Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-16, 14:52
  #517
Medlem
Typemynames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Shorts, T-shirt och vattenflaska räcker gott och väl, det är aldrig någon brådska med att införskaffa redskap.

Tack för svar!

Hur brukar ett typiskt mma pass för nybörjare se ut?
Citera
2016-04-16, 15:48
  #518
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typemyname
Tack för svar!

Hur brukar ett typiskt mma pass för nybörjare se ut?
Det beror på vilken klubb du tränar hos, väldigt svårt att säga generellt. Förmodligen kommer du börja med att mest köra stående tekniker, typs mitts-arbete, sparkar, slag osv... Men det varierar för mycket för att jag ska kunna säga.
Citera
2016-11-12, 16:40
  #519
Medlem
Hur mycket bör man väga på 189cm om man kollar på MMA viktklasser?
Citera
2016-12-08, 22:50
  #520
Medlem
Servigins avatar
Jag har tränat Ju-Jutsu i två terminer nu och tycker nästan alltid att det är svinkul. De där 90 minutrarna flyger fram. Det är väl i princip fyra områden vi tränar: brottning, kast, slag & spark och teknik (ledbrytning, lås, nedtagningar osv) och av det känner jag att kast är minst intressant och ibland kan vi spåra in för mycket i att lära oss flera olika tekniker istället för att verkligen nöta in några som sitter när det behövs. Det jag går igång på är när vi brottas och kör slag & spark. Jag kommer flytta till UK efter nyår och funderar om jag ska testat någon ny sport.

Spontant tror jag själv att karate kan passa mig bra men jag har aldrig kört det. Jag är även lite sugen på att testa någon sport som kör fullkontakt men jag vill såklart inte skada mig, framförallt inte långsiktigt. På min nuvarande klubb är vi en blandad skara som tränar; unga och gamla, killar och tjejer. Variationen är stor och det gör det roligt samtidigt som jag ibland kan känna att det skulle vara kul att verkligen få kötta på. Vad säger ni?
Citera
2016-12-13, 23:01
  #521
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Jag har tränat Ju-Jutsu i två terminer nu och tycker nästan alltid att det är svinkul. De där 90 minutrarna flyger fram. Det är väl i princip fyra områden vi tränar: brottning, kast, slag & spark och teknik (ledbrytning, lås, nedtagningar osv) och av det känner jag att kast är minst intressant och ibland kan vi spåra in för mycket i att lära oss flera olika tekniker istället för att verkligen nöta in några som sitter när det behövs. Det jag går igång på är när vi brottas och kör slag & spark. Jag kommer flytta till UK efter nyår och funderar om jag ska testat någon ny sport.

Spontant tror jag själv att karate kan passa mig bra men jag har aldrig kört det. Jag är även lite sugen på att testa någon sport som kör fullkontakt men jag vill såklart inte skada mig, framförallt inte långsiktigt. På min nuvarande klubb är vi en blandad skara som tränar; unga och gamla, killar och tjejer. Variationen är stor och det gör det roligt samtidigt som jag ibland kan känna att det skulle vara kul att verkligen få kötta på. Vad säger ni?

Gillar du att brottas så är BJJ kanske något du skall satsa på?
Citera
2016-12-14, 07:44
  #522
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Gillar du att brottas så är BJJ kanske något du skall satsa på?

Nja vad jag förstått så är det nästan enbart brottning där och det blir nog istället lite för ensidigt. Apropå brottning hade vi faktiskt nyligen en klubbtävling i just det där jag och en annan gulbältare knep varsinn pallplats. Lite otippat då flera svartbältare också deltog.

Jag ska prata med min tränare och höra vad han tror. En träningskamrat tipsade om sportju-jutsu där det var mer fokus på fighting och mindre teknik vilket låter helt i min smak. Idealiskt vore om 50% utgjordes av slag & spark, 25% teknik och 25% brottning.
Citera
2016-12-16, 02:05
  #523
Medlem
pulverhonungs avatar
Juluppehåll på klubben från och med idag, kommer spendera tiden tills vi börjar i januari med hemmaträning för att utveckla mig själv så mycket som möjligt inför MMA passen utan tillgång till någon instruktör eller sparringpartner.

Tänkte köra skuggboxning, intervaller, explosiv träning i gymmet och en jävla massa stretching, vad mer kan jag göra?
__________________
Senast redigerad av pulverhonung 2016-12-16 kl. 02:40.
Citera
2017-03-03, 22:31
  #524
Medlem
Dimaks avatar
Bor på Ekhagen i Jönköping, där finns det en mma och liknande grenar, har tänkt gå ditt och se, Men jag vill inte vara med att boxas och sparka ...än jag vill få bättre träning och kondition och bli starkare, Måste man vara med och fightas fast att man inte vill?...än
Citera
2017-03-03, 22:56
  #525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Bor på Ekhagen i Jönköping, där finns det en mma och liknande grenar, har tänkt gå ditt och se, Men jag vill inte vara med att boxas och sparka ...än jag vill få bättre träning och kondition och bli starkare, Måste man vara med och fightas fast att man inte vill?...än
boxas och sparkas är ju en del av mma så det kommer du definitivt att få göra, bättre att du riktar in dig på brasiliansk jiu jitsu eller SW vilket klubben också lär ha.
Citera
2017-03-03, 23:08
  #526
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
boxas och sparkas är ju en del av mma så det kommer du definitivt att få göra, bättre att du riktar in dig på brasiliansk jiu jitsu eller SW vilket klubben också lär ha.
Ska funderar på det, ska snacka med en kompis som går där , Vem vet kanske jag har magrutor i sommar.
Citera
2017-06-07, 21:09
  #527
Medlem
pulverhonungs avatar
Består kampsportsscenen (thai och mma framförallt) utav säsonger? Så under t.ex sommaren så är det knappt några tävlingar men efter det så drar det igång i full fart igen?
Jag skulle verkligen vilja gå en match men var inne och kollade på vad som verkade vara en officiell sida och där fanns det knappa fem tävlingar ute där alla var utspridda över den kommande hösten, så jag antar att jag får vänta till dess?
Citera
2017-06-07, 22:18
  #528
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Består kampsportsscenen (thai och mma framförallt) utav säsonger? Så under t.ex sommaren så är det knappt några tävlingar men efter det så drar det igång i full fart igen?
Jag skulle verkligen vilja gå en match men var inne och kollade på vad som verkade vara en officiell sida och där fanns det knappa fem tävlingar ute där alla var utspridda över den kommande hösten, så jag antar att jag får vänta till dess?
Stämmer, sommarmånaderna, iaf inom Thai, är lågsäsong för tävlingar, höst, vinter och vår är där det tävlas som mest i denna gren.

De tävlingar som är sanktionerade av thaiboxningsförbundet bör finnas på deras sida (www.muaythai.se) alternativt om du kollar in Facebookgruppen "tävlingskalender svensk thaiboxning".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback