• 1
  • 2
2008-03-25, 21:22
Bannlyst
Min flickvän har rest utomlands, och hon kommer tillbaka till i sommar.
Jag har nu upptäckt hur dålig jag är på att laga mat.
Jag mår inte riktit bra (trött och hängig) så jag tror att det beror på vad jag äter
Brukar få i mig ungefär detta om dagen:
½-1 liter kaffe
1-2 pkt nudlar
Vatten
Lite godis
Falukorv och makaroner
1-2 mackor.

Vad ska jag göra?
Det mest avancerade käk jag kan är köttfärssås

Kan det bero på maten?
Citera
2008-03-25, 21:35
Medlem
krypmetodens avatar
jag tror att köttfärsås är bättre änn nudlar, falukorv och makaroner iaf
Citera
2008-03-25, 21:37
Medlem
Prova även att ta lite kosttillskott, t.ex. Aco Vitamineral eller liknande från Apoteket.
Citera
2008-03-25, 21:41
Medlem
motivs avatar
Se till att få i dig en ordentlig frukost och lunch. Nudlar och kaffe duger ej.
Citera
2008-03-25, 21:41
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrosis
Min flickvän har rest utomlands, och hon kommer tillbaka till i sommar.
Jag har nu upptäckt hur dålig jag är på att laga mat.
Jag mår inte riktit bra (trött och hängig) så jag tror att det beror på vad jag äter
Brukar få i mig ungefär detta om dagen:
½-1 liter kaffe
1-2 pkt nudlar
Vatten
Lite godis
Falukorv och makaroner
1-2 mackor.

Vad ska jag göra?
Det mest avancerade käk jag kan är köttfärssås

Kan det bero på maten?
Behöver du undra egentligen? Inte ens en hund skulle må bra av en sådan diet.

Mitt råd är att satsa mer på grönsaker och frukt samt proteiner med kvalité som t ex fisk och fågel.

~Paul~

PS Om du inte klarar av att laga själv så gå ut och ät.
Citera
2008-03-25, 23:12
Medlem
Lolabandolas avatar
Du ska nog se till att lära dig och laga en mer mångsidig kost, mer grönt och annat kött än falukorv (som inte bara är kött). Det är kul att laga mat. Ge dig ut på nätet, leta recept och lär dig att laga. Så kan du imponera på din flickvän när ni ses igen. Låter som ett perfekt mission till sommaren.

Sök t.ex. på "kycklingfile" och så kommer du få mängder med träffar. Skriv ut ett recept, ta med dig till affären, handla och laga hemma. Följ receptet punkt till pricka. SIdor som www.ica.se www.tasteline.com www.arla.se www.coop.se (på dessa sidor hittar du säkerligen lätta och näringsrika recept)
DN:s mat och dryck-sidor gillar jag också men där är det lite mer avancerade rätter, inte bara dock.

Lycka till!
Citera
2008-03-26, 00:36
Medlem
Lär dig börja laga mat! Ge det tid bara. Börja lätt och avancera! Läs kokböcker, köp mat-magasin, surfa, kolla recept osv. Utgå från något du tycker är gott.
Citera
2008-03-26, 00:46
Medlem
k-nytts avatar
Köp ordentligt med frukt och nötter att ha hemma och försök ät så mycket av det som du pallar om dagen istället för att småäta godis och nudlar.
När du gör mackor så försök använda fiberrikt bröd och lägga på lite grönsaker på mackan.
När du steker upp din köttfärssås eller korv eller vad det nu är så hacka i lite lök, zuccini eller annat som är gott att steka och blanda med maten.
Det är iaf några knep som är enkla om man inte är van vid att äta nyttigt.

Med tanke på att du ätit så mycket onyttigt på senaste tiden kanske du borde försöka "rensa" kroppen lite genom att dra ned på t.ex kaffet, socker, vete och fett ganska drastiskt en period så blir du nog piggare snart.
Citera
2008-03-26, 01:23
Medlem
mx_s avatar
http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin...570r&artgrp=10
Citera
2008-03-26, 10:59
Medlem
Du får ju inte i dig några vitaminer alls av den kosten, så inte så konstigt att du känner dig hängig. Om du inte kan laga mat själv så köp sallad på pizzerian, och se till att äta upp alla grönsakerna också.
Citera
2008-03-26, 20:47
Bannlyst
Idag började mitt nya matliv (tror jag)
Köpte lite grönt
Bananer
Köttfärs
Blodpudding
Mjölk
Yoghurt (för att få i mig frukots)

Tänkte göra Köttfärssås, köttlimpa stektblodpudding, och äta mer grönsaker.
Hoppas det blir böttre, för det går ju liksom bara mer kaffe ju tröttare jag blir
Citera
2008-03-26, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lolabandola
Du ska nog se till att lära dig och laga en mer mångsidig kost, mer grönt och annat kött än falukorv (som inte bara är kött). Det är kul att laga mat. Ge dig ut på nätet, leta recept och lär dig att laga. Så kan du imponera på din flickvän när ni ses igen. Låter som ett perfekt mission till sommaren.

Sök t.ex. på "kycklingfile" och så kommer du få mängder med träffar. Skriv ut ett recept, ta med dig till affären, handla och laga hemma. Följ receptet punkt till pricka. SIdor som www.ica.se www.tasteline.com www.arla.se www.coop.se (på dessa sidor hittar du säkerligen lätta och näringsrika recept)
DN:s mat och dryck-sidor gillar jag också men där är det lite mer avancerade rätter, inte bara dock.

Lycka till!
Tack, ska kolla upp det
Börjar bli mycket på uppdragslistan nu
Laga mat, lära mig dricka whisky, bli lvl 70 i wow, klara skolan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem