Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-23, 21:09
  #1
Medlem
seanders avatar
Hej, jag satte nyss i en extra hårddisk i min dator, men det går extremt segt o allt laggar när jag laddar saker eller ser på filmer etc. från den, vad kan jag ha gjort för fel, eller är de hårddisken som suger?
__________________
Senast redigerad av seander 2008-03-23 kl. 21:51.
Citera
2008-03-23, 21:54
  #2
Medlem
IDE(PATA) eller SATA, dvs är det en väldigt bred sladd eller är den ganska smal?
Citera
2008-03-23, 21:54
  #3
Medlem
seanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
IDE(PATA) eller SATA, dvs är det en väldigt bred sladd eller är den ganska smal?
IDE, bred platt saldd
Citera
2008-03-23, 21:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seander
IDE, bred platt saldd
Har du byglat den som master slave eller cable select? Har du någon annan enhet inkopplad på samma sladd?
Citera
2008-03-23, 22:09
  #5
Medlem
seanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
Har du byglat den som master slave eller cable select? Har du någon annan enhet inkopplad på samma sladd?
tror den är slave, men kan vara ngt annat, har inte förstått mig på de riktigt :S.. aa de sitter en annan hdd på samma sladd, gör de att den blir seg?
Citera
2008-03-23, 22:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seander
tror den är slave, men kan vara ngt annat, har inte förstått mig på de riktigt :S.. aa de sitter en annan hdd på samma sladd, gör de att den blir seg?
Den kan få lägre överföringshastighet om den andra HDDn används på samma gång, ja. Testa att bygla om till cable select.
Citera
2008-03-23, 22:11
  #7
Medlem
seanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
Den kan få lägre överföringshastighet om den andra HDDn används på samma gång, ja. Testa att bygla om till cable select.
men hur byglar jag om, jag vet att det sitter ngn liten jumper(?) som man kan flytta men var ska jag flytta den, och hur ska jag veta vilken som är master, slave, cable select?
Citera
2008-03-23, 22:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seander
men hur byglar jag om, jag vet att det sitter ngn liten jumper(?) som man kan flytta men var ska ajg flytta den, coh hur ska jag veta vilken som är master, slave, cable select?
Du byglar om genom att flytta jumpern ja, det brukar stå ovenpå HDDn vad som inebär vad, och hur visste du vad den var byglad som om du inte hade läst någonstans?
Citera
2008-03-23, 22:14
  #9
Medlem
seanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
Du byglar om genom att flytta jumpern ja, det brukar stå ovenpå HDDn vad som inebär vad, och hur visste du vad den var byglad som om du inte hade läst någonstans?
jag tror den var byglad som slave..
Citera
2008-03-23, 22:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seander
jag tror den var byglad som slave..
Du bara tror? jaha ja isåfall så läs eller testa dig fram.
Citera
2008-03-23, 22:51
  #11
Medlem
seanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
Du bara tror? jaha ja isåfall så läs eller testa dig fram.
okej
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback