Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-20, 00:36
  #1189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Det numret av Det Bästa hade min mormor också!
Haha vilken bump ändå, skrev det här för 5 år sen.
Minns inte ens vart jag fått det från 😅
Citera
2020-11-20, 07:32
  #1190
Medlem
Doktorphils avatar
vara gängkriminell , mörda en fiende/motståndare . klart

ingen åker fast för dessa mord ju.
Citera
2021-01-26, 03:13
  #1191
Medlem
Kollar man på film så ser det jävligt lätt ut.
Sverige har många olösta mordfall dom senaste åren.

Känner man inte offret så ökar chansen att du kommer undan.
Inga vittnen och kameror så ökar chansen
DNA är svårt att komma undan eftersom vi fäller dna hela tiden så rör du ditt offer eller i närheten så är du fucked.
Mobilmaster tömmer av mobiler i närområdet.
Däckspår kollas.
Citera
2021-01-26, 03:17
  #1192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Jag har svårt att komma på några knivmord förutom det i Gislaved nyligen och dubbelmordet i Linköping där gärningsmannen kommit undan.
I allmänhet så lämnar gärningsmannen något DNA-spår och sedan åker han dit för det förr eller senare.

Intressant att du nämnde det förra året när han även åkte dit förra året för dubbelmordet pga av DNA.
Citera
2021-01-26, 12:33
  #1193
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Jag har svårt att komma på några knivmord förutom det i Gislaved nyligen och dubbelmordet i Linköping där gärningsmannen kommit undan.
I allmänhet så lämnar gärningsmannen något DNA-spår och sedan åker han dit för det förr eller senare.

För att åka dit på DNA förr eller senare krävs ju att han blir topsad förr eller senare. Gör han inget att bli topsad för, krävs ju att polisen topsar på grund av misstanke.
Citera
2021-01-27, 06:51
  #1194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
För att åka dit på DNA förr eller senare krävs ju att han blir topsad förr eller senare. Gör han inget att bli topsad för, krävs ju att polisen topsar på grund av misstanke.

Som svensk löper man stor risk att åka dit pga alla register och släktforskningsdatabaser som tydligen finns men är man från ett icke kartlagt menaland.
Man dömer ju inte ens de personer från de länderna när de har åkt dit när det finns DNA bevis.
Citera
2024-02-18, 00:27
  #1195
Medlem
Generalanderssons avatar
Det vill alltid finnas vittnen, ngn som har sett dig inom det aktuella området också vidare. Annars så är det nästan omöjligt att inte lämna tekniska spår efter sig på ett eller annat vis.

Så det ska väldigt, väldigt mkt till för att man inte ska åka fast för allvarliga brott som mord e.l i dag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback