Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-13, 13:23
  #1
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Jag har skaffat en ny maskin som har Vista. Nån som vet om det har orsakat problem med spelet?

Ja i början iaf men nu ska det funka bra i de flesta fall.



Detta är del två av WoW-tråden. Del ett: http://www.flashback.org/showthread.php?t=278896

Databasen blir ledsen om trådarna blir för långa, därav denna tråd.

/Mod
__________________
Senast redigerad av ojn 2008-03-23 kl. 18:01. Anledning: Meddelenande om ny tråd
2008-03-13, 13:25
  #2
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Okej, hur blir jag med i guilden? Jag har nyss startat en karaktär.

Vad heter du ?
2008-03-13, 13:40
  #3
Medlem
stylewalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MSDV
ta inte illa upp men din blogg suger!

Jag tar inte illa upp, man behöver ju inte läsa den

Citat:
Alltså inget fel på bloggen som nån skrev men engelskan. Hade kanske funkat bättre med en blogg på svenska?

Tanken är att den ska rikta sig till en större målgrupp än bara svenskar, därav engelskan. De flesta besökare jag har är faktiskt inte svenskar. Rota fram alla schyssta dumpar nu
2008-03-13, 13:55
  #4
Avstängd
VI kör på full server, för att halvtom Orgrimmar/Ironforge suger.
Det är ett MMO, inte counter-strike =)

Samt att det blir en "server flush" när wotlk släpps, vissa kommer att sluta.
WOTLK innebär att _ALLA_ karaktärer resetas, och alla är "lika" bra.

Då behöver vi en full server =)
Oroa dig inte för köer.
Kö på 200 pers innebär vadå... 2 minuter väntetid, just nu har jag inte märkt av någon kö på Ragnaros så det är chill =)

Kontakta random member för invite
2008-03-13, 14:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Better_Half
Vad heter du ?

Zulharad, troll mage. Tänkte ta runt 1 level/dag, om man bortser ifrån dagar då jag inte har tillgång till datorn.
2008-03-13, 14:17
  #6
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Zulharad, troll mage. Tänkte ta runt 1 level/dag, om man bortser ifrån dagar då jag inte har tillgång till datorn.

inte dom första lelvarna va? för du gör ju de 10 första på 2 timmar eller nåt

invitar när du kommer online.
2008-03-13, 14:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Better_Half
inte dom första lelvarna va? för du gör ju de 10 första på 2 timmar eller nåt

invitar när du kommer online.

1-10 = 10/dag d.v.s. 1 dag
11-20 = 4/dag
21-70 = 1/dag

Något liknande tänke jag. Kommer köra på denna vecka för nästa skall jag resa bort.
2008-03-13, 14:23
  #8
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tjo gott folk.

Har en förhoppningsvis lätt fråga.

Jag har (självklart) ett WoW Konto med BC där jag har min 64lock.

Då känner jag för att lvla upp en Pally också, de verkar rätt tuffa. Men vill ha den på ett separat konto. För pally behöver jag självklart BC.

Finns det något lätt sätt att få BC / Trial. Eller är jag tvingad att gå och köpa spelet i butik ihop med BC, sen köra på Trial?


Bestämde mig för att köpa spelet + BC. Fanns här för 29Euro för package.

Hur funkar WoW att köra 2 instances på 1 dator med 2 skärmar?

Körde EVE så förrut och det var ju inga problem.

Och tror ni att 64 Lock + Pally blir en bra combo? eller borde jag kanske lvla något annat?
Helst ska jag kunna dualboxa dem vid högre lvl's också, så dels för OL quests, kanske lite pengar farmande osv.
2008-03-13, 14:57
  #9
Medlem
athxrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
VI kör på full server, för att halvtom Orgrimmar/Ironforge suger.
Det är ett MMO, inte counter-strike =)

Samt att det blir en "server flush" när wotlk släpps, vissa kommer att sluta.
WOTLK innebär att _ALLA_ karaktärer resetas, och alla är "lika" bra.

Då behöver vi en full server =)
Oroa dig inte för köer.
Kö på 200 pers innebär vadå... 2 minuter väntetid, just nu har jag inte märkt av någon kö på Ragnaros så det är chill =)

Kontakta random member för invite

Hur vet du att det blir server flush, var har du fått den infon ifrån :OOOO? eller är det privat server du snackar om ?
2008-03-13, 15:08
  #10
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Bestämde mig för att köpa spelet + BC. Fanns här för 29Euro för package.

Hur funkar WoW att köra 2 instances på 1 dator med 2 skärmar?

Körde EVE så förrut och det var ju inga problem.

Och tror ni att 64 Lock + Pally blir en bra combo? eller borde jag kanske lvla något annat?
Helst ska jag kunna dualboxa dem vid högre lvl's också, så dels för OL quests, kanske lite pengar farmande osv.

Alla klasser funkar ju bra med en healer. Men hunter och warlock är, tack vare sina pets, extremt självständiga vid questande... hade rekommenderat warrior/rogue att teama med en paladin... båda dpsar. Men paladinen använder sin mana nästan endast till heals och buffs.

Nu har du ju dock redan en warlock. En giftig combo är ju shadow priest helt klart
2008-03-13, 15:18
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av athxrr
Hur vet du att det blir server flush, var har du fått den infon ifrån :OOOO? eller är det privat server du snackar om ?

Alltså, om gröna lvl 71 vapen blir bättre än 70 endgame EPICS så blir det nog en flush

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Bestämde mig för att köpa spelet + BC. Fanns här för 29Euro för package.

Hur funkar WoW att köra 2 instances på 1 dator med 2 skärmar?

Körde EVE så förrut och det var ju inga problem.

Och tror ni att 64 Lock + Pally blir en bra combo? eller borde jag kanske lvla något annat?
Helst ska jag kunna dualboxa dem vid högre lvl's också, så dels för OL quests, kanske lite pengar farmande osv.

Dude, kör med oss
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag kör Vista x64 Ultimate. Inga problem alls.

Men du ska köra Mac!!!
2008-03-13, 15:19
  #12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Alla klasser funkar ju bra med en healer. Men hunter och warlock är, tack vare sina pets, extremt självständiga vid questande... hade rekommenderat warrior/rogue att teama med en paladin... båda dpsar. Men paladinen använder sin mana nästan endast till heals och buffs.

Nu har du ju dock redan en warlock. En giftig combo är ju shadow priest helt klart


Jo var lite inne på det. Enda problemet jag ser är att priest verkar trist

Sen har min roomate en 67 Shadow priest ifall det kan behövas.

Orsaken att jag tänkte pally är för att hålla aggro/tanka så kan locken köra DPS pet + att Pally verkar kunna heala sig själv, hålla aggro hjälpligt. Detta utan problem med mana.

Locken är affliction speccad, så petten tappar aggro lätt som det är nu när jag lastar på mina dots

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback