Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-22, 06:08
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Jag har själv tränat boxning och bjj samt lite mma i säkert en 5-6års tid nu och mja jag vet inte om det har hjälpt mig när är full och hamnar i fight. Det som det har gett mig är dock ett för stort ego och om någon tjafsar så tror jag att jag är stålmannen men fighterna på gatan har aldrig någonsin liknat ett sparringpass på någon klubb utan det blir scukerpunch/skalle/fyllebrottning av det sen massbråk typ Farligt som fan att tro att man är superfightern på fyllan.

Kör du flugvikt??
Eller rullstolskarate??

***
Känner ingen som tränat på respektabel nivå och fått smörj.
Tvärt om har dom blivit ganska glada om det bjudits upp till dans.
Ju fler motståndare desto bättre.
Blev ju förbannade om någon polare hjälpte till när dom hamnade ensam mot <5.
Vanliga människor är helt chanslösa mot folk som behärskar kampsport...
Citera
2013-08-27, 23:32
  #482
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Vanliga människor är helt chanslösa mot folk som behärskar kampsport...

Vad betyder "behärska kampsport"? Göra vackra kator? Det är typ 0,2% procent av alla kampsportare som kan slåss.
Citera
2013-08-29, 15:26
  #483
Medlem
Nuwandas avatar
Alla kampsporter är ju bra i bråk, olika sorter i olika sorts bråk, om du brottas med en gorilla är ju BJJ bra, om du slåss med en yrkessoldat är ju Krav Maga bra och om du fäktas med en samurai är ju Kendo bra. att ha erfarenhet av kampsporter ger ju dig fördelar, man är alert och vaken när en situation inträffar som kräver dig till att slåss.
Citera
2015-03-19, 19:40
  #484
Avstängd
Fördelen är väl lika stor som att ha bra kondis innan man spela fotboll.

En sak ska man dock komma ihåg och det är att om ma bara för man är tränad i kampsport betyder inte det att man klarar chocken, rädslan, och adrenalinet när man helt plötsligt känner sig hotad: det är skillnaden på en fighter och en kampsportare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback