2008-03-25, 19:21
Bannlyst
Hallå nu sen helgen har datorn börjat stänga av sig själv så får man sätta på den igen sen kan den dö direkt eller efter 5 minuter eller 1 timme. Har alltid på min data stänger aldrig av den.. Börjar skiten ge sig eller vad är felet någon som vet?

om det hjälper så är det en AMD xp 3200+, 1gb ram, 200gb hdd

tack
Citera
2008-03-25, 19:37
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashback
Hallå nu sen helgen har datorn börjat stänga av sig själv så får man sätta på den igen sen kan den dö direkt eller efter 5 minuter eller 1 timme. Har alltid på min data stänger aldrig av den.. Börjar skiten ge sig eller vad är felet någon som vet?

om det hjälper så är det en AMD xp 3200+, 1gb ram, 200gb hdd

tack

Hoppar in här med. Min dator gör likadant. Har en AMD x2 4600. Den har gjort så sedans jag köpte den dock. Lämnade in den på garanti. Snubben bytte nätaggregatet till ett starkare, testkörde alla komponenter, lade på extra kylpasta och hårdkörde den 24h. Den dog inte. Då. Först ett par månader senare började den slockna igen. Bara sådär. Ibland efter 5 minuter. Ibland efter 5 timmar. Ibland 5 dagar. Alltså helt oregelbundet! Inga felmeddelanden, ingen "bluescreen" ingenting. Precis som någon drar ut sladden bara. Har INGEN aning om vad det kan vara och ingen annan jag pratat med heller *suck*
Händer dock emellanåt att den inte går att starta direkt efter nedstängning utan att en blå diodlampa står och blinkar (hd lampan) trots att jag drar ur sladden. Väntar jag 5 minuter och trycker på knappen så drar åbäket igång igen dock.

Dator:
AMD x2 4600
2 gig ram
nvida 7900 gt
300 gig hårdisk
Citera
2008-03-25, 19:39
Medlem
Sorkus avatar
Hur ligger det till med temperaturerna i era datorer då? (Går att kolla med Everest)
Citera
2008-03-25, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Hoppar in här med. Min dator gör likadant. Har en AMD x2 4600. Den har gjort så sedans jag köpte den dock. Lämnade in den på garanti. Snubben bytte nätaggregatet till ett starkare, testkörde alla komponenter, lade på extra kylpasta och hårdkörde den 24h. Den dog inte. Då. Först ett par månader senare började den slockna igen. Bara sådär. Ibland efter 5 minuter. Ibland efter 5 timmar. Ibland 5 dagar. Alltså helt oregelbundet! Inga felmeddelanden, ingen "bluescreen" ingenting. Precis som någon drar ut sladden bara. Har INGEN aning om vad det kan vara och ingen annan jag pratat med heller *suck*
Händer dock emellanåt att den inte går att starta direkt efter nedstängning utan att en blå diodlampa står och blinkar (hd lampan) trots att jag drar ur sladden. Väntar jag 5 minuter och trycker på knappen så drar åbäket igång igen dock.

Dator:
AMD x2 4600
2 gig ram
nvida 7900 gt
300 gig hårdisk
Låter exakt som mitt fel, Och jag stänger aldrig av min data annars den kan stå på i 2 veckor utan en reset.. och nu i helgen har detta börjar hända
Citera
2008-03-25, 19:44
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
Hur ligger det till med temperaturerna i era datorer då? (Går att kolla med Everest)

Min temp och volt ligger (just nu) såhär:

Voltage CPU : 1.35 V

Processor Temperature (Core 1) : 36 °C
Processor Temperature (Core 2) : 40 °C
GPU Temperature : 59 °C
GPU Diode : 53.1 °C
GPU Fan : 17%
Hard Disk Temperature SAMSUNG HD300LJ : 27 °C

Har ingen aning om vad det bör vara dock
Det jag kan säga är att jag inte märkt något somhelst samband med när den slocknar. Exempelvis att jag spelar eller kör tunga grafiska applikationer etc
Citera
2008-03-25, 19:46
Medlem
blue_no1s avatar
har ni inte bara fattat att den har blivit besatt !!-jag vet att så är fallet!jag har haft det likadant !!
Citera
2008-03-25, 19:48
Medlem
Regentens avatar
liknande hände mig också... flyttade isär hårddiskarna och satte in en fläkt till framför dem.
Citera
2008-03-25, 21:16
Medlem
927s avatar
inaktivera omstart vid systemfel så kanske du får upp en blåskärm med info
Citera
2008-03-26, 05:14
Medlem
elimicmats avatar
Tjena allihopa.

Exakt samma fel har jag råkat ut för två gånger och det har berott på samma sak. Nu är det ingen garanti för att det är det som är felet för er men kolla upp det.

Bägge mina gånger har det berott på nätdelen. Byta nätdel = problem borta. Jag har också Athlon...

Lycka till och hoppas att det är det som är felet, det blir ganska billigt då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in