Diabetes, tidigare stroke och att han bytt liv får en att tro mer på rena hälsoproblem.

Många döda i överdos har varit gamla heroinister som 'bytt liv' - ett tag. MEN, jag är ute på tunn is eftersom jag inte har nån färsk info. Just sayin' som ni brukar säga.
Moll-Es avatar

Moderatormeddelande

Postat av Moll-E 2016-05-04, 11:51
Medlem
Detta är inte en kondoleansbok. Inlägg som endast innehåller "VIF", "RIP", "Vila i frid" etc. kommer att raderas och varnas.

Notera även att detta inte är en tråd för diskussioner om Olle Ljungström som musiker eller vilka som var en bättre musiker än Olle.

Olle som musiker diskuteras förslagsvis i i någon av de trådar som handlar om Olle Ljungström i forumet Musik. För diskussioner om vilka musiker/grupper som är bättre än andra hänvisas ni till (FB) Musik - Allmänt.

Inlägg som ej hörsammar dessa riktlinjer kommer att raderas och ni kan komma att tilldelas en varning för brott mot regel 0.03

/Moderator
2016-05-04, 12:02
  #652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Att han söp vet ju alla, men vilken var hans drog? Amfetamin eller heroin?

Heroin, tror jag. Iallafall antydde han det i "Så mycket bättre". Samt så besjungs ju det i "Jag spelar vanlig", behöver såklart inte vara självbiografiskt men ändå.

Det känns tomt att veta att han är borta.
2016-05-04, 12:07
  #653
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Usch, vilken sorgens dag detta blev, solen som skiner så fint och träden som knoppas

Att de inte riktigt kan fastställa direkt att det inte handlar om brott kan ha att göra med blod - ibland spricker kärl i folks matstrupar - inte ovanligt vid leverbekymmer...
__________________
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2016-05-04 kl. 12:27.
2016-05-04, 12:24
  #654
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Usch, vilken sorgens dag detta blev, solen som skiner så fint och träden som knoppas

Att de inte riktigt kan fastställa direkt att det inte handlar om brott kan ha att göra med blod - ibland spricker artärer i folks matstrupar - inte ovanligt vid leverbekymmer...

Jepp, bråck i matstrupen. Om det brister kan det vara livshotande. En av de vanligaste dödsorsakerna för alkoholister med skrumplever.
2016-05-04, 13:07
  #655
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Att han söp vet ju alla, men vilken var hans drog? Amfetamin eller heroin?
Han gick inte in på exakt vilka droger och mängder (heroin nämns dock) under Så mycket bättre 2012, men han säger där att han har varit riktig narkoman och lade av med drogerna fem år tidigare. Runt 2007 då. Han tog massor med överdoser och sådär säger han också, apropå att han tog beslutet att lägga ner drogerna.

https://youtu.be/evyQ6Z7leh8?t=54

Men han drogade väl länge, krökade med. Sedan diabetes och stroke på det.
__________________
Senast redigerad av emma80 2016-05-04 kl. 13:10.
2016-05-04, 13:07
  #656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SouthElMonte
Heroin, tror jag. Iallafall antydde han det i "Så mycket bättre". Samt så besjungs ju det i "Jag spelar vanlig", behöver såklart inte vara självbiografiskt men ändå.

Det känns tomt att veta att han är borta.


"En vanlig dag på heroin" var nog mer något han lade i munnen på rollfiguren i den låten, även om det är rätt tydligt att det drogades en del i Reeperbahn-kretsen. Men det flödade väl friskt med knark över huvud taget i 80-talets pop- och artist-Stockholm.
2016-05-04, 20:23
  #657
Medlem
farfars avatar
Vad jag "vet" så har han varit i metadonprogram. Trist, oavsett orskak, han verkade fått lite ordning på sitt liv när han flyttade från Stockholm,
2016-05-04, 20:32
  #658
Moderator
Schlesiens avatar
Tråden låses tillfälligt.

Hänvisar till den -->
(FB) Olle Ljungström död 2016-05-04


/ Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback