2008-03-28, 22:15
Medlem
Undrar om det är någon här som har erfarenhet från alibaba.com?

och isåfall så undrar jag om det är säkert att handla av ''folk/företag'' där med ''gold supplier''?

eller man ska endast köra på dom som har ''trust pass''?

(alltså om man vill vara säker nu.)
Citera
2008-04-09, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overground
ingen som har erfarenhet av sidan??

Jag har aldrig blivit blåst. Men Trustpass brukar vara seriösa. Tror jag hittade nån tomte ute i skogen som krängde kläder i gråzonen, alltid tullfritt. Vad för varor handlar det om?
Citera
2008-04-09, 04:59
Medlem
longlongs avatar
Har blivit lurad flera gånger även fast företaget har trust pass.

företag köper sig Trustpass från alibaba så man vet aldrig vem som bluffar , är man erfaren så är chansen mindre att man blir lurad man får räkna med sånt när man handlar från kina och resten av värlen när det handlar om små okända företag.

Sen när du blir lurad kan du inte göra ett skit , tror mig jag har försökt .
Citera
2008-05-30, 15:58
Medlem
tage81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overground
Undrar om det är någon här som har erfarenhet från alibaba.com?

och isåfall så undrar jag om det är säkert att handla av ''folk/företag'' där med ''gold supplier''?

eller man ska endast köra på dom som har ''trust pass''?

(alltså om man vill vara säker nu.)

är också och kikar lite, funderar på en crossmotorcykel av märket KTM, priset är sanslöst bra, med frakt, men företaget har inget trustpass.. ska försöka pumpa dem på lite bilder och mer för att få lite koll på företaget..
seriösa synpunkter uppskattas
Citera
2008-05-30, 16:19
Medlem
NogaTrasigs avatar
Att det finns en video där företaget presenteras brukar kännas seriösare, dock är ingenting givet och det finns MASSOR av scammers där ute... Ta kontakt med säljaren via MSN/Skype så bildar du dig en uppfattning om företagets legitimitet.

Ska du köpa sk branded electronics, dvs märkesmobiler eller spelkonsoler; glöm det, du kommer att bli blåst.
Citera
2008-06-01, 21:44
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tage81
är också och kikar lite, funderar på en crossmotorcykel av märket KTM, priset är sanslöst bra, med frakt, men företaget har inget trustpass.. ska försöka pumpa dem på lite bilder och mer för att få lite koll på företaget..

Har du kollat om du bara kan handla 1 hoj, så det inte är minimikrav på 1 container med cyklar?
Citera
2008-06-01, 23:23
Medlem
jag kollade på några mc, men det står inga priser ju?
Citera
2008-06-01, 23:31
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tage81
Länka den specifika modellen. Troligtvis är det bara en look-a-like, 200-kubikare som har 15 hästar och rasar ihop efter en sommar. Kom en ström av de cyklarna för 2 år sen, massa på blocket för 12 papp, kostade 15 nya. Finns på trendimport bland annat.

Största säkerhet är det inte en KTM, kolla på KTM.com efter officiella leverantörer.
Citera
2008-06-01, 23:35
Medlem
jävlar en Honda CBR 600 07:a för 22000 kr?
HTML-kod:
http://www.alibaba.com/product-free/100323283/Motorbike.html?
Citera
2008-06-04, 18:06
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panchod
jävlar en Honda CBR 600 07:a för 22000 kr?
HTML-kod:
http://www.alibaba.com/product-free/100323283/Motorbike.html?
Hmm.. Lite beräknar och kommer fram till att man kan få in dem för ungefär 30-35 lakan per styck (om man beställer 5st). Kanske gå ihop med lite kompisar och köpa en MC

Fast mycket på den sidan är nog bara kina-kopior, fast det där verkar ju onekligen vara en Honda.
Citera
2008-06-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Hmm.. Lite beräknar och kommer fram till att man kan få in dem för ungefär 30-35 lakan per styck (om man beställer 5st). Kanske gå ihop med lite kompisar och köpa en MC

Fast mycket på den sidan är nog bara kina-kopior, fast det där verkar ju onekligen vara en Honda.

Hur funkar det med om man transporterar 5 mc till sverige. Hur mkt tull och moms skall man betala? Finns det några mallar? Och mycket kostar transporten?

Fick du fram att det skulle kosta 30-35 lakan inkluderat allting, med priset på mc:en, momsen och tullen?

Funderar på faktist hämta ner några MC efter mer efterforskningar.
Citera
2008-06-05, 07:28
Medlem
Fredrikb82s avatar
Frakten är löjligt låg per enhet som skickas så det är inget du behöver oroa dig för. Kolla med tullen vad de tar i tullavgift för den varan du tänkt beställa.

Har för mig det var dyrare att få varorna körda från hamnen i göteborg till mig en frakten från kina var, detta gälde då 8 pallar gods.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in