2022-07-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abc122
Kör inte för fort nästa gång om du inte har råd med konsekvenserna av det, sopa

Om du läser hela inlägget så ser du att böterna inte är det jag är mest orolig för utan hur det går med körkortet i Sverige och ja lite sopa är jag nog allt eftersom jag nu har kört för fort under en omkörning 👍
Citera
2022-07-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meddler22
Det var i januari som jag råkade köra mot rött under prövotid. De gav mig böter på 3,000kr men ville inte ha mitt körkort. Jag fick intrycket av att de tyckte smått synd om mig, de tittade iallafall på varandra ett tag som i "ska vi skita i det här och gå?" . Finns det en chans att de skrev kanske fortkörning istället? Eller tror ni transportstyrelsen kommer skicka post snart? Om det nu ska dras in så är ju 7 månader ganska länge
Nej, varför skulle polisen hitta på något annat brott och skriva på det? Det är ju tjänstefel.
Du borde väl rimligen också veta vad för bot du skrivit under på? Det är väl det minsta man kan begära?

Polisen måste inte omhändertag ditt körkort. Det är i grund och botten bara en serviceåtgärd man gör åt Transportstyrelsen. Transportstyrelsen får ändå reda på rödljuskörningen och återkallar i så fall ditt körkort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback