Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-19, 16:54
  #7249
Medlem
DeeDoo2s avatar
Spelade mycket BF2 förr om åren. Nu blir det mest BF4 och BF1. Jag tycker fortfarande att BF2 är bland de bästa och det jag har haft mest kul med. Känns som att det var färre fuskare på den tiden än idag.
Citera
2021-01-09, 08:16
  #7250
Medlem
CasualCats avatar
Någon som aktivt lirar idag?
Citera
2021-01-15, 22:19
  #7251
Medlem
Klart det bästa Battlefield som släppts, även 2142 var riktigt bra. Idag så satsas det bara på grafik och spelupplevelsen är inget att hurra över längre.
Var jäkla kul att vara commander och lägga en spärreld så att grupperna kunde gå in och börja rensa.

Samma med Call of duty 2, grymt bra multiplayerlir med mängder av moddade banor.

Någon som vet om det finns några aktiva servrar längre? Kanske värt att skaffa en dator igen om det finns några.
Citera
2023-12-26, 10:15
  #7252
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeeDoo2
Spelade mycket BF2 förr om åren. Nu blir det mest BF4 och BF1. Jag tycker fortfarande att BF2 är bland de bästa och det jag har haft mest kul med. Känns som att det var färre fuskare på den tiden än idag.

När EA stängde ner servrarna för nästan 10 år sedan, slank Punkbuster med också. Det finns numer inget antifuskprogram men jag tycker att de få servrarna som finns kvar är modererade tillräckligt bra för att det inte ska ta ifrån magin som spelet en gång gav.

Citat:
Ursprungligen postat av CasualCat
Någon som aktivt lirar idag?

Jag!

Jag har spelat till och från sedan jag köpte spelet år 2006. Jag började nyligen på ett nytt konto igen och det är fortfarande det roligaste spelet jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Klart det bästa Battlefield som släppts, även 2142 var riktigt bra. Idag så satsas det bara på grafik och spelupplevelsen är inget att hurra över längre.
Var jäkla kul att vara commander och lägga en spärreld så att grupperna kunde gå in och börja rensa.

Samma med Call of duty 2, grymt bra multiplayerlir med mängder av moddade banor.

Någon som vet om det finns några aktiva servrar längre? Kanske värt att skaffa en dator igen om det finns några.

Håller med dig. Också att spelets rankingsystem var banbrytande och att kunna se ens statistik genom åren var en väldigt rolig touch, även om det också skapade en del huvudvärk när man var yngre och tog spelet på alldeles för stort allvar. Dagens spel har alldeles för snabb rankning i jämförelse, och i Bf2 kändes en ny rank som en väldigt stor eloge iom. hur svårt det var att ranka upp.

Det finns några europeiska samt nord- och sydamerikanska servrar kvar. Vi som bor i Europa har tillgång till SUPER@, =DOG=, 2F4Y, Lost-Soldiers och några till som sällan är befolkade. Det finns någon enstaka SF-server också. Läget ser likadant ut idag som för 2 år sedan.

2F4Y och SUPER@ Karkand 24/7 har fulla servrar dagligen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback