Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-03-27, 19:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av air_jonsheim
Jag har samma problem just nu!
Jag och en kompis kusin började bråka så han anmälde mig dagen efter.
nu är vi vänner och han vill ta tillbaka anmälan men fick inte det för att polisen tyckte den var för grov.

kan vi på något sätt kringla oss ur det?
typ att ingen ställer upp på att vittna? eller att han säger att han inte minns något i rättegången?



Verkar inte som det finns så mkt att göra, än att vänta in rättegången...
Ingen som har något bra förslag?
Citera
2008-03-27, 21:29
  #14
Medlem
Phalanxs avatar
Eftersom misshandel faller under allmänt åtal går det inte att som anmälare dra tillbaka anmälan.

Däremot blir det mycket besvärligare för åklagaren att utreda/bevisa brott om den som gjort anmälan inte sammarbetar.
Citera
2008-03-27, 23:50
  #15
Medlem
Tuesdays avatar
Varför slösa rättsväsendets resurser med att anmäla "i onödan" när ni sedan blir sams igen och inte vill medverka? Tramsbeteende.

Att muta en person med pengar för att dra tillbaka en anmälan är väl för övrigt övergrepp i rättsak och alltså ytterligare ett brott.
Citera
2008-03-28, 00:20
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Att muta en person med pengar för att dra tillbaka en anmälan är väl för övrigt övergrepp i rättsak och alltså ytterligare ett brott.

...som vad jag förstår ses som allvarligare än själva misshandeln...
Citera
2018-08-12, 18:03
  #17
Medlem
Bump. Men om målsäganden sitter helt tyst i rättegången(eftersom han ångrar att han anmälde) eller säger att han ljög om händelsen osv. Vad händer då stor chans att de läggs ner?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback