Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-01, 17:33
  #493
Medlem
Börja träna på gym!
Citera
2015-10-01, 17:56
  #494
Avstängd
Paffiserads avatar
Muay thai
Citera
2015-10-01, 18:00
  #495
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Krav maga helt klart för jävla bra träning
Citera
2015-10-01, 18:04
  #496
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffiserad
Muay thai

Helt klart, tycker det är svinkul!
Citera
2015-10-01, 18:22
  #497
Avstängd
Paffiserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma

Helt klart, tycker det är svinkul!

Jävligt kul, as bra träning.
Citera
2015-10-01, 18:25
  #498
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longboard-pyro
Har alltid spelat fotboll tills jag blev ungefär 16år och lite otäckheter hände i knät och jag var skadad ganska länge. Sedan när jag kom tillbaka så var inte fotbollen lika rolig. Tiden gick och jag började träna hemma genom springa och övningar utan vikter. Men nu vill jag börja på någon kampsport. Går fortfarande i skolan, och ja man kan studera när man är 20+. Så frågan är vilken kampsport ska jag välja? Inte mma då jag inte gillar när man slår folk som ligger ner. Vad skulle ni rekommendera?
Har hyfsad kondition och styrka

Edit:Vill träna kampsport, kan träna på gym mellan kampsportträningarna
Gå runt till de olika kampsportsklubbar du har i närheten och se vilken du tycker ser roligast ut.
Citera
2015-10-01, 18:32
  #499
Medlem
Muay thai, Roligaste och bästa!
Citera
2015-10-01, 18:47
  #500
Medlem
Iamthebatmans avatar
Som många andra här i tråden redan har rekommenderat: muay thai. Det är fruktansvärt roligt och givande för både kropp och sinne

Beroende på hur din knäskada ser ut så kan jag även rekommendera BJJ och/eller submission wrestling! Särskilt om du inte var överdrivet förtjust i tanken med slag.
Knän är det som drev mig att sluta med det, men det betyder ju inte att det inte kommer funka bättre för dig!
Citera
2015-10-01, 20:22
  #501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Som många andra här i tråden redan har rekommenderat: muay thai. Det är fruktansvärt roligt och givande för både kropp och sinne

Beroende på hur din knäskada ser ut så kan jag även rekommendera BJJ och/eller submission wrestling! Särskilt om du inte var överdrivet förtjust i tanken med slag.
Knän är det som drev mig att sluta med det, men det betyder ju inte att det inte kommer funka bättre för dig!


Slag är okej men att gå på någon som är i underläge tycker inte jag är okej, exempelvis stå och slå tiotals slag mot huvudet när han ligger ner.
Men ska gå och kolla på muay thai, tack för tipsen allihopa!

Angående knäskadan så märker Jag inte av den nu, löste sig efter en operation och väldigt lång rehab.
Citera
2015-10-02, 12:15
  #502
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longboard-pyro
Slag är okej men att gå på någon som är i underläge tycker inte jag är okej, exempelvis stå och slå tiotals slag mot huvudet när han ligger ner.

Det är ju knappast så att han är försvarslös bara för att han är på rygg.
Om en bra stående fighter möter en bra grappler, så är det av desperation han slår sina slag på marken, i hopp om att få ställa sig upp snart.
Känns bara som en dum anledning att kasta sporten åt sidan, men kör på thai om du vill Det är fruktansvärt skoj!
Citera
2015-10-11, 11:40
  #503
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xSOMEONEx
Muay thai, Roligaste och bästa!

Fattar inte varför folk gillar MT, tristaste jag nånsin tränat. Men det kanske beror på vilken lärare man har? Hmm...
Citera
2015-11-16, 00:27
  #504
Medlem
Hej,
Ska börja träna Muay Thai om några månader, nybörjargrupp givetvis då jag inte har några förkunskaper.
Jag är 20+ och har knappt tränat någonting under min uppväxt.

Vad bör jag göra fram tills dess att träningen börjar? Ska jag gymma, jogga osv, vad är bäst för någon som är helt otränad och vill börja på kampsport?

Tacksam för svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback