Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-06, 13:45
  #385
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Elitism? Det var ju DU som tog upp musikteori som någon sorts bevis på att de senare albumen är på något sätt objektivt sämre. För att inte tala om att DU försöker argumentera för att få ackord eller ”vanliga” slingor gör en låt sämre. Ser du verkligen inte ditt hyckleri?

Jag förklarar för dig att det du säger inte stämmer och ger dig en förklaring, och du verkar inte riktigt ha förstått eller försökt förstå vad jag skrev. Vad basen spelar är irrelevant. Vad jag sa var att det var en polyrytm. Och vad har du att säga om resten då? Stråkarna?

Och kan du förklarar vad det är som gör OK Computer teoretiskt överlägset bortsett från dina egna åsikter och en förmåga att ta ut ackord? Det verkar som att du tror att musikteori börjar vid noter och slutar vid ackord.

Polyrytmer förekommer även i topplistemusik, dessutom på OK Computer, så vad är din poäng?
Citera
2022-07-25, 11:57
  #386
Avstängd
TantRossins avatar
Jag, just lyssnat till 'Ok computer' från 1997, det håller fortfarande..
Citera
2022-07-29, 21:33
  #387
Medlem
De kanske är överhypade, men har verkligen några riktigt bra låtar på sina första skivor, bl.a. på OK Computer. Jag läste nånstans för några år sen att Thom Yorke utsetts till den bästa pop- eller rocksångaren (minns ej vilket) någonsin, vilket man verkligen kan ifrågasätta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback