Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-25, 18:28
  #1
Medlem
Ey! Jag lever och frodas i London sen nagra ar tillbaka och tankte om nagon vill veta nagot sa star jag tillhands... Fraga pa och jag skall gora mitt basta for att besvara Era fragor!

Har gjort det mesta man kan gora i denna stad sa jag har kott pa benen kan man saga...

Whatever, Shot!
Citera
2008-03-26, 13:22
  #2
Avstängd
Bantumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyneo
Ey! Jag lever och frodas i London sen nagra ar tillbaka och tankte om nagon vill veta nagot sa star jag tillhands... Fraga pa och jag skall gora mitt basta for att besvara Era fragor!

Har gjort det mesta man kan gora i denna stad sa jag har kott pa benen kan man saga...

Whatever, Shot!

Skulle vara kul att höra varför du valde just London? Jobb, studier, kärlek?
Hur är London på sommaren? Jag har bara varit där på vintern och våren.
Citera
2008-03-26, 13:39
  #3
Medlem
Mullrets avatar
Hur långt ut från centrum / London / måste man bo om man inte skall bo i en källare och betala 30.000:-/månadshyra?

Samt finns de vettiga jobb för marknadsförare/tekniker/etc samt hur bra betalas sådana?

/ Mullret
Citera
2008-03-26, 22:59
  #4
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Jag är lite nyfiken på hur min gamla hood, Gloucester road ute i South Kensington ser ut idag. Så Crazyneo,kan du bege dig dit med digitalkameran och knäppa lite bilder?
Citera
2008-03-27, 05:40
  #5
Medlem
Snöblinds avatar
Hur är det med cannabis?

För det första: Vad händer om snuten tar mig märkbart stenad och/eller på bar gärning med en mindre mängd?

För det andra: Är det svårt att styra upp röka till ett hyfsat pris om man bara är i London ett par dagar?

Sen lite halvrelaterat undrar jag om britterna har någon motsvarighet till oss gällande alkoholförtäring på allmän plats.

Hur länge har pubarna öppet? Har fått för mig att man inte fick servera efter 11, men att den lagen togs bort.. eller hur det var nu.

Rent allmänt om berusningsmedel egentligen.
Citera
2008-03-27, 13:52
  #6
Medlem
Vilka områden är "bra" / "dåliga" att bo i ?
Citera
2008-03-27, 14:06
  #7
Medlem
pizazzs avatar
Är du fortfarande folkboförd i sverige eller har du sagt "flyttat" helt?

Vad tycker du om brudarna i London? (hur gammal är du?)
Citera
2008-03-27, 14:12
  #8
Medlem
pizazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Vilka områden är "bra" / "dåliga" att bo i ?

East London speciellt Hackney
South London Speciellt Brixton

Dock är det bra billigt att bo där

Sen är det ganska gettho hela SouthEast

Svenskar brukar oftast bo i närheten av araberna på Edgwere Road, tror det beror på att svenskar känner en stor hemlängtan utan sina "blattar"
Citera
2008-03-28, 02:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizazz
Är du fortfarande folkboförd i sverige eller har du sagt "flyttat" helt?

Vad tycker du om brudarna i London? (hur gammal är du?)

hej alla! tack for alla fragor dom kommer att besvaras i helgen da jag jobbar dryga timmar denna vecka... men jag ar 27 och "ja" jag ar utskriven fran sverige men jag kommer alltid att vara folkbokford dar. det ar inte latt att skriva bort sig helt fran ett land .

Svar kommer i helgen... l8er
Citera
2008-03-28, 09:23
  #10
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyneo
hej alla! tack for alla fragor dom kommer att besvaras i helgen da jag jobbar dryga timmar denna vecka... men jag ar 27 och "ja" jag ar utskriven fran sverige men jag kommer alltid att vara folkbokford dar. det ar inte latt att skriva bort sig helt fran ett land .

Svar kommer i helgen... l8er

Är du inte skriven på en fysisk adress i Sverige så är du inte folkbokförd där längre, eller har jag missförstått det? Är man folkbokförd så räknas man väl till landets fysiska befolkning, oavsett om man har svenskt medborgarskap eller inte, precis som att man inte räknas till befolkningen om man inte är skriven där? Alltså att du inte är folkbokförd i Sverige bara för att du har medborgarskapet kvar...
Citera
2008-03-28, 17:17
  #11
Medlem
pizazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Är du inte skriven på en fysisk adress i Sverige så är du inte folkbokförd där längre, eller har jag missförstått det? Är man folkbokförd så räknas man väl till landets fysiska befolkning, oavsett om man har svenskt medborgarskap eller inte, precis som att man inte räknas till befolkningen om man inte är skriven där? Alltså att du inte är folkbokförd i Sverige bara för att du har medborgarskapet kvar...

You got that right
Citera
2008-03-28, 23:37
  #12
Medlem
Audemarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Samt finns de vettiga jobb för marknadsförare/tekniker/etc samt hur bra betalas sådana?

/ Mullret

Det finns gott om marknadsforingsjobb i London. Michael Page har en salary survey som kommer ut varje ar. Bra grejer: http://www.michaelpage.co.uk/content...y-surveys.html

MarketingWeek.co.uk har ocksa en bra loneguide som publicerades for nagra manader sen: http://www.marketingweek.co.uk/cgi-b...=259&h=263&f=3
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f646457

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback